Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

3 januari NVBS oliebollenrit door Seinhuis
Vandaag om 00:25:28
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ronald A.
04 December 2025, 23:38:05
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sven
04 December 2025, 23:17:21
Eindstation Daarhuizen door HenkN
04 December 2025, 23:07:38
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door RobVille
04 December 2025, 23:01:50
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Martin Welberg
04 December 2025, 22:51:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 December 2025, 22:51:06
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door GerardvV
04 December 2025, 22:28:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door barry1972
04 December 2025, 21:37:57
Piko blauwe 1000: de decoderzaken door damngrazy
04 December 2025, 21:32:25
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
04 December 2025, 21:29:05
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
04 December 2025, 21:14:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
04 December 2025, 21:14:26
Rondom Charlois door NS264
04 December 2025, 20:30:21
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
04 December 2025, 19:58:09
Wat is dit voor component door 008200
04 December 2025, 19:18:51
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
04 December 2025, 18:04:09
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
04 December 2025, 18:03:13
Piko blauwe 1000 door Huup
04 December 2025, 17:52:54
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling? door martijnhaman
04 December 2025, 17:04:36
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
04 December 2025, 16:17:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
04 December 2025, 16:05:37
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
04 December 2025, 15:37:51
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
04 December 2025, 15:12:43
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door daan2353
04 December 2025, 14:37:16
Da's Daz 2 door spoorijzer
04 December 2025, 14:22:34
Rail away door Eric v C
04 December 2025, 14:17:48
Extra functie in Zimo MS450P22 door RobbertJan
04 December 2025, 14:04:30
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
04 December 2025, 13:45:21
US diorama in H0 door Wim Vink
04 December 2025, 11:05:22
  

Auteur Topic: Eurospoor 2015  (gelezen 191443 keer)

haes

  • Offline Offline
  • Berichten: 834
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #390 Gepost op: 30 October 2015, 06:58:46 »
Waarom niet gewoon in Houten, top lokatie en gratis parkeren


Peter, misschien omdat Houten per openbaar vervoer niet zo makkelijk te bereiken is als Utrecht?
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7781
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #391 Gepost op: 30 October 2015, 07:59:24 »
Je hebt ook verschil in publiek. Volgens mij zijn er relatief (t.o.v. Rail bijvoorbeeld) veel dagje-uit-met-de-kinderen mensen, waarvoor de jaarbeurs goed is qua naamsbekendheid.

In hoeverre zijn we in NL verwend met beurzen? Eurospoor heb je al een tijd, enige concurrentie was Rail, eens per twee jaar in de begintijd. Nu is Rail jaarlijks, ontraxs is begonnnen, Rijswijk is erbij gekomen. Da's best een stapel. En aardige onderlinge concurrentie.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2359
  • Bnlx treinendokter.
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #392 Gepost op: 30 October 2015, 08:57:32 »
Citaat
Waarom niet gewoon in Houten, top lokatie en gratis parkeren

En ze hebben op vrijdag te weinig parkeerplaats. Daarvoor zou Eurospoor nog een heel stuk kleiner moeten worden. 5000 Bezoekers (met auto) is een beetje te veel.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

everh003

  • Offline Offline
  • Berichten: 384
    • Spoor en Staal
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #393 Gepost op: 30 October 2015, 09:09:51 »
In het verleden reed er bij Rail, zowel in Den Bosch als later in Leiden, ook een pendelbus met klassieke bussen.
Voor een klein bedrag nog wat extra beleving.

kan ook in de afweging voor een locatie worden meegenomen.

Jeroen
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.

john 56

  • Offline Offline
  • Berichten: 196
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #394 Gepost op: 30 October 2015, 09:16:12 »
Misschien de Expo Hallen in Vijfhuizen!

Zeer veel parkeerplaatsen en een ZEER goede bus verbinding. Bus  Stopt voor de deur!
Iedere 6 minuten een gelede bus vanuit Haarlem CS (15 min) of Hoofddorp Station (13 min)!

Groet John
Baan De Molenwerf 
ITrain
HO Z21 roco
DCC
loconet

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9398
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #395 Gepost op: 30 October 2015, 09:27:30 »
Hebben we nu alle locaties gehad  ???

john 56

  • Offline Offline
  • Berichten: 196
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #396 Gepost op: 30 October 2015, 09:33:32 »
Je hoort het Mensen Geen locaties Meer!!

