Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rondom Charlois
door
Eric B
Vandaag
om 22:10:28
Transfers AD reclame voor ombouw sprinter
door
Treintje_komt_zo
Vandaag
om 21:55:10
Aachenau West
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:45:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Arjen52
Vandaag
om 21:43:44
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:43:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 21:41:48
Frans loodsje et cetera
door
DJV
Vandaag
om 21:40:55
NS Postrijtuigen
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 21:40:51
Lichtbeeld Hondekop met proefsnor L omgekeerd L of 2 gele?
door
henk
Vandaag
om 21:37:48
Bahnstrecke 5867
door
DJV
Vandaag
om 21:35:48
Pfarrerwinkel bahn
door
DJV
Vandaag
om 21:27:09
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 21:21:45
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 21:16:51
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
hmmglaser
Vandaag
om 21:08:07
Modelspoorbaan van Einte
door
Mark D.
Vandaag
om 21:05:52
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 21:02:30
Baanplan Belkamp H0
door
jdk
Vandaag
om 20:53:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:53:17
Onderdeel zeer kleine schroef kabelbaan Brawa 6220
door
Freddy
Vandaag
om 20:46:59
NS-1000 in spoor-1
door
defender
Vandaag
om 20:42:34
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
ex44
Vandaag
om 20:41:21
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
defender
Vandaag
om 20:24:26
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 20:23:03
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Frank 123
Vandaag
om 20:15:50
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:17:09
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann
door
Bahn-AG
Vandaag
om 18:07:06
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden.
door
Josephes
Vandaag
om 15:38:12
Opmerkelijk...
door
Eric B
Vandaag
om 14:44:32
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 14:04:19
Pecorama Dicht
door
Noordpool
Vandaag
om 13:47:10
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Het ontstaan van Trammenlandt
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
20
Omlaag
Auteur
Topic: Het ontstaan van Trammenlandt (gelezen 102864 keer)
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #30 Gepost op:
17 March 2016, 12:44:51 »
Even kijken of Yoeptoep filmpjes werken.
Het spul rijdt geheel op de Raspberry en er wordt nergens met een regelaartje of schakelaartjes gespeelt.
Spelen is niet erg, maar is niet mijn ding, ieder zijn eigen lol toch?
https://youtu.be/BvE8cPScwsg
en deze is enkel een analoog motortje wat computer gestuurd rijdt.
https://youtu.be/M55-umtjsg4
Gelogd
mvg
Marco
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #31 Gepost op:
18 March 2016, 13:49:43 »
Het tweede huisje was ook inmiddels gebouwd, maar is iets meer gemodificeerd dan het eerste huisje.
Om niet nader te noemen redenen vond ik dat er een auto gerelateerd item op de baan moest.
Bij toeval vond ik (bij de naar mijn mening iets te dure huisjes makelaar) het volgende bruikbare hutje:
Een paar nachtjes over geslapen en nagedacht.
Zeker omdat Faller vaak ook veel kleiner uitvalt bij Hollandscale huisjes.
Omdat de twee rommel bak Duitse pakhuizen van dezelfde serie zijn en die wel te combineren zijn met Hollandscale, toch de garage maar aangeschaft.
Op zoek naar een passend autootje.
Iets van een Fiat 500 ofzo, wat herkenbaars met aaibaarheidsfactor.
Maar deze wartburg was even proefmodel.
In een garage moet gewerkt worden, een las licht moet er komen en met de brug wilde ik ook wat
Oppassen voor de vingertjes en met beleid de brug verwijden. Er zouden mensen zijn die alles helemaal op nieuw zouden maken, echter dat kan ik niet en heb ik de tijd niet voor.
Hel leuke van deze set is dat het interieur er bij zit, die eerst maar in elkaar geflanst om inspiratie op te doen.
Het vuilnisvat zat er niet bij dat is eigen brouwsel.
En dan de boel een beetje inrichten
Het wasbakje zat ook niet bij de set.
Dit komt van mijn allereerste huisje een station, wat mijn moeder in elkaar geplakt heeft. (toen was ik 6)
Ook was er inspiratie met betrekking tot de auto.
Het moest een Willys jeep worden en Roco heeft ze op schaal 1:87
Mooi plastic groen en geen decals.
Ach het is wel een bouwdoosje en een beetje verf en wat decals uit een andere set, oogt het voor mij prima.
gelukkig had ik een proefstukje gemaakt voor de blanke lak.
