Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aandrijving metro gezocht door Remco vM
Vandaag om 14:17:06
yd6016ln blijft in demo modus door Dirk
Vandaag om 14:14:58
Project seaside Germany door Hans GJ
Vandaag om 14:00:54
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:00:17
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Eric B
Vandaag om 13:54:08
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
Vandaag om 13:49:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:46:02
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:28:48
Van 2D afbeelding naar 3D model door jerrytrein
Vandaag om 13:28:34
Bahnstrecke 5867 door Paul1969
Vandaag om 13:19:53
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Benelux795
Vandaag om 13:09:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Pauldg
Vandaag om 13:09:45
ik mis al een poos door jerrytrein
Vandaag om 13:07:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door klusser
Vandaag om 12:57:44
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:50:15
Piko 2025 door Huup
Vandaag om 12:42:21
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 12:40:05
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:19:01
Pendel module Viessmann 5214 door R1954
Vandaag om 11:58:27
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 11:40:37
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Loki
Vandaag om 11:28:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:12:26
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 11:07:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:03:14
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door Ben
Vandaag om 10:08:51
Zaterdag 25 oktober Modelspoorbeurs Lisse door ca.gorter
Vandaag om 09:55:20
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:48:02
Open Verkoop Dag MSV M&A door Noud48
Vandaag om 09:41:44
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Blausee-Mitholz
Vandaag om 09:34:48
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
Vandaag om 08:51:58
  

Auteur Topic: Syntus in Overijssel  (gelezen 6473 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #15 Gepost op: 17 June 2015, 21:13:16 »
Nee, maar maar een schoon station zou toch normaal moeten zijn.
Ben ik met je eens. Maar het verschil tussen wens en praktijk...........
Naast de (niet altijd zo nette) reiziger mogen ze (NS Stations) zelf ook wel eens in de spiegel kijken.
De uitgeklede contracten met de schoonmaakbedrijven helpen ook niet echt, geldt ook voor de treinen.

Precies, als je het goed plant, dan zet je bij structurele drukte, in Zwolle B.v. een extra rijtuig klaar. Ik snap ook wel dat je niet gaat van: 't Is druk we doen er een rijtuig bij.
Verscheidene mensen hebben van Zwolle naar Hengelo moeten staan. Sorry maar ik vind dat niet kunnen. Dat kan misschien als je 1 euro betaald maar niet voor 10,60 Euro
Dat zou je bij de KLM niet accepteren, dat zou je bij een restaurant niet accepteren, dus waarom wel bij de NS?
Kom ik terug op mijn eerdere opmerking. Wie zegt dat het structureel is?

Ik proef uit jouw reactie dat je niet vaak met de trein reist.
Welkom in de realiteit van het reizen met het OV en in dit geval de NS.
KLM doet niet ter zake. In de vliegwereld mag je niet staan dus niet aan de orde. Zou wat lastig worden om je gordel vast te doen en je tafeltje op te klappen als je een staanplaats hebt  ;D 8)
Gr.
Eric

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8559
  • Spoor N
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #16 Gepost op: 17 June 2015, 21:17:16 »
Verscheidene mensen hebben van Zwolle naar Hengelo moeten staan. Sorry maar ik vind dat niet kunnen. Dat kan misschien als je 1 euro betaald maar niet voor 10,60 Euro
Dat zou je bij de KLM niet accepteren, dat zou je bij een restaurant niet accepteren, dus waarom wel bij de NS?
Omdat je een  vervoerbewijs hebt gekocht en niet een plaatsbewijs. Een extra rijtuig is ook niet zo makkelijk toegevoegd bij een treinstel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1636
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #17 Gepost op: 17 June 2015, 22:37:32 »
ha heerlijk zo'n waslijn, ken je lekkur de vuile was buiten hangen ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 967
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #18 Gepost op: 17 June 2015, 22:43:56 »
Kom ik terug op mijn eerdere opmerking. Wie zegt dat het structureel is?

Een mede reiziger die Zwolle werkt en in Hengelo woont.

Ik proef uit jouw reactie dat je niet vaak met de trein reist.

Gelukkig heb ik een Motor.

Welkom in de realiteit van het reizen met het OV en in dit geval de NS.
KLM doet niet ter zake. In de vliegwereld mag je niet staan dus niet aan de orde. Zou wat lastig worden om je gordel vast te doen en je tafeltje op te klappen als je een staanplaats hebt  ;D 8)

Doet wel degelijk ter zake, neem je je klanten serieus of niet?

Omdat je een  vervoerbewijs hebt gekocht en niet een plaatsbewijs.

Aan die instelling gaat de NS nog eens keer ten gronde!!!

Een extra rijtuig is ook niet zo makkelijk toegevoegd bij een treinstel.

Toen ik in mijn studententijd nog veel met de trein reisde heb ik heel wat koppelingen meegemaakt, ging met zo'n Scharfenbergkoppeling best snel.

Ride On

Rino

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #19 Gepost op: 17 June 2015, 22:47:24 »
Gelukkig kunnen we overal als we de bus inzitten ook direct neerdalen op een zitplaats...  ;)

Hoewel, daar vinden we het ineens wel normaal als er meer mensen staan in een bus op een gemiddelde werkdag in de spits in een stad als Utrecht...

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #20 Gepost op: 17 June 2015, 23:03:29 »
Daar zeg je het al.
In de stad.
Ik heb op korte stadtrajecten geen problemen met staan.
Maar als ik voor wat langere tijd on de bus,tram,metro of trein zit dan wel.

Ga maar is in een ICMm van Apeldoorn naar Amersfoort staan. Of erger een V-IRM.
 

Groeten Martijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8559
  • Spoor N
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #21 Gepost op: 18 June 2015, 16:04:17 »
Toen ik in mijn studententijd nog veel met de trein reisde heb ik heel wat koppelingen meegemaakt, ging met zo'n Scharfenbergkoppeling best snel.
Dat is geen rijtuig maar een heel treinstel. Dat kan natuurlijk weer teveel capaciteit zijn, waardoor deze niet wordt aangekoppeld.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

rjz222

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
    • Treinenwereld.eu
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #22 Gepost op: 18 June 2015, 16:17:28 »
Of de combinatie zit al aan zijn maximum waardoor extra treinstellen koppelen niet mogelijk is natuurlijk...
***** ****

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #23 Gepost op: 18 June 2015, 16:25:06 »
 
Citaat
Citaat
Kom ik terug op mijn eerdere opmerking. Wie zegt dat het structureel is?


Een mede reiziger die Zwolle werkt en in Hengelo woont.

NS en Rover hebben al heel lang de mogelijkheid om volle treinen te melden. Ik heb Almelo-Zwolle nog nooit in de lijstjes gezien die uit deze meldingen worden opgesteld. Het zal dus wel meevallen met de structurele volle treinen.
Heußenstein : HO, DB 1957