Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je (model)treinfoto's door Alewijn
Vandaag om 16:44:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 16:29:58
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 16:28:22
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:16:09
BR 54 Minitrix problemen. door Michaël dB
Vandaag om 16:09:00
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
Vandaag om 16:06:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 15:27:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:27:32
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38 door Gabriël Bergsma
Vandaag om 14:04:05
Station Steenwijk poging 2 door FredD
Vandaag om 14:03:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:46:41
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door Deetrein
Vandaag om 13:10:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 12:14:13
Modellbau Lingen 2026 door Rieks
Vandaag om 12:02:59
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 11:36:29
Piko EUROCITY 2869 traxx door Reinout van Rees
Vandaag om 09:53:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Theo Mol
Vandaag om 09:42:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:41:38
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 09:39:52
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 09:04:32
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 09:02:11
Contact gegevens Roco NL door Luc2000
Vandaag om 08:22:56
Spoor- en tramweg parafernalia door spoorijzer
Vandaag om 07:46:48
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
Vandaag om 01:42:05
Goede wensen voor 2026 door Ronald69
Vandaag om 00:18:24
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
18 December 2025, 22:43:11
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
18 December 2025, 22:18:05
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
18 December 2025, 21:39:59
Resin kits best met of zonder grondlaag door Sikko
18 December 2025, 20:52:29
  

Auteur Topic: Syntus in Overijssel  (gelezen 6584 keer)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5671
Syntus in Overijssel
« Gepost op: 16 June 2015, 17:00:59 »
Net op teletekst verschenen: Syntus gaat vanuit Zwolle naar Kampen en Enschede rijden in 2017.
« Laatst bewerkt op: 16 June 2015, 17:03:28 door spoorzeven »
Groet, Frank

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1652
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #1 Gepost op: 16 June 2015, 19:59:32 »
betekent dit nu dat ik binnenkort  meer was buiten kan hangen?
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol


Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7185
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #3 Gepost op: 16 June 2015, 22:28:11 »
Er komt flink wat waslijn bij, inderdaad.
Traditionele dieseltrajecten gaan onder de draad. In het voorjaar van 2017 is Zwolle-Kampen aan de beurt.

Groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Ronald Brandt

  • Offline Offline
  • Berichten: 221
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #4 Gepost op: 16 June 2015, 23:12:43 »
Ik wist niet dat de NS nog diesellocs had.  ;D
Ronald Brandt

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #5 Gepost op: 17 June 2015, 00:33:33 »
Dus de NS heeft straks geen enkel dieseltraject meer... ze worden wel klein nu dit zo door gaat.
DM90 richting de sloperij, achja tegen die tijd zijn ze ook weer 18 a 20 jaar dus afgeschreven volgens de huidige eisen.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5434
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #6 Gepost op: 17 June 2015, 13:22:28 »


Syntus gaat de Flirt 3 inzetten tussen Kampen -Zwolle - Enschede. Foto komt van ov-wijzer.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #7 Gepost op: 17 June 2015, 13:32:40 »
nog meer FLIRT 3.

ben benieuwd wanneer ze in model komen.
Liliput?

zelfde kleuren als de GTW's van Ariva?

Groeten Martijn
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1176
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #8 Gepost op: 17 June 2015, 14:12:30 »
blauwe kleuren zijn volgens mij de kleuren van Overijssel. NS begint heel voorzichtig alles kwijt te raken nog even en NS alle kwijt.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #9 Gepost op: 17 June 2015, 14:16:15 »
klopt.

de bussen in Deventer zijn ook 2 tinten blauw met silhouetten erop.

doelde dus ook op de vechtdallijnen GTW's.

Groeten Martijn
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 828
    • kusee.nl
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #10 Gepost op: 17 June 2015, 14:20:30 »
Citaat
Syntus gaat de Flirt 3 inzetten tussen Kampen -Zwolle - Enschede
Zouden ze wel directe treinen Kampen-Enschede inzetten? Of worden het (net als nu) twee aparte treinen?
Bij een rechtstreekse trein moet je in Zwolle het hele emplacement oversteken, en heb je twee perronsporen nodig (uit beide richting net voor de knoop om .11 en .41 aankomst, en om .19 en .49 vertrek.  Het levert niets extra's op, er is evenveel materieel nodig, en veel doorgaande reizigers zullen er toch niet zijn.

