Dat is volgens mij niet helemaal het internationale reizigersvervoer waar nu naar gezocht wordt
Maar het antwoord is inderdaad gevonden. De lijn heeft inderdaad een beovenregionale betekenis gehad! Helaas is de periode waarin treinen vanuit Amsterdam over deze lijn trokken heel erg kort geweest, maar een verbinding Groningen - Bremen is toch ook interregionaal. De lijn zou met een goed en snel te berijden spoor tussen Nieuweschans en Ihrhove misschien ook meer dan regionale potentie kunnen krijgen. Maar dan moet er wel inzet zijn van de overheden en dergelijke.
Maar ook die sporenplannen staan er toch in? Met dat spoor dat middels de draaischijf een aansluiting vormt ("vormde" moet ik zeggen, spoor en draaischijf zijn reeds lang verschwunden) op een bedrijf? Ik vond het een aardig boekje. Jammer dat ik het kwijt ben, gelukkig dat ik het opnieuw kan bestellen. En al is het spoor niet geworden wat men ervan verwachtte, het heeft toch een grotere betekenis gehad dan in recente tijden. Bovendien hebben sommige spoortjes in recente tijd een grotere betekenis gekregen dan ze ooit hebben gehad. Dat laatste zou misschien ook kunnen voor dit spoor (mits er een brug een de Eems ligt en het spoor ten oosten van Nieuweschans opgewaardeerd is) voor deze lijn, zeker nu met de Europese markt en steeds meer mensen die voor hun broodwinning aagewezen zijn op gene zijde van de grens.