Bij iedereen gaat dat altijd goed om de poedertjes en decals te fixeren.
Maar ik heb daarmee altijd minder geluk.
In het volgende filmpje is een deel van de actie te zien.
https://youtu.be/0oS2FikSZWM
En als je nu denkt dat ging snel,
Nou nee er is heel wat tijd aan vooraf gegaan.
Zelfs op hol geslagen servo's.
https://youtu.be/5_NXgHqscbk
Neem gerust een wat duurder exemplaar is mijn ervaring.
Dit huisje is voorzien van twee servo functies.
Nu zitten er al iets betere servo's in, maar deze worden toch vervangen voor dezelfde Esu exemplaren zoals de remise heeft.
Poging tot diepte werking, met zelf gemaakt plant in pot.
En zo is het huisje klaar.
en zo moet het er uit gaan zien.
https://youtu.be/KLz0eWmot3c
Gelogd
mvg
Marco
Daniels
Offline
Berichten: 776
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #32 Gepost op:
18 March 2016, 14:16:55 »
Wat een werk, ik heb het van dichtbij mogen volgen. Heel leuk om het zo in chronologische volgorde eens terug te lezen.
Groetjes Daniël
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Gelogd
De 0m baan
De H0 baan
mijn eerste baan
Sven
Offline
Berichten: 8372
Eton Wick, UK
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #33 Gepost op:
18 March 2016, 14:51:17 »
Nou had ik van jou wel verwacht dat alle kamers apart verlichting hebben, of maximaal twee ramen voor bijv de huiskamer. Nu gaat alles in één keer aan. Het zou mooi zijn als eerst een raam op de eerste verdieping verlicht wordt, dan daarboven op de tweede verdieping, dan het licht op de eerste verdieping weer uit en dan de overige twee ramen op de tweede verdieping verlicht. Vertel je zo maar een verhaal met licht.
Overigens gaat het echt
niet alleen bij jou fout
met de lak. De blanke lak is altijd de engste laag, omdat je al je werk op het laatst nog kunt verknallen. Heel, heel dun laagje dus en 10 minuten laten drogen als je nog een laag gaat doen. Bij jou lijkt het meer op twee verschillende verfsoorten/oplosmiddelen. Dat heb ik ook gehad.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #34 Gepost op:
18 March 2016, 15:12:02 »
Tja lampjes per kamer is een volgend huisje om te prutsen.
Maar in deze hut had ik wat technische beperkingen.
de deur loopt achter de vensters langs en het huisje moet demontabel zijn voor transport.
Werkplaats schakelt wel los van het woonhuis.
Gelogd
mvg
Marco
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #35 Gepost op:
23 March 2016, 12:47:35 »
En inmiddels heeft ook een ander huis het moeten ontgelden.
Weer een Hollandscale Pakhuis met trapgevel.
En ditmaal heeft het oude pakhuis een nieuwe bestemming gekregen.
Daar voor moesten er wel verbouwingswerkzaamheden plaatsvinden.
De firma Biereco verherbouwingen is hier mee enthousiast aan de gang gegaan.
Als eerste de muur er uit
Daarna de gevel erin die bij het vorige Faller huisje er extra bij zat.
de gevel modern antraciet geverfd en een van de luiken voorzien van een venster, uit alweer de extra's uit het Faller pakket. Tip gooi dus nooit wat weg.
Het venster van voor en na de verherbouwing.
Het plaatsen van de gevel.
En uiteraard moeilijk geverfd.
De rest maar gewoon luiken gegeven werd anders een te tijd rovend klusje.
Het volgende huis ligt er al naast maar dat volgt nog.
En er komt een interieur in.
En zelf wat met styreen prutsen, maar dat is nog niet zo simpel als sommige bouwers hier op het forum doen voorkomen. Haaks snijden is al een drama, en alles de juiste lengte helemaal.
De oplettende kijker heeft het interieur thema waarschijnlijk al ontdekt.
Gelogd
mvg
Marco
Sven
Offline
Berichten: 8372
Eton Wick, UK
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #36 Gepost op:
23 March 2016, 13:14:07 »
Als je vaker styreen haaks gaat snijden, dan vind je dit vast wel prettig:. The Chopper:
Bron:
NWSL
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #37 Gepost op:
23 March 2016, 13:20:28 »
Dank je Sven, weer iets geleerd.
