Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 11:28:45
US diorama in H0 door MaraNCS
Vandaag om 11:27:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 10:43:36
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: Het ontstaan van Trammenlandt  (gelezen 92897 keer)

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6128
  • ***
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #45 Gepost op: 04 april 2016, 15:32:48 »
 (y) Prachtig gemaakt. Zie dit draadje pas net :-[.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #46 Gepost op: 04 april 2016, 20:29:41 »
Dank je wel Jaap en Ruud.

Hopelijk wordt het geheel zoals ik het voor ogen heb, maar wat gaat er een hoop tijd inzitten.
Zie net dat itrain een update heeft, joepie de laatste update ben ik nog niet van bijgekomen.
Moet geloof ik dan ook de Dinamo Firmware updaten.

Om ook iets leuks voor de jongste bezoekers op een beursje te doen dacht ik Toby de tram engine aan te schaffen.


Het is eigenlijk schaal 00 1 op 76 maar je weet het nooit en €27,-- voor een hagel nieuw exemplaar  is geen geld.
Jammer van de speelgoed blister verpakking.

Tram valt dus erg groot uit, rijdt prima op H0 spoor.
Zo ver niets aan de hand als grapje kan deze best mee rijden.

Maar, hij past niet door de deuren van de remise,



jammer.
maar niet getreurd, heb al weer volop nieuwe ideeën.

gewoon gestaag verder met het trambaantje.

van 1 huis twee maken



die zwarte kennen we inmiddels.

Maar de achter zijdes van holland scale huisjes zijn erg rijk aan ramen, ze voldoen prima als voorzijde.
Nadeel, een dak regelen en een achterkant.



Slaters plaat werkt hier voor prima.

mvg
Marco
mvg
Marco

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4451
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #47 Gepost op: 04 april 2016, 20:44:31 »
Vergeet Henrietta niet he. ze zijn namelijk onafscheidelijk ;D

 ;)
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #48 Gepost op: 06 april 2016, 12:06:08 »
Gisteren toch maar even Toby geijkt, met iTrain.
En het rare Bachmann ding rijdt bijzonder goed op Dinamo
Geen hinderlijk gepiep door de PWM en loopt langzaam genoeg.

op Joeptjoep ff een filmpje geplaatst

https://youtu.be/YXBU1MT96Kk

en  nog een filmpje,

Toby, rijdt hier automatisch gestuurd door ITrain en Dinamo.
Toby is analoog, dus niet voorzien van een decoder. de ander trams hebben wel een decoder.

En hier voor heb ik Dinamo gewoon lekker analoge loks automatisch kunnen rijden.

https://youtu.be/ImJuENJ_sBU

mvg
Marco
mvg
Marco

Robkop

  • in 1964 met modelspoor begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 930
  • M* & bezig te digitaliseren
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #49 Gepost op: 07 april 2016, 21:54:57 »
Ik moet dat toch eens in werkelijkheid komen aanschouwen!  :o
De groeten van Rob

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #50 Gepost op: 12 april 2016, 09:26:23 »
Ja Rob het is in de buurt  ;D

en haastige spoed is zelden goed. Even snel wat pakken, KNAK.



Garage gesneuveld.

Gelukkig allemaal nog te herstellen.

mvg
Marco

Robkop

  • in 1964 met modelspoor begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 930
  • M* & bezig te digitaliseren
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #51 Gepost op: 12 april 2016, 21:41:15 »
Zeker, in de buurt en het lijkt me erg me leuk, ook de automatisering.

Zie ik allemaal smd led's aan het plafond van de garage ?
De verlichting te zien in het filmpje  was in ieder geval meer dan voldoende om lekker te kunnen sleutelen.
De groeten van Rob

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #52 Gepost op: 28 april 2016, 08:15:45 »
Ligt het project stil zou je denken,

Nee hoor wordt nog steeds heel veel tijd in gestopt.

Inmiddels is Henriëtta gearriveerd om Toby gezelschap te houden.


Maar goed dat kost niet zo veel tijd.

Af en toe laat ik de baan rijden om mij verder te bekwamen in iTrain.

En zo heb je al maanden een perfect rijdende baan en plotsklaps storing op storing
Spook meldingen 10 seconden rijden dan niets meer rijden, wel bezet meld spanning geen rij spanning.

De boosdoener leek in eerste instantie de tram met Esu decoder, steeds als die mocht gaan rijden, klapte de boel in storing.
Dus die er af.

Daarna weigerde de tram die als eerste rond reed van af het prille begin, om gek van te worden.

Helder moment, wrs storing in de aanstuur hardware. Het Dinamo testprogramma er er aan. en ja fout status.
Resetten is eenvoudig, probleem opgelost?

Nee want na de Reset geen TMH (de kaart die de blokken aanstuurt) te vinden.
Het zal toch niet waar zijn TMH hemelen?

snelle visuele inspectie, verteld mij dat het rode ledje niet brand.



