Hoi,Ik wil ook nog even iets zeggen Wat ik begrepen heb inmiddels is dat als je spoor clubs uitnodigt voor een klein evenement Dan willen ze gelijk een vergoeding om met hun baan te staan echter heb ik die mogelijkheid jammer genoeg niet. Waardoor je geen modelspoor clubs krijgt of willen komen. Dit komt door dat vele modelspoor bouwers die op een grote beurs staan gewoon te hoge vergoeding hier voor krijgen. Hierdoor kan je haast geen kleine modelspoor show meer organiseren wat ik puur zie als goede promotie van de hobby.Ik zeg Jongens denk hier eens over na. Wie weet hebben we over paar jaar helemaal geen modelspoor shows meer in Jaarbeurs of in Houten door dat de vergoedingen staks gewoon niet meer op te brengen zijn door de organisatie.Immers als je met modelspoor bezig bent dan weet je dat het geld kost alles wat je koopt voor je modelspoor baan of het nou een seinpaal is of een wagon lok rails , Hout enz. Het moet niet zo gaan worden dat als je een mooie kijkdoos bouwt en dat je deelneemt aan grote modelspoor shows daar gewoon van kan leven zonder dat je nog voor een baas hoef te werken. Ik denk dat je dan verkeerd bezig ben met je modelspoor hobby.groeten bernard
Dit komt door dat vele modelspoor bouwers die op een grote beurs staan gewoon te hoge vergoeding hier voor krijgen. groeten bernard
De vergoeding begrijp ik wel je heb transport kosten en moet speciaal een grote bus of vrachtauto huren. Maar Ik denk zelf dat de vergoeding niet hoger mag zijn dan zo 750 euro
.En een tonprater ben je al snel 500 euro kwijt..En zo zit het helaas ook bij organisatoren van kleine modelspoorbeurzen, zij krijgen door dit soort absurde bedragen nauwelijks een toonbaar beursje van de grond.Jos.
Reiskosten lijkt mij normaal. Plus evt. een clubkas bijdrage.Thuis eet je toch ook, dus waarom dat vergoeden?Verder is het idd hobby en mag het mi ook iets kosten. Je hoeft niet op een beurs te staan!En de reacties van het publiek is toch de mooiste vergoeding.Tinus.
Immers als je met modelspoor bezig bent dan weet je dat het geld kost alles wat je koopt voor je modelspoor baan of het nou een seinpaal is of een wagon lok rails , Hout enz. Het moet niet zo gaan worden dat als je een mooie kijkdoos bouwt en dat je deelneemt aan grote modelspoor shows daar gewoon van kan leven zonder dat je nog voor een baas hoef te werken. Ik denk dat je dan verkeerd bezig ben met je modelspoor hobby.groeten bernard
Dat is toch de essentie van zaken doen, onder de streep wat overhouden
En er is blijkbaar een ding wat jullie vergeten, veel publiek komt niet meer voor clubbanen maar voor toppers, zijn die er bijna niet dan haken ze af.