Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 22:17:32
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 22:17:30
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
Vandaag om 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 21:45:15
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 21:44:03
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door henk
Vandaag om 21:37:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 21:34:35
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 21:29:05
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 21:25:54
US diorama in H0 door gdh
Vandaag om 21:11:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 21:00:16
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 20:58:47
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
Vandaag om 20:43:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:42:08
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
Vandaag om 20:35:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 20:24:41
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
Vandaag om 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
Vandaag om 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
Vandaag om 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 18:17:40
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:33:48
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
Vandaag om 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:07:50
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 15:04:55
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 12:39:03
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 12:08:47

Auteur Topic: Benelux Soap  (gelezen 10082 keer)

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Benelux Soap
« Gepost op: 28 October 2015, 13:53:23 »
Ik heb er niet direct zicht op in welk draadje dit kan passen. Maar de moduratoren krijgen hiervoor 'vrij spoor'.

De Fyra is een poosje weg. De Benelux trein blijft toch verder voor beroering zorgen... .
Ik mocht het al lang ondervinden. De afstand tss m'n woonplaats en Utrecht/Rijswijk is zo'n 220 km.

En met de moderne Traxx'en & T18'en en Desiro's, die op een deel van het traject 160km/u rijden, moet ik voor deze verplaatsingen per trein over de noordergrens, reeds een poos een half uur tijd meer uittrekken. 3u.15 - 4u. reistijd (= een uur sneller per Thalys). De Benelux maakt nu een omweg via de Luchthaven van Zaventem en houd langer halt in een aantal grotere stations. Niet verwonderlijk dat gebruiker organisaties de kat de bel aanbinden:

Wat als de nieuwe aangepaste verbinding op de HSL lijn gaat rijden. Opnieuw een toeslag?
En wat met de Zeelanders die naar België willen reizen?
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151028_01942729

Gr,
Jan
« Laatst bewerkt op: 29 October 2015, 12:12:59 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
Re: Benelux Soap
« Reactie #1 Gepost op: 28 October 2015, 14:30:16 »
En wat met de Zeeuwen die naar België willen reizen?
Die gaan op de fiets, dat is het snelste. ;D
Maar met de trein gaat ook. Op de Zeeuwse lijn rijden tegenwoordig alleen maar Intercitys die overal stoppen, dus een stoptrein naar Antwerpen is geen probleem. En als je daar eenmaal bent, dan ligt de wereld voor je open.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #2 Gepost op: 28 October 2015, 16:01:08 »
Met die varkenssnoeten ben je toch wat langer onderweg naar de stad van "A", dan de IC (maar de gebruikte treinen moeten dan wel Roosendaal binnen mogen)!

Gr,
Jan
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Frank103

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 28 October 2015, 17:47:56 »
Zoals je bij de uitkomsten van het Fyra onderzoek kunt lezen was iets als reizigerstevredenheid bij NS niet erg belangrijk.....   :'(

Mijn advies: ga met de auto!
« Laatst bewerkt op: 28 October 2015, 18:14:29 door Frank103 »

Bad-Aura

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 28 October 2015, 21:25:04 »
geld geld geld, alleen daar draait het om, niet om goede, degelijke verbindingen waar reizigers iets aan hebben!
De IC direct rijdt dagelijks met uitval en verstoringen, 2 loks aan weerszijden omdat de stuurstand niet aangepast kon worden en ga zo maar door.

DE IC wagons zijn al aan het einde van hun levensduur en dienen vervangen te worden, maar nee, volgend jaar is er minder materieel en moeten we meer gaan staan volgens van Boxtel, die aan z'n volgende cash-baantje begonnen is.
Ga voor de gein eens een dagje op station Schiphol staan, en verbaas je over de vertragingen. vertrektijden zijn aankomsttijden, dan weer rook in de tunnel, wissel/seinstoringen en vandaag een 'versperring'....en da nog maar niet spreken over de benelux die 15 minuten te laat is, ICdirect die weer is uitgevallen of te laat door 'een defecte trein'...
Maar...prorail had als prioriteit het verbeteren van de ellende bij schiphol toch?
Deze mensen zijn bezig brandjes te blussen, absoluut niets te verbeteren en de reiziger nog altijd in de kou laten staan.
Kan jij het beter dan, gaan er nu veel roepen? Ja, en met mij 100.000-en ook!
Het bestuur, de managers en ander kantoorliefhebbers heb ik geen respect meer voor van NS en Prorail, alleen de mensen op de werkvloer, die krijgen nl elke dag de *** over zich heen en moeten het maar weer rechtpraten en onderhoudstechnisch oplossen.....

