Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorzeven
Vandaag om 15:02:49
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 15:01:17
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:58:23
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
  

Auteur Topic: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.  (gelezen 40559 keer)

JvE

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #120 Gepost op: 13 februari 2017, 12:27:23 »
Super mooie baan geworden. Ik zag hem gisteren ook toevallig in een filmpje op Youtube voorbijkomen (videorit 7 met zo'n Schienenbus).
Groetjes,
John

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #121 Gepost op: 13 februari 2017, 18:22:29 »
Dank je wel. Tja, de schienenbus, de enige DB-machine die er is en het zal ook de enige blijven. Niet omdat dat tijdperk niet leuk is, maar meer om de keus wat kleiner te houden.

In ruwbouw is het al aardig af. Er moet nog 1 hoek gebouwd worden, daarna is het vooral kleine dingetjes doen om het een wat meer bewoonde indruk te geven.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2017, 18:25:18 door vanderHoek »
met vriendelijke groet,

Martijn

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #122 Gepost op: 15 april 2017, 19:59:30 »
Ik neem het risico om te reageren
Goede tip van jerry ,telegraafpalen is zeker een aanrader
mooie fotos trouwens
groet kees

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #123 Gepost op: 15 april 2017, 20:09:06 »
Dank je wel. Het is geen risico hoor. Ik vind het altijd leuk als mensen hier wat bekijken en laten weten wat ze ervan vinden. Er komt alleen steeds wat tussen als ik weer aan de gang wil gaan. Vandaag bijvoorbeeld onverwachts een 24 uursdienst draaien bij de brandweer. Tja, dan wordt het lastig klussen aan de baan.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2017, 20:16:53 door vanderHoek »
met vriendelijke groet,

Martijn

PMBW

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #124 Gepost op: 15 april 2017, 20:19:45 »
Eindelijk nog een, teken van leven  (y)

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #125 Gepost op: 17 april 2017, 23:10:51 »
Zo eindelijk weer even naar de zolder geweest om wat aan de baan te gaan doen en wat foto's te maken.


De wisselwachter en zijn vrouw kunnen dadelijk wat groenten gaan eten uit de moestuin. De bomen verbergen mooi de gekke bobbel van de tunnelingang en voorkomen dat je de hele rechterhoek in 1 oogopslag kan zien.


Ook naast de rechter lage tunnelingang staan nu wat bomen en groeit er al wat gras. Vanaf mijn stoel kan ik nu maar 1 tunnel en de  steile Kornbergersteige zien. Toch wat beter dan drie sporen heel dicht bij elkaar te zien liggen als het een zijlijn voor moet stellen.


Tja, een lading onderdelen voor mijn Fleischmann P4.2 (ja, nu doe ik het wel goed). Ik heb schijnbaar een onbewuste hekel aan lampen, de P4.2 was namelijk al de tweede loc die binnen 6 maanden na aanschaf een lamp miste en natuurlijk kan ik dat .....dingetje nergens meer vinden. En aangezien ik toch die lampjes moest bestellen dacht ik dat het misschien wel handig zou zijn om wat reserve onderdelen van de aandrijving en wielen in huis te hebben. Volgens een volkomen willekeurig systeem heb ik dus een aantal onderdelen besteld die volgens mij 1) slijten en 2) over een paar jaar wat lastiger te verkrijgen zijn.


En hier dan een plaatje van de P4.2 in herstelde toestand met nieuwe koplamp. Het was vandaag wat druk op station Eitdorf met treinen die hier normaliter niet komen. Behalve de P4.2 met 9 rijtuigen (ja, u leest het goed.), wat natuurlijk een voordeel is van tijdperk 1 rijden, er zijn dan ook nog kleine twee- en drie-assige rijtuigen. Dus waar anderen een geringe trekkracht ervaren heb ik er geen last van. Anders is het natuurlijk met de T3, maar die was in het echt ook snel aan de kant gezet op de Aartalbahn. De andere loc is de herstelde T11, die eind februari weer terug is gekomen, volledig hersteld van wat ik niet anders kan zeggen dan een TIA. Ze deed nog wel rijden maar ze deed geen geluidje meer maken. Deze avond is ze weer hijgend en puffend rondgegaan met een sleep van 2 couperijtuigen met als bestemming Wannsee. Ligt wel een beetje uit de richting maar een paar keer water en kolen nemen dan is dat ook weer verholpen.  ;D
Het blijven toch twee schoonheden.

Nah, weer genoeg voor vandaag, een fijne avond en welterusten.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2017, 12:40:56 door vanderHoek »
met vriendelijke groet,

Martijn

Esufreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
  • Als er maar ESU op staat
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #126 Gepost op: 18 april 2017, 09:58:25 »
 (y) (y)

Gr, Arie
HO 3rail, verder alleen maar ESU en Pullman.

