Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 16:50:18
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door Miniature Holland
Vandaag om 16:48:37
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:47:51
Had de NS4903 rangeerlicht? door gerhards
Vandaag om 16:37:45
Ucci en IB1 met Itrain door Joz
Vandaag om 16:21:20
Oud model gangbaar maken door Bahn-AG
Vandaag om 16:13:07
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door dutchbuilder
Vandaag om 15:57:48
Fleischmania Nostalgia door