Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:52:31
Leubachtalbahn door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:50:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:48:33
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:47:24
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 13:45:21
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 13:44:39
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Huup
Vandaag om 13:26:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 13:06:40
C12c rijtuig door grossraumwagen
Vandaag om 12:39:15
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
Vandaag om 12:27:57
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 12:26:05
Seinschakelaar door Trein033
Vandaag om 12:08:49
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 11:26:32
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:25:18
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:16:01
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
05 October 2025, 23:41:23
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
05 October 2025, 21:05:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
05 October 2025, 20:55:24
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
05 October 2025, 20:42:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
05 October 2025, 18:35:58
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
05 October 2025, 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
05 October 2025, 17:32:31
US diorama in H0 door Wim Vink
05 October 2025, 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 October 2025, 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
05 October 2025, 16:41:42
't Boemeltje door Huup
05 October 2025, 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
05 October 2025, 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
05 October 2025, 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
05 October 2025, 14:36:26
  

Auteur Topic: NS dienstregeling 2016  (gelezen 10497 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10752
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #15 Gepost op: 23 December 2015, 12:08:04 »
... Hoe weinig realiseerde men zich dat de ernstige financiële crisis sinds 2008 hoe dan ook op een onafwendbaar moment zou veranderen in een opgaande conjuncturele lijn. Voorlopig een nog tamelijk rustige stijging maar als de economie op een bepaald moment écht stevig begint te groeien (en dat gaat onherroepelijk gebeuren!)  dan verstikt het vervoer in een van de dichtstbevolkte en tevens financieel  krachtige gebieden van de wereld....
Kan zijn maar als de politiek, vanuit het niets, opeens besluit 100.000 MBO-studenten van een OV-kaart te voorzien dan kun je daar geen langetermijnvisie voor uitzetten als bedrijf. Den Haag, mw. Dijksma voorop, vergeet dat graag.
No dress rehearsel, this is our life.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2940
  • Duitsland TP III/IV
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #16 Gepost op: 23 December 2015, 12:23:17 »
Onderstaande afbeelding verteld meer.



Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22567
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #17 Gepost op: 23 December 2015, 12:53:07 »
Kan zijn maar als de politiek, vanuit het niets, opeens besluit 100.000 MBO-studenten van een OV-kaart te voorzien dan kun je daar geen langetermijnvisie voor uitzetten als bedrijf. Den Haag, mw. Dijksma voorop, vergeet dat graag.

Sterker, dat besluit van de Tweede Kamer kwam in plaats van de afspraak in het regeerakkoord van 2012 dat de studentenkaart zou worden vervangen door alleen een kortingskaart. Het verschil in verwachte reizigersaantallen is groot. Bij mijn weten was NSR net bezig met de aanbesteding van een nieuwe serie stoptreinen en die serie werd als reactie op het regeerakkoord verkleind en levering in 2018 leek vroeg zat. Anderhalf jaar later was het dus anders en heeft NSR in allerijl treinen zonder aanbestedingsprocedure bij Stadler besteld. Levering vanaf eind 2016. NSR is nog door andere fabrikanten voor de rechter gesleept, wegens het niet volgen van de gebruikelijke procedure. Maar NSR kreeg gelijk van de rechter vanwege de urgentie. Volgens mij heeft NSR vooral adequaat gereageerd.
Overigens heeft Dijksma de Tweede Kamer fijntjes laten weten dat die zelf een grote verantwoordelijkheid droeg in dit dossier, maar dat is niet erg opgevallen, want niet NS-bashen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #18 Gepost op: 23 December 2015, 12:57:12 »
En zo is het Henk. Maar dan toch is het NS die de zwarte piet toegespeeld krijgt, en via pb kreeg ik te lezen dat het door krakkemikkig en ondeskundige leiding geven komt.  ::)
Groeten Joop, machinist Lls

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
    • Spoorhistorie
« Laatst bewerkt op: 23 December 2015, 13:12:04 door WilcoV »

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #20 Gepost op: 23 December 2015, 13:13:42 »
Open deur  ;D
Groeten Joop, machinist Lls

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
    • Spoorhistorie
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #21 Gepost op: 23 December 2015, 13:14:23 »
Maar ondertussen kunnen belangstellenden van het spoor nog minstens tot april van mat 64 genieten.  (y)
en wij nog in de herrie rijden  :P