Verder vraag ik me af of er nog snellere treinen tussendoor komen naast de huidige halfuurdienst?

Wim K

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 967
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #11 Gepost op: 17 June 2015, 14:22:09 »
Goede zaak (y) (y) (y)
 3 weken geleden van Zwolle naar Hengelo gereisd met de NS en dat was geen plezierige ervaring.
Het begon al met een smerig station. De trein was overvol, ik heb een trein later genomen want ik weiger om voor 10,60 euro plus 1 euro voor het kaartje een uur lang als haringen in een ton vervoert te worden. In de volgende trein had ik wel een zit plaats (had mij een strategische plek op het perron uitgezocht) maar ook deze trein was in mum van tijd overvol. Schijn vaker op zaterdag voor te komen rond sluitingstijd. Ik zou zeggen hang er een extra wagen aan op drukke tijden maar bij de NS gaat winst blijkbaar voor de klant. In de trein kon je trouwens van de vloer eten want er lag genoeg ;)
Ik hoop dat er een NSer met invloed meeleest en het zich aantrekt.
Laan wat mij betreft Syntus maar komen.
« Laatst bewerkt op: 17 June 2015, 14:24:26 door Rockerbox2 »
Ride On

Rino

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7185
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #12 Gepost op: 17 June 2015, 16:02:34 »
Zouden ze wel directe treinen Kampen-Enschede inzetten? Of worden het (net als nu) twee aparte treinen?
Bij een rechtstreekse trein moet je in Zwolle het hele emplacement oversteken, en heb je twee perronsporen nodig (uit beide richting net voor de knoop om .11 en .41 aankomst, en om .19 en .49 vertrek.  Het levert niets extra's op, er is evenveel materieel nodig, en veel doorgaande reizigers zullen er toch niet zijn.

Verder vraag ik me af of er nog snellere treinen tussendoor komen naast de huidige halfuurdienst?

Wim K

Ik heb vernomen dat Zwolle-Kampen een kwartiersdienst kan worden...Extra station ter hoogte van Stadshagen met mogelijkheid voor kruising en/of hogere baanvaksnelheid.

Doorrijden vanuit Kampen naar Enschede zou me verbazen. De trein moet dan de doorgaande lijn Amersfoort-Het Noorden kruisen in Zwolle. Met alle potentiële problemen van dien. Daar wil prorail juist vanaf, ontvlechten heet dat.

'allo uut Kampm
'Enderik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8099
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #13 Gepost op: 17 June 2015, 19:57:57 »
Het begon al met een smerig station.
En dat veranderd als Syntus er rijdt ?
Stations vallen onder beheer van NS Stations. Die moeten er voor zorgen voor o.a. onderhoud aan de stations. Citaat van hun site
Citaat
Schoonmaak, onderhoud en veiligheid zijn hierbij belangrijke thema's, net als de optimale balans tussen de looproutes, service en voorzieningen rond en op het station.

Syntus kan er misschien als (toekomstige) gebruiker iets van zeggen maar er zelf niets aan veranderen.
Je kan je ook afvragen, waarom komt het station (en de trein) zo smerig. Daar is maar een antwoord op: de reiziger. Diezelfde die klaagt maar het ook zelf veroorzaakt  :'( ::)

De trein was overvol, ik heb een trein later genomen want ik weiger om voor 10,60 euro plus 1 euro voor het kaartje een uur lang als haringen in een ton vervoert te worden. In de volgende trein had ik wel een zit plaats (had mij een strategische plek op het perron uitgezocht) maar ook deze trein was in mum van tijd overvol. Schijn vaker op zaterdag voor te komen rond sluitingstijd.
Tsja, klinkt niet geheel onlogisch dat als de winkels sluiten mensen weer naar huis gaan en de treinen dus drukker zijn.  had je zelf kunnen bedenken  8)
En die 1 euro extra is ook een eigen keuze. Je kan ook een chipkaart aanschaffen. Hoef je die euro niet te betalen  ;)

