Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 18:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:51:55
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 18:45:04
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 18:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 18:31:44
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Fleischmania Nostalgia door grossraumwagen
Vandaag om 17:36:36
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
  

Auteur Topic: Syntus in Overijssel  (gelezen 6360 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #15 Gepost op: 17 June 2015, 21:13:16 »
Nee, maar maar een schoon station zou toch normaal moeten zijn.
Ben ik met je eens. Maar het verschil tussen wens en praktijk...........
Naast de (niet altijd zo nette) reiziger mogen ze (NS Stations) zelf ook wel eens in de spiegel kijken.
De uitgeklede contracten met de schoonmaakbedrijven helpen ook niet echt, geldt ook voor de treinen.

Precies, als je het goed plant, dan zet je bij structurele drukte, in Zwolle B.v. een extra rijtuig klaar. Ik snap ook wel dat je niet gaat van: 't Is druk we doen er een rijtuig bij.
Verscheidene mensen hebben van Zwolle naar Hengelo moeten staan. Sorry maar ik vind dat niet kunnen. Dat kan misschien als je 1 euro betaald maar niet voor 10,60 Euro
Dat zou je bij de KLM niet accepteren, dat zou je bij een restaurant niet accepteren, dus waarom wel bij de NS?
Kom ik terug op mijn eerdere opmerking. Wie zegt dat het structureel is?

Ik proef uit jouw reactie dat je niet vaak met de trein reist.
Welkom in de realiteit van het reizen met het OV en in dit geval de NS.
KLM doet niet ter zake. In de vliegwereld mag je niet staan dus niet aan de orde. Zou wat lastig worden om je gordel vast te doen en je tafeltje op te klappen als je een staanplaats hebt  ;D 8)
Gr.
Eric

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #16 Gepost op: 17 June 2015, 21:17:16 »
Verscheidene mensen hebben van Zwolle naar Hengelo moeten staan. Sorry maar ik vind dat niet kunnen. Dat kan misschien als je 1 euro betaald maar niet voor 10,60 Euro
Dat zou je bij de KLM niet accepteren, dat zou je bij een restaurant niet accepteren, dus waarom wel bij de NS?
Omdat je een  vervoerbewijs hebt gekocht en niet een plaatsbewijs. Een extra rijtuig is ook niet zo makkelijk toegevoegd bij een treinstel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1598
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #17 Gepost op: 17 June 2015, 22:37:32 »
ha heerlijk zo'n waslijn, ken je lekkur de vuile was buiten hangen ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #18 Gepost op: 17 June 2015, 22:43:56 »
Kom ik terug op mijn eerdere opmerking. Wie zegt dat het structureel is?

Een mede reiziger die Zwolle werkt en in Hengelo woont.

Ik proef uit jouw reactie dat je niet vaak met de trein reist.

Gelukkig heb ik een Motor.

Welkom in de realiteit van het reizen met het OV en in dit geval de NS.
KLM doet niet ter zake. In de vliegwereld mag je niet staan dus niet aan de orde. Zou wat lastig worden om je gordel vast te doen en je tafeltje op te klappen als je een staanplaats hebt  ;D 8)

Doet wel degelijk ter zake, neem je je klanten serieus of niet?

Omdat je een  vervoerbewijs hebt gekocht en niet een plaatsbewijs.

Aan die instelling gaat de NS nog eens keer ten gronde!!!

Een extra rijtuig is ook niet zo makkelijk toegevoegd bij een treinstel.

Toen ik in mijn studententijd nog veel met de trein reisde heb ik heel wat koppelingen meegemaakt, ging met zo'n Scharfenbergkoppeling best snel.

Ride On

Rino

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #19 Gepost op: 17 June 2015, 22:47:24 »
Gelukkig kunnen we overal als we de bus inzitten ook direct neerdalen op een zitplaats...  ;)

Hoewel, daar vinden we het ineens wel normaal als er meer mensen staan in een bus op een gemiddelde werkdag in de spits in een stad als Utrecht...

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #20 Gepost op: 17 June 2015, 23:03:29 »
Daar zeg je het al.
In de stad.
Ik heb op korte stadtrajecten geen problemen met staan.
Maar als ik voor wat langere tijd on de bus,tram,metro of trein zit dan wel.

Ga maar is in een ICMm van Apeldoorn naar Amersfoort staan. Of erger een V-IRM.
 

Groeten Martijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #21 Gepost op: 18 June 2015, 16:04:17 »
Toen ik in mijn studententijd nog veel met de trein reisde heb ik heel wat koppelingen meegemaakt, ging met zo'n Scharfenbergkoppeling best snel.
Dat is geen rijtuig maar een heel treinstel. Dat kan natuurlijk weer teveel capaciteit zijn, waardoor deze niet wordt aangekoppeld.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

rjz222

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
    • Treinenwereld.eu
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #22 Gepost op: 18 June 2015, 16:17:28 »
Of de combinatie zit al aan zijn maximum waardoor extra treinstellen koppelen niet mogelijk is natuurlijk...
***** ****

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #23 Gepost op: 18 June 2015, 16:25:06 »
 
Citaat
Citaat
Kom ik terug op mijn eerdere opmerking. Wie zegt dat het structureel is?


Een mede reiziger die Zwolle werkt en in Hengelo woont.

NS en Rover hebben al heel lang de mogelijkheid om volle treinen te melden. Ik heb Almelo-Zwolle nog nooit in de lijstjes gezien die uit deze meldingen worden opgesteld. Het zal dus wel meevallen met de structurele volle treinen.
Heußenstein : HO, DB 1957