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8545
  • Spoor N
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #22 Gepost op: 23 December 2015, 13:36:36 »
Volgens het plaatje van de NS is er geen tekort meer als de niet gebruikte 15 plan V ook ingezet worden  (er is immers nog een tekort van 10-45 rijtuigen en dat zijn er 30 dus klaar). :P

In ieder geval:
- van de 29 dubbeldekker rijden er pas 18, niet 29 zoals het plaatje zegt.
- Door betere prestaties kan er meer materieel ingezet worden? Als er slechte prestaties waren dan bleef het aan de kant staan neem ik dan maar aan.
- het ombouwen van de 1000 plaatsen naar 2e klasse kost natuurlijk ook evenveel plaatsen in de 1e klasse al zit daar minder krapte
- het materieel in de juiste samenstelling inzetten zal ook lastig zijn als het al jaren niet lukt om treintypen met verschillende lengtes uit elkaar te houden.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
    • Spoorhistorie
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #23 Gepost op: 23 December 2015, 14:41:15 »
De oude dubbeldekkers van 29 zijn volgens mij inclusief de DDAR die eigenlijk in 2014 ook buiten dienst zouden gaan.
Mat 64 slechts tot april, dan moeten voor zover ik begrepen heb alle DDM-1 vierwagenstellen op de baan zijn (tijdelijke maatregel).
De eerste nieuwe stoptreinen komen op zijn vroegst pas vanaf derde kwartaal 2016 in de reguliere dienst en NS kennende zal dat wel later worden.

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
    • Spoorhistorie
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #24 Gepost op: 23 December 2015, 14:46:47 »
Citaat
Door betere prestaties kan er meer materieel ingezet worden? Als er slechte prestaties waren dan bleef het aan de kant staan neem ik dan maar aan.
Ik denk dat men niet zozeer materieelprestaties bedoeld. Voorheen werd bij winterse verstoring zo snel mogelijk ander materieel ingezet. Stel een trein tussen Roosendaal en Zwolle, strandt door sneeuw in Den Bosch, dan kon er door de winterreserve in ieder geval in Nijmegen een ander stal worden ingezet voor de trein naar Zwolle. Door beter te presteren (minder uitval, geen idee hoe, maar ik denk dat ze geen sneeuw verwachten) kunnen die reservestellen structureler ingezet worden. Probleem is alleen dat het juist vaak Prorail is die het treinverkeer stillegt bij slecht weer en dan kan je nog zoveel materieel op de baan hebben, als Prorail zegt er wordt niet gereden, dan wordt er niet gereden.
« Laatst bewerkt op: 23 December 2015, 14:48:25 door WilcoV »

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #25 Gepost op: 23 December 2015, 16:30:50 »
Maar ondertussen kunnen belangstellenden van het spoor nog minstens tot april van mat 64 genieten.  (y)
en wij nog in de herrie rijden  :P
Gelukkig blijf ik er van verschoont. Waar die museumzooi ingezet wordt, is buiten mijn werkpakket  (y) (y) ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #26 Gepost op: 23 December 2015, 19:31:51 »
Gelukkig blijf ik er van genieten. Waar die museumpracht ingezet wordt, is binnen mijn werkpakket.  (y) (y) ;D
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #27 Gepost op: 23 December 2015, 22:23:22 »
Allemaal leuk en aardig er wordt echter volledig voorbij gegaan aan een aantal cruciale zaken.
1. Buiten dienst gesteld materieel kan niet 1,2,3 ingezet worden.

Inderdaad, maar NS zag deze situatie al heel lang aankomen en had al lang kunnen beginnen met dit materieel weer geschikt voor de dienst te maken. In plaats hiervan heeft NS de situatie gewoon op zijn beloop gelaten. Pas nu de staatssecretaris druk uitoefent, komt NS in beweging, en dan is het inderdaad te laat....

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #28 Gepost op: 23 December 2015, 22:43:48 »
Met de herindienststelling van DDM-1 is begin dit jaar al begonnen. Waarom het zo lang moet duren is me overigens niet duidelijk.

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
    • Spoorhistorie
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #29 Gepost op: 23 December 2015, 22:46:41 »
DDM-1 stond volledig buiten dienst gesteld en moest derhalve eerst gereviseerd worden. Een aantal stuurrijtuigen moest zelf terug naar de fabriek om weer te kunnen worden gebruikt.