Dat zelfde geldt overigens ook voor OnTraxs, toen ik hoorde dat er reguliere handel (geen ramsj) zou gaan plaatsvinden.
Was de laatste edities toch al zo Martin? De afgelopen twee jaar waren een paar grote algemene winkels uitgenodigd om hun waren te verkopen op Ontraxs. Waarom dat een probleem zou zijn voor een fabrikant om op een beurs te verschijnen begrijp ik ook niet helemaal, maar er is tegenwoordig meer dan klein-maar-fijn handel op Ontraxs.Modelspoortentoonstellingen/beurzen zonder handel bestaan sowieso nauwelijks meer in Europa. Toch verschijnen in Duitsland nog gewoon de grote merken. Kennelijk is Nederland de moeite niet meer waard. Maar iets principieels lijkt er voor de meeste fabrikanten niet achter te zitten.
Maarten van der Burgt: u legt de vinger precies op de zere plek. Leo H. wil met Eurospoor aan iedereen veel geld verdienen onder de vlag van: modelspoorhobby stimuleren. Onlangs vernomen dat het op Eurospoor zelfs verboden is producten voor derden of activiteiten zoals andere modelspoorbeurzen te promoten.In Houten en op veel grote buitenlandse beurzen staan tafels waar men allerlei folders en reclamemateriaal mag leggenHet publiek breed informeren, ook van andere beurzen, wordt daar niets in de weg gelegd. Men stimuleert elkaar.De hoofdprijs betalen voor deelname aan Eurospoor blijkt niet meer nodig, gewoon wachten dan komen de “ramsj” aanbiedingen vanzelf, of vooraf stevig onderhandelen. Succes.
Weggebleven handelaren komen dan misschien weer terug, de concurrentie groter en de prijzen omlaag.Kan de hobby weer betaalbaar worden.
Was de laatste edities toch al zo Martin? De afgelopen twee jaar waren een paar grote algemene winkels uitgenodigd om hun waren te verkopen op Ontraxs.
Voor wie ook facebook heeft;https://www.facebook.com/auhagen.modellbahnzubehoer/posts/971832429496507(Bekijk de foto’s: staan ze daar nou te verkopen?)
En waarom staat Auhagen wel in Dortmund (Halle 4, Stand A08), Leipzig, München, Nürnberg en Dresden op beurzen zichzelf te promotenhttp://auhagen.de/de/Aktuelles_1151.html?sid=yG0XtZ3tMc37JKKcKKZVi1QeWbM0lbcq
en niet in Nederland?http://auhagen.de/de/Aktuelles_1151.html?sid=yG0XtZ3tMc37JKKcKKZVi1QeWbM0lbcq
Ik ben geen Auhagen, moet je ze zelf vragen.Is niet juist: op OnTraxs staan ze reeds jaren.Maarten.
Ik meende dat jij beweerde dat je rechtsproblemen krijgt als je als handelaar op een buitenlandse beurs gaat verkopen.
En dit terwijl Auhagen als fabrikant zelf op nagenoeg alle Duitse beurzen staat te verkopen. Als je weet dat er ook veel Nederlanders op Duitse beurzen komen kopen, maaien ze toch jou het gras voor de voeten weg?
Beste Eurofan,Heeft u weer iets nieuws gevonden om dit draadje anoniem te vervuilen? Er is u al verschillende malen gevraagd om zich bekend te maken en zolang dat niet gebeurt reageer ik er niet meer op.Leo Hendriksen
Fabrikanten, importeurs en diverse standhouders vinden Eurospoor kennelijk niet meer interessant. Zij zullen daar hun redenen voor hebben. Wellicht het resultaat van kosten/baten analyses en marketingresultaten.In landen om ons heen zijn grote evenementen nog steeds populair, worden goed bezocht en hebben een breed scala aan standhouders, ook fabrikanten.