Gelogd
mvg
Marco
eemstede
Offline
Berichten: 1785
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #38 Gepost op:
23 March 2016, 15:42:53 »
Die garage; wat een priegelwerk; grote klasse, heel mooi en leuk; ook die garagedeur.
.
Gr Frank.
Gelogd
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #39 Gepost op:
24 March 2016, 14:28:57 »
Bedankt Frank,
maar als ik zie wat jij gebouwd hebt is dat van mij maar peanuts, het was ook eigenlijk maar een test baantje.
mvg
Marco
Gelogd
mvg
Marco
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #40 Gepost op:
25 March 2016, 09:43:08 »
Mijn oplossing voor het straatspoor zal ik ook vertellen.
Aangezien ik bij het dicht smeren van de remise had ontdekt dat ik geen talent heb om met het Shapeway rolletje te werken.
En zeker geen geduld heb om met een stempeltje in de klei te werken, heb ik voor een snelle, simpele oplossing gekozen.
Kinderkoppen plaat van Kibri, voordeel "snel" te verwerken, licht van gewicht, slagvast kort om ideaal. voor modules om mee te slepen.
Nadeel, regelmatig patroon, plastic look, maar met een beetje verf lossen we dat hopelijk wel op.
Ook is het snijden van dit kunststof vrij pittig, de rechte stukken gaat wel, maar de bochten is hele kunst.
Maar lekker met het simpele beginnen.
Eerst bepaald waar ongeveer de de huisjes moeten staan.
Een stoep er voor langs.
en wat rechte plaat op maat gesneden.
De stoep krijgt uiteraard een stoeprand
En om bij de inrit van de garage de wielophanging te sparen is er een verdiepte inrit gemaakt.
de rechte stukken liggen er vrij snel in en met een test wagon kijken of er nog wat weg geschuurd moet worden.
Het verven komt wel als alles op zijn plek ligt.
Gelogd
mvg
Marco
Sven
Offline
Berichten: 8372
Eton Wick, UK
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #41 Gepost op:
25 March 2016, 12:58:30 »
Je hebt waarschijnlijk nog niet van de truc gehoord om styreen gewoon half in te snijden en dan te "breken". Je hoeft er niet helemaal doorheen, zolang je maar een rand hebt waarlangs het kan breken.
Overigens bij de steentjeswals moet je op een hele dunne laag klei werken. Zo dun mogelijk, eigenlijk. Bij mij ging dat ook niet helemaal lekker, de eerste keer.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #42 Gepost op:
29 March 2016, 12:09:17 »
zo huisje is klaar (bijna)
en de volgende zijn al in aanbouw.
Zo gaat het straat beeld ongeveer worden.
Gelogd
mvg
Marco
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #43 Gepost op:
04 April 2016, 12:41:56 »
Zal toch nog even terug komen op het zwarte pakhuis.
Dit is een surfschop geworden, die zal je op de meeste modelbanen niet zo snel terug zien.
En het hele interieur is eigen bouw.
voor de niet kenners nu een klein beeld van de vinnen, dat is dus niet het zwaard.
Van wat restjes styreen modelletjes snijden
en die worden op een plankje gepresenteerd.
likje verf om de boel beter te benaderen
en die weer op de balie zetten waar ook de mastverlengers op staan.
Ja de trap klopt niet, maar er zijn al zeilen in de shop een extra verdieping en balie verlichting
De surfplankjes worden op een restje kunststof geplakt, nooit zomaar iets weggooien.
het overtollige weg snijden
en ook wat surfpakjes voor in de verkoop. De eerste serie ging mis was meer N formaat.
En een paar gieken mochten uiteraard ook niet ontbreken.
En dan alles netjes inruimen.
En als je de boel net in elkaar hebt geplakt, blijken je leds het begeven te hebben.
Kan alles weer open.
en nu de boel dicht zit zie eigenlijk alleen nog maar dit
mvg
Marco
«
Laatst bewerkt op: 04 April 2016, 20:07:47 door Marco EB
»
Gelogd
mvg
Marco
JaJo
Offline
Berichten: 11132
Spoor-0 & Spoor-1
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #44 Gepost op:
04 April 2016, 14:53:29 »
Wat leuk gemaakt Marco!
Groet Jaap
Gelogd
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
20
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Het ontstaan van Trammenlandt