Ik zou zeggen hang er een extra wagen aan op drukke tijden maar bij de NS gaat winst blijkbaar voor de klant.
Lekker kort door de bocht reactie. Allereerst rijden wagens op de weg. Bij de spoorwegen hebben ze het over rijtuigen.
En even er extra aanhangen klinkt lekker simplistisch. Is wel even iets anders dan een aanhangertje achter je auto hangen als je iets teveel spullen hebt. Achter de materieelinzet zit een hele planning/logistiek.
Wie zegt dat het een structureel "probleem" is. Kan toevallig een keer druk geweest zijn. En misschien is het toevallig alleen dat stuk even druk en op het verdere traject niet. Dan is het een afweging of je een (grotendeels) te lange trein inzet of een stukje ongemak op een deel van het traject.
Uiteraard niet leuk als je nu net toevallig dat deel treft.

blauwe kleuren zijn volgens mij de kleuren van Overijssel.
Je ziet ook veel vaker dat de regio het materieel aanschaft en dat verhuurd/beschikbaar stelt aan de vervoerder. En anders wel aangeeft in welke huisstijl het materieel moet komen om herkenbaar voor de regio te zijn.
In Duitsland al heel gewoon.

NS begint heel voorzichtig alles kwijt te raken nog even en NS alle kwijt.
Dus de NS heeft straks geen enkel dieseltraject meer... ze worden wel klein nu dit zo door gaat.
Nou niet echt.
De nevenlijnen verdwijnen bij NS en worden zo'n beetje overal aanbesteed.
Maar het hoofdrailnet blijft bij NS. En dat is best nog heel wat, als in zo'n beetje heel Nederland  ;D
Gr.
Eric

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 967
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #14 Gepost op: 17 June 2015, 21:01:34 »
En dat veranderd als Syntus er rijdt ?
Stations vallen onder beheer van NS Stations. Die moeten er voor zorgen voor o.a. onderhoud aan de stations. Citaat van hun site 

Nee, maar maar een schoon station zou toch normaal moeten zijn.

Syntus kan er misschien als (toekomstige) gebruiker iets van zeggen maar er zelf niets aan veranderen.
Je kan je ook afvragen, waarom komt het station (en de trein) zo smerig. Daar is maar een antwoord op: de reiziger. Diezelfde die klaagt maar het ook zelf veroorzaakt  :'( ::)

Ik mag dus klagen want in gooi echt alles in de prullebak ;) echt, maar je hebt een punt, het ligt ook bij de reiziger.

Tsja, klinkt niet geheel onlogisch dat als de winkels sluiten mensen weer naar huis gaan en de treinen dus drukker zijn.  had je zelf kunnen bedenken  8)
En die 1 euro extra is ook een eigen keuze. Je kan ook een chipkaart aanschaffen. Hoef je die euro niet te betalen  ;)
Lekker kort door de bocht reactie. Allereerst rijden wagens op de weg. Bij de spoorwegen hebben ze het over rijtuigen.
En even er extra aanhangen klinkt lekker simplistisch. Is wel even iets anders dan een aanhangertje achter je auto hangen als je iets teveel spullen hebt. Achter de materieelinzet zit een hele planning/logistiek.
Wie zegt dat het een structureel "probleem" is. Kan toevallig een keer druk geweest zijn. En misschien is het toevallig alleen dat stuk even druk en op het verdere traject niet. Dan is het een afweging of je een (grotendeels) te lange trein inzet of een stukje ongemak op een deel van het traject.
Uiteraard niet leuk als je nu net toevallig dat deel treft.

Precies, als je het goed plant, dan zet je bij structurele drukte, in Zwolle B.v. een extra rijtuig klaar. Ik snap ook wel dat je niet gaat van: 't Is druk we doen er een rijtuig bij.
Verscheidene mensen hebben van Zwolle naar Hengelo moeten staan. Sorry maar ik vind dat niet kunnen. Dat kan misschien als je 1 euro betaald maar niet voor 10,60 Euro
Dat zou je bij de KLM niet accepteren, dat zou je bij een restaurant niet accepteren, dus waarom wel bij de NS?
Ride On

Rino