OV kost geld, is geen cash-koe, gaat dat ook nooit worden. Het is een noodzaak, en daar moet gewoon voor gedokt worden door iedereen. Dus al die leuke ideetjes met dat abellio in engelandd en d'land is allemaal leuk en aardig, maar leidt af van de noodzaak om hier het puin te ruimen.

btw, ik hoop dat het bij onze zuiderburen beter is....want in het oosten lukt het ook niet erg

mvg Jan

Thom

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 28 October 2015, 22:50:36 »

Dat er een tweede Traxx aan de trein hangt is puur omdat men gekozen heeft op betrouwbare wijze het aantal treinen uit te kunnen op korte termijn.

De BDs'en ombouwen was technisch prima haalbaar maar ging langer duren dan dat men extra Traxxen zou aanschaffen waarbij er ook nog een kans op kinderziektes was.

Waarom je Abelio erbij betrekt weet ik niet, dat bedrijfsonderdeel opereert zelfstandig en los van NSR, en is zeker geen verlies leidende tak...

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 29 October 2015, 08:57:10 »
Dit zijn de vertrektijden van Schiphol van gister. Ik tel 3 vertragingen van meer dan 5 minuten.
Het verbeteren van de ellende bij Schiphol slaat puur op de grote hoeveelheden brandjes/rookontwikkelingen en sein- en/of wisselstoringen. De vele uitval van de ICD heeft ook nog andere oorzaken en die moeten echt los van elkaar worden gezien.

Wat betreft de mensen op het kantoor, vind ik dat je daar te makkelijk over oordeelt. De organisatie van het spoor klopt op dit moment niet, er is geen visie en politiek en Prorail/NS struikelen over elkaar heen. Daar is iemand met visie nodig en zolang die er niet zit..... Echter zullen er zat mensen op kantoor zijn die hun stinkende best doen, maar door de spelregels niet altijd kunnen doen wat ze zouden willen doen.

Bad-Aura

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 29 October 2015, 12:43:45 »
Dit zijn de vertrektijden van Schiphol van gister. Ik tel 3 vertragingen van meer dan 5 minuten.

ik tel er voor de stremming al 33 langer dan 5 minuten, vandaag (12:42) zit het al rond de 20.
Houdt in dat je bijv. voor centraal weer moet wachten tot er een perron beschikbaar is...
mvg Jan

Bad-Aura

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 29 October 2015, 12:52:21 »
Dat er een tweede Traxx aan de trein hangt is puur omdat men gekozen heeft op betrouwbare wijze het aantal treinen uit te kunnen op korte termijn.

De BDs'en ombouwen was technisch prima haalbaar maar ging langer duren dan dat men extra Traxxen zou aanschaffen waarbij er ook nog een kans op kinderziektes was.

Waarom je Abelio erbij betrekt weet ik niet, dat bedrijfsonderdeel opereert zelfstandig en los van NSR, en is zeker geen verlies leidende tak...

de 2e loc hangt eraan om ervoor te zorgen dat er niet gekeerd hoeft te worden ivm niet functionerende stuurstand. Deze 2e loc moet echter ook tractie leveren want 1 loc schijnt geen 160 te kunnne rijden met wagons en loc.
Waarom Abellio erbij betrokken wordt is simpel, men had bij NS blijkbaar tijd en geld genoeg om dat op poten te zetten ipv de HSL ellendeen  het tekort aan modern materieel in de normale dienst aan te pakken.
mvg Jan

