Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:41:42
Arlbergbahn.. ? door Ronald Halma
Vandaag om 11:36:41
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 11:34:41
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:31:01
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door RodeDuivel
Vandaag om 11:28:16
4 oktober modelspoorbeurs Houten door cor_b
Vandaag om 11:24:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 11:24:33
SPIJKSPOOR: 11 oktober te Poortugaal. door MOVisser
Vandaag om 11:20:05
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 11:12:35
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 11:06:52
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Duikeend
Vandaag om 11:02:37
Big Scale Trains - NS 2400 in Spoor G (1:27) door Duikeend
Vandaag om 10:48:14
Ketelwagens, welke hebben jullie? door odaoda
Vandaag om 10:45:11
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 10:08:28
Leubachtalbahn door Eric v C
Vandaag om 10:08:16
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 10:02:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 09:45:00
Een insulfrog polariseren. door Albert de Heer
Vandaag om 08:08:29
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim1969
Vandaag om 07:24:31
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door janw
Vandaag om 00:16:58
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
29 September 2025, 23:30:30
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
29 September 2025, 23:04:35
IMA 2025 (40e) / Marklin Tage 2025 door Jan-Peter
29 September 2025, 22:44:21
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Jan-Peter
29 September 2025, 22:08:23
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Benelux795
29 September 2025, 21:52:28
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door Falcon10
29 September 2025, 21:29:42
Materieel ombouw, aanpas en verbouw zooi. door Simplex
29 September 2025, 20:48:26
Pendel module door Te 2/2
29 September 2025, 20:41:15
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
29 September 2025, 20:17:32
Gewoon wat busfoto's door R1954
29 September 2025, 20:14:54
  

Auteur Topic: Het ontstaan van Trammenlandt  (gelezen 101015 keer)

Daniels

  • Offline Offline
  • Berichten: 776
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #60 Gepost op: 24 June 2016, 14:37:38 »
Lekker bezig weer!

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 550
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #61 Gepost op: 07 September 2016, 09:14:59 »
De zomerstop is nu (bijna) voorbij, dus kan er weer gebouwd worden.
Nu moet ik toch flink doorwerken om een beetje aankleding te kunnen maken. De zelf bouw en interieur bouw is leuk maar enorm tijdrovend.

Eerst verder met de herstel werkzaamheden van het asfalt.



In de wissel zelf ga ik met een stukje kunststof / styreen verder want met klei wordt dat gegarandeerd een vast zittende wissel.

Uit besparingsoogpunt wat blootte Preisertjes gekocht, want degene die ik al heb liggen voldoen uiteraard voor geen meter.



Deze maar een beetje aangekleed, dat is ook een klus, ik wil niet dat ze te veel op elkaar lijken.



Ook heeft de woning wat meer interieur gekregen.

hier de ruwe opzet



en het resultaat na beter behangen.



ook is er al een slaapkamer ingericht.



En de verlichting gaat in dit huis wel verschillend per kamer aan.
Om uitgangen op mijn OC32 te sparen heb ik daar een leuk betaalbaar printje voor gevonden.



Voor het lege pand heb ik nog geen inspiratie.



mvg
Marco

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 550
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #62 Gepost op: 09 September 2016, 14:16:11 »
Om tijd te sparen heb ik een Kibri hoek pand gekocht.
En dat valt uiteraard in schaal weer kleiner uit dan de Holland scale huisjes die het meest gebruikt worden.
Ook de hoek is anders dan gepland, maar dat komt wel goed, ik verzin wel iets.

Wat ik erger vind is dat het schaal verschil er uit knalt.

vooral als je de raamkozijn plaatst





Zelf heb ik nu iets van, ik laat de de kozijnen weg, optisch lijkt het beter op schaal.
Het pand krijgt wel een wat hedendaagse uitstraling.

Of ben ik zelf allen maar degene  die zich stoort aan dit soort details?

De baan zelf is pure fantasie, geen stad die nagebouwd is of een tijd perk moet nabootsen.

mvg
Marco

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8354
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #63 Gepost op: 09 September 2016, 16:06:27 »
Ik zal dan maar de meest voor de hand liggende opmerking er in koppen: zet 'm op de achtergrond?
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 550
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #64 Gepost op: 09 September 2016, 16:59:16 »
Nee Sven, dat was niet de bedoeling, het is een in het oog springend vooraan staand hoekpand.
Eerste idee was een huisje te verbouwen, maar daar gaat gewoon veel te veel tijd inzitten.

En deze baan heeft geen mogelijkheid tot achtergrond.

mvg
Marco

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3569
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #65 Gepost op: 09 September 2016, 17:09:01 »
Eerste idee was een huisje te verbouwen, maar daar gaat gewoon veel te veel tijd inzitten.
Hoezo geen tijd? (Een huis die niet past is een erger voor de rest van het leven van de baan, maar dat terzijde)

Wat betreft de grootte van het gebouw, in oude steden wie Delft zijn er wel degelijk grote verschillen in de hoogte en breedte van ramen, deuren en huizen binnen een stad, dus daar zie ik het probleem niet. Als het gevoelsmatig maar optisch in zichzelf ok is.

Voor mij zijn de vensters te grof, hoe ziet het eruit als je alleen de opstaande middenspijlen er bij de vensters uithaalt. Dus een klein bovenraampje en een groter onderraam??? Of zelf nieuwe fijnere vensters bouwen...

Gr. Joke
« Laatst bewerkt op: 09 September 2016, 17:13:12 door Tulpendaal »

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #66 Gepost op: 09 September 2016, 17:09:09 »
Als je in Utrecht langs de gracht kijkt, maar dat zal elders ook wel zo wezen, is er geen raam hetzelfde. Je hebt dunne en dikke kozijnen. T.o.v elkaar liggen de kozijnen niet op dezelfde hoogte en dan over het overhellen en scheef staan van de huizen maar niet gesproken.

Maar het is jou keuze als bouwer wat je mooi vind, dat is dan weer het voordeel. ;)

Groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 550
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #67 Gepost op: 09 September 2016, 17:26:07 »
Stukje Delft



Kozijnen van het Kibri model zijn te dik
en ze zijn voor absolute beginners gemaakt, het glas zit er al aan gelijmd.

Als alle huizen Kibri waren had ik er geen probleem mee gehad.
Ik ga heel even kijken of ik zelf eenvoudig een kozijn kan prutsen.
lukt het niet dan wordt het een modern groot venster.
mvg
Marco

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 550
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #68 Gepost op: 25 September 2016, 22:56:26 »
Ondanks het mooie weer en familie verplichtingen toch nog wat aan de baan kunnen prutsen.

Een kantoor ruimte in gericht met TL verlichting




In gebouwd en aangesloten


en het zicht van buiten naar binnen.


live is er veel meer te zien, dan met een camera.

De woning boven het kantoor is ook in aanbouw.

Uiteraard eerst het leidingwerk voor het water en riool.



dan de keuken plaatsen.



en alles in een jaren 70 style. Bewust? Nee, baan is tijdloos.

in de afzuigkap is verlichting ingebouwd.



Ledje ligt op de lucifer kop.

En na inbouw werkt het ook nog.



En en in dit huisje schakelen de lampjes wel los

https://youtu.be/m-est1prRfY





mvg
Marco

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 550
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #69 Gepost op: 27 September 2016, 08:11:30 »
Mochten er nu mensen zijn de het baantje willen zien werken, dan is dat binnenkort mogelijk.

zondag 16 oktober
Dongen
t Schouw
Rembrandtstraat 69
5102 Dongen
Een kleine lokale beurs met ook een hele kleine toegangsprijs
Georganiseerd door modelspoor vereniging de Rangeerder.
Die dan hun 15 jarig bestaan viert.
http://www.derangeerder.nl/

En op 28-29-30 oktober
Op eurospoor bij de Beneluxspoor stand.


mvg
Marco

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10748
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #70 Gepost op: 27 September 2016, 08:33:01 »
Op eurospoor bij de Beneluxspoor stand.
Mooi! Ik zit daar ook twee dagen.  (y)
No dress rehearsel, this is our life.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7169
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #71 Gepost op: 27 September 2016, 08:43:54 »
wauw, man.
Groovy behangetje!

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 550
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #72 Gepost op: 27 September 2016, 08:58:27 »
Ja je kan mij inhuren al binnenhuis architect, je krijgt absoluut een hele bijzonder inrichting. :P
mvg
Marco

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8354
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #73 Gepost op: 27 September 2016, 23:08:41 »
Prachtig, zeg. Dat filmpje is geweldig!
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

eemstede

  • Offline Offline
  • Berichten: 1765
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #74 Gepost op: 02 October 2016, 17:45:20 »
Heel mooi hoor.  Als ik op Eurospoor ben, kom ik beslist kijken .
Gr Frank