PMBW

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #127 Gepost op: 21 april 2017, 13:10:25 »
 Prachtige locs en scenery!!!(y) (y)

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #128 Gepost op: 12 juli 2017, 12:24:46 »
Eindelijk is het slecht weer en heb ik tijd om even achter de computer te kruipen.

Er is de afgelopen tijd veel uitgebroed in mijn hoofd. 1 van die dingen was de uitbreiding met een bierbrouwerij.

De extra segmentenmoduledingen staan gemonteerd en ik ben al wat bezig geweest met het uitleggen van de rails.



Gaandeweg haalde ik steeds meer rails weg en voorlopig is dit wat er is overgebleven. Nog maar eentje vanuit een andere hoek



Waar nu de 90 graden kruising ligt moet een wagondraaischijf komen. Van de locloods met bekoling, watertoren, draaischijf enz. is alleen een loosspoortje overgebleven.


Daaruit kwam weer een idee voor de aansluiting naar de uitbreiding. Of was het nu juist andersom?



Dat was het bovenstaande geworden na een paar dagen inwerken is dit volledig afgekeurd. Wat mij tegenstond was de slinger in de rails een ideale plek voor ontsporingen en het driewegwissel in de hoofdbaan. Ook niet echt een mooie oplossing.
Terug naar dagdromen en grasmaaien.

Vanochtend de sloophamer gepakt en losgegaan, een en ander wel met wat beleid...



Na wat pas, meet en zaagwerk is het nu dit geworden.





Nadeel; er staat spontaan een sein in de weg en ik moet denk ik nog steeds een wat rare slinger in de rails maken.  O ja, voor het inrijsein is helemaal geen ruimte meer, na de tunnel begint gelijk de 'wisselstraat'. Maar eerst maar even een paar dagen inlaten werken. Als jullie andere ideeën hebben laat ze mij vooral weten. Het kan er alleen maar mooier van worden...

 
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2017, 13:09:09 door vanderHoek »
met vriendelijke groet,

Martijn

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5476
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #129 Gepost op: 12 juli 2017, 12:47:39 »
Leuk om weer nieuwe ontwikkelingen te zien Martijn  (y)

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #130 Gepost op: 12 juli 2017, 14:58:11 »
Tja, ik moet er echt een gewoonte van maken dat ik meer tijd besteed aan het maken van wat foto's en vorderingen en wat nieuwe aankopen hier plaats.

Hm, nieuwe aankopen die zal ik vandaag of morgen nog even fotograferen.
met vriendelijke groet,

Martijn

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #131 Gepost op: 14 juli 2017, 13:43:34 »
Voor degene die zich afvraagt waar de beloofde foto's blijven. Ik ben even bezig met andere prioriteiten, ik had wat moeite om spullen te vinden en gebruikte dingen weer een logische plek te geven dus:



Yep, deze chaos is nu de zolder  en voor drie uur moet het opgeruimd zijn. Anders heb ik ruzie met de Leidinggevende.
Een voordeel er is al een afvalzak met overbodig en niets meer waard de kliko in gegaan.  ;D
met vriendelijke groet,

Martijn

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #132 Gepost op: 14 juli 2017, 14:42:36 »
Gelukt!!!



Nog snel wat in de huiskamer doen. En dan net doen of er niks is gebeurd...  :-X
met vriendelijke groet,

Martijn

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #133 Gepost op: 14 juli 2017, 22:48:21 »
En de foto's van de laatst gekochte wagons en rijtuigen.

Patzenhofer brouwerijwagon vier... Waarom? Ik denk dat het wel leuk staat bij de brouwerij een 'hele' rij dezelfde wagons.



Een setje open wagons.



Nog eens twee rijtuigen voor achter de P4.2.



Een setje Beierse wagons van Marklin.



Twee lange, Beierse rongenwagons van Trix. een met een meiboom en een met stalenbalken. Het zijn gelijk de langste wagons op de baan... Eh, ja, de belichting is om het netjes te zeggen 'suboptimaal'.



Ook ben ik weer even bezig geweest met het brouwerijgedeelte. De planning is nu dit, maar mezelf kennende zal het nog wel tig keer veranderen...



En nu hebben we wel genoeg plaatjes gekeken...  ;)
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2017, 22:50:25 door vanderHoek »
met vriendelijke groet,

Martijn

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #134 Gepost op: 14 juli 2017, 23:12:08 »
Citaat

Dit herken ik...

Citaat

Dit niet. Misschien moest ik zoiets eens gaan ontdekken.