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 29 October 2015, 13:47:21 »
ik tel er voor de stremming al 33 langer dan 5 minuten, vandaag (12:42) zit het al rond de 20.
Houdt in dat je bijv. voor centraal weer moet wachten tot er een perron beschikbaar is...
Waarschijnlijk had ik hem op live staan...sorry

Deze 2e loc moet echter ook tractie leveren want 1 loc schijnt geen 160 te kunnne rijden met wagons en loc.
Het is zo dat beide locs 50% tractie geven omdat Prorail bang is dat de duwende loc de rijtuigen zo hard tegen de rails drukt
dat het spoor sneller slijt. Eén loc kan makkelijk een ICRm-stam trekken.

Citaat
Waarom Abellio erbij betrokken wordt is simpel, men had bij NS blijkbaar tijd en geld genoeg om dat op poten te zetten ipv de HSL ellendeen  het tekort aan modern materieel in de normale dienst aan te pakken.
NS is zo stom geweest om er vanuit te gaan dat de V250 gewoon zou gaan rijden. Anders had er nu meer DDZ in de sprinterdiensten gereden en was Mat64 al weg. Het heeft dus niet zozeer met tijd en geld te maken maar meer met oogkleppen.
« Laatst bewerkt op: 29 October 2015, 14:03:32 door Daan! »

Falkenberg

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 29 October 2015, 14:59:59 »
Citaat

Nou wordt alles wel aan z'n haren uit context erbij gesleept. Abellio is in 2001 opgericht, pas in 2005 waren er problemen op de HSL en het probleem van de overbrugging naar de nieuwe Sprinters is van dit jaar (2015). Je ziet verbanden die er niet zijn.

Post49

• Offline Offline
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
« Reactie #11 Gepost op: 29 October 2015, 15:21:47 »
Gister hoorde ik de term Benelux Plus voorbij komen. Is dat de oude Benelux die wel doorrijdt naar Asd?

Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Machinist Johan

• Offline Offline
  • gevorderd beginner
« Reactie #12 Gepost op: 29 October 2015, 16:52:45 »
Waarschijnlijk had ik hem op live staan...sorry
Het is zo dat beide locs 50% tractie geven omdat Prorail bang is dat de duwende loc de rijtuigen zo hard tegen de rails drukt
dat het spoor sneller slijt. Eén loc kan makkelijk een ICRm-stam trekken.
NS is zo stom geweest om er vanuit te gaan dat de V250 gewoon zou gaan rijden. Anders had er nu meer DDZ in de sprinterdiensten gereden en was Mat64 al weg. Het heeft dus niet zozeer met tijd en geld te maken maar meer met oogkleppen.

Tevens mag een Br186 niet sneller als 140 km/h in opzending als ik het her en der goed begrepen heb

Pim

• Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #13 Gepost op: 29 October 2015, 17:27:46 »
de 2e loc hangt eraan om ervoor te zorgen dat er niet gekeerd hoeft te worden ivm niet functionerende stuurstand. Deze 2e loc moet echter ook tractie leveren want 1 loc schijnt geen 160 te kunnne rijden met wagons en loc.
De loc kan uiteraard 160: dit waren (en zijn) standaardpraktijken. Echter, als je een Traxx sleept, mag ie maar 140 km/h, aldus een bericht in het Onlangs-gespot/gefotografeerd-topic. Daarom geeft die ook tractie: de trein kan dan weer 160 km/h.

Peter Kleton

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 29 October 2015, 19:01:21 »
Vanmorgen hoorde ik op Het Radio journaal dat er geen WiFi in de Benelux treinen is aangelegd.
Komt dat er nog in?
Momenteel rijdt ca de helft van de rijtuigen in de oude Fyra kleuren ,ze worden blijkbaar verbouwd in  de geel blauwe rijtuigen .
 Wordt  de ( mss toch geinstalleerde )  WiFi soms pas  in dienst gesteld als alle rijtuigen verbouwd zijn?
Vr gr, Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen