En wat met de Zeeuwen die naar België willen reizen?
Dit zijn de vertrektijden van Schiphol van gister. Ik tel 3 vertragingen van meer dan 5 minuten.
Dat er een tweede Traxx aan de trein hangt is puur omdat men gekozen heeft op betrouwbare wijze het aantal treinen uit te kunnen op korte termijn.De BDs'en ombouwen was technisch prima haalbaar maar ging langer duren dan dat men extra Traxxen zou aanschaffen waarbij er ook nog een kans op kinderziektes was.Waarom je Abelio erbij betrekt weet ik niet, dat bedrijfsonderdeel opereert zelfstandig en los van NSR, en is zeker geen verlies leidende tak...
ik tel er voor de stremming al 33 langer dan 5 minuten, vandaag (12:42) zit het al rond de 20.Houdt in dat je bijv. voor centraal weer moet wachten tot er een perron beschikbaar is...
Deze 2e loc moet echter ook tractie leveren want 1 loc schijnt geen 160 te kunnne rijden met wagons en loc.
Waarom Abellio erbij betrokken wordt is simpel, men had bij NS blijkbaar tijd en geld genoeg om dat op poten te zetten ipv de HSL ellendeen het tekort aan modern materieel in de normale dienst aan te pakken.
Waarschijnlijk had ik hem op live staan...sorry Het is zo dat beide locs 50% tractie geven omdat Prorail bang is dat de duwende loc de rijtuigen zo hard tegen de rails drukt dat het spoor sneller slijt. Eén loc kan makkelijk een ICRm-stam trekken.NS is zo stom geweest om er vanuit te gaan dat de V250 gewoon zou gaan rijden. Anders had er nu meer DDZ in de sprinterdiensten gereden en was Mat64 al weg. Het heeft dus niet zozeer met tijd en geld te maken maar meer met oogkleppen.
de 2e loc hangt eraan om ervoor te zorgen dat er niet gekeerd hoeft te worden ivm niet functionerende stuurstand. Deze 2e loc moet echter ook tractie leveren want 1 loc schijnt geen 160 te kunnne rijden met wagons en loc.