Groet John
Baan De Molenwerf 
ITrain
HO Z21 roco
DCC
loconet

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #397 Gepost op: 30 October 2015, 09:42:06 »
Jammer, ik wilde net het dorpshuis in Benschop voorstellen.

Maar serieus, wie zegt dat Leo weg wil uit de jaarbeurs?
Het is zoals hij zelf aangeeft een A-locatie (goed bereikbaar met auto en ov, maar ook eromheen nog wat te beleven).
Een verhuizing brengt veel extra kosten aan promotie met zich mee en je loopt dan ook nog eens het risico dat je een flink deel van je publiek kwijtraakt.

Huub

Thurbo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1081
  • Avatar pic: GTW 2/6 Thurbo (CH)
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #398 Gepost op: 30 October 2015, 09:51:51 »
Het Thialf stadion? 
Bloemen veiling Aalsmeer?
Ziggo Dome?
Autotron Rosmalen?
 ;D
1x beurs in de 2 jaar betekend ook 1x in de 2 jaar inkomsten ipv per jaar .
Als ik zo tussen de regels door lees zijn de inkomsten nu net de reden tot nadenken geworden.
Dus lijkt mij 1x per jaar wel het uitgangspunt.
Waarom niet afstappen van het concept vaste locatie voor Eurospoor maar elk jaar een wisselende locatie?
Op deze manier kun je naar de mensen toe ipv dat ze naar jouw komen.
Een keer naar het noorden, dan weer eens in het westland voor mij part een keer naar de oosterburen of zuiderburen zodat de naam 'euro-' een beetje meer tot zijn recht komt .
Niet dat het een rondreizend circus moet worden maar een vast concept kwa fabrikanten en handel en banen maar dan op wisselende locaties.
Arthur alias Thurbo
H0 2-rail # Roco Multimaus # s88XpressNetIF # S88SD16-N # IBM Pc # Raspberry Pi 2b # iTrain # GBM Boost + GBM16T OpenDCC BiDiB # D&H Programmer.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12555
    • sleutelspoor
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #399 Gepost op: 30 October 2015, 10:11:12 »
Het nu wel duidelijk, een ieder preekt hier voor eigen parochie ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2520
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #400 Gepost op: 30 October 2015, 10:24:26 »
Op de 'Euro'-kaart kijkend lijkt me Salzburg wel centraal te liggen  ;D
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4836
    • Filmpjes op YouTube
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #401 Gepost op: 30 October 2015, 10:36:26 »
Heb al meermaals openlijk de vraag gesteld waarom Eurospoor vast wil houden aan 3 dagen.

Zijn het 2 dagen scheelt dat 1 dag de huur van de hallen. Doordat standhouders ook een dag minder huur hoeven te betalen wordt het aantrekkelijker en groeit het aantal wellicht.

Voor de organisatie ook aantrekkelijk, want met gemiddeld 8000 bezoekers per dag (16000 van dit jaar gedeeld door 2) is het nog lang niet zo druk als het tot aan een aantal jaren terug is geweest. Laat dat terugkomen in de entreeprijs en een aantal forumgebruikers alhier kan de azijnfles laten staan.

Daarnaast lees ik een wens van Leo waar ik me wel in vinden kan en dat is het interactieve en de vergelijking met Lego. Vorig jaar in Keulen was Legoworld ook samen met het treinenevenement, en daar was duidelijk het verschil in "beleving" te zien.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Edsko Hekman

  • Offline Offline
  • Berichten: 8611
  • Nooit uitgeklust....
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #402 Gepost op: 30 October 2015, 10:51:00 »
Bij de BNLS baan mogen kinderen ook de trein besturen. Dat levert mooie blikken op van die kids.  (y) Dat soort interactie mag er meer zijn.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #403 Gepost op: 30 October 2015, 11:00:08 »
Bij de  Miniworld Rotterdam stand konden ze een rangeer diploma halen, ook interactief.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #404 Gepost op: 30 October 2015, 11:05:44 »
Leo, bedankt voor je uitgebreide reactie. Geeft ons ook een beeld waar jij mee geconfronteerd wordt.
In ieder geval bedankt voor de inspanningen de afgelopen jaren, de meeste edities heb ik wel bezocht.

Wat betreft Utrecht, de locatie heeft natuurlijk wel het voordeel dat het zo makkelijk met het openbaar vervoer te bereiken is. Houten, Gorinchem, dan moeten er al weer gauw pendelbussen georganiseerd worden.

Terechte opmerking overigens over de fabrikanten en hoe weinig deze op de voorgrond treden, op dit soort evenementen en met reclame in het algemeen.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.