Met aanraken, gelukkig stond de spanning er nog op, begon de led te knipperen.

Nader onderzoek gaf dat er slecht contact cq slechte solderingen de storing veroorzaakte.
Deze tweede hands TMH begon al met vergeten solderingen maar heeft dus ook last van slechte solderingen. En slechte solderingen leveren vreemde klachten op.

Inmiddels rijdt het hele zooitje weer, maar de Tram met Esu decoder is compleet de weg kwijt.

De baan heeft na de fix weer 4 uur achter elkaar gewerkt zonder technische problemen. Het positie rijden is leer proces.
de eerste halte is nu op een plek gezet waar ik het wil, en niet waar de baan scheidingen zitten.

En op dit kleine baantje kunnen nu 6 trams hun route rijden.


Maar goed zo zijn we dus weer vele onnodige uren verder.



 
mvg
Marco

Daniels

  • Offline Offline
  • Berichten: 777
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #53 Gepost op: 28 april 2016, 10:58:42 »
Het hele computergestuurd rijden is voornamelijk finetunen totdat het rijdt zoals het hebben wilt, kost gewoon veel tijd.

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #54 Gepost op: 17 mei 2016, 23:41:23 »
Ligt het werk stil, weer een project dat nooit afkomt?

Nee gewoon meer te doen dan treintjes.
Af en toe even wat prutsen aan de baan.

Ik was begonnen met van 1 Hollandscale huisje, 2 huisjes te maken.
En een interieur moet en zal er in komen.

en het begin zit er in.










Het winkel interieur is een mix van, wat lag er in de rommelbak en een winkel inrichting van Faller



Alleen was die voor dit doel te breed, maar de middelste kastjes heb ik gewoon gedemonteerd.

kloddertje verf en klaar is Marco,



Op naar de boven verdieping.

En de achtergevel



mvg
Marco

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #55 Gepost op: 01 juni 2016, 12:50:59 »
Even een Kleine update, de werkzaamheden verlopen traag.

Het idee van 1 huis twee maken is voor mij arbeidsintensief, maar er is geen weg terug

Voor de basis heb ik Slaters muurplaat genomen, dit werkt erg makkelijk.


Het aftekenen gedaan met spare parts uit diverse bouwdozen.


En dan voorzichtig uitsnijden


De slaters plaat zelf vind ik wat slap, dus heb ik van andere plaat een binnen muur gemaakt.


En toch maar boven het kozijn andere steentjes ingemetseld.




Schijnbaar hoort er ook een soort water kering onder een kozijn te zitten, dus toch ook die maar er bij gemaakt.

En het resultaat, na het verf en voeg werk.




En dan vraag je jezelf af, waarom al die moeite, voor de achterkant van het huis, geen mens die het straks ziet.



Muur staat nog los hoor.
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2016, 16:13:13 door Marco EB »
mvg
Marco

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7832
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #56 Gepost op: 01 juni 2016, 15:55:59 »
Helemaal niet zo'n slechte keuze de achterkant ook te maken. Ik heb nl de achterkant een keer niet gemaakt, maar dat maakt het hergebruiken van het huis op een andere baan erg moeilijk. Je kunt het dan maar op één manier neerzetten. Nu meer werk, later minder.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Daniels

  • Offline Offline
  • Berichten: 777
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #57 Gepost op: 01 juni 2016, 16:05:05 »
Erg netjes Marco!

Waelsteder

  • In the groove.....
  • Offline Offline
  • Berichten: 523
    • Gemeente Tram Waelstede
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #58 Gepost op: 01 juni 2016, 19:00:42 »
En dan vraag je jezelf af, waarom al die moeite, voor de achterkant van het huis, geen mens die het straks ziet.

Goeie vraag   8)

Daarom maak ik die achterkant in zo' n geval van een stevige plaat wit styreen en gebruik de oorspronkelijke achterkant als voorkant of zijkant van een ander pand.
Hergebruik, zoals Sven dat bedoelt, is mij nog nooit gelukt, want óf het past niet meer in het nieuwe concept, óf het past niet meer in de beschikbare ruimte, óf je eigen eisen ten aanzien van het modelbouwen zijn inmiddels weer verder aangescherpt......

Groeten, Rob.
Rob Boeser is oktober 2019 overleden

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #59 Gepost op: 24 juni 2016, 14:17:28 »
Af en toe tijdens een regenbuitje een beetje aan de baan freubelen.

De remise vloer van Cando klei was er er reeds uitgebroken, dus nu langzaam nieuwe Das klei vloer er in.





Ik zeg het nog maar een keer voor de zekerheid, voortaan eerst kleien dan pas de seinen plaatsen.

De deurtjes klemmen normaal in het C profiel, maar uiteraard klemde er 1 weer net iets te goed.

En de soldering bleek dus niet sterk genoeg.

weer een reparatie er bij.



ach het houd je van de straat.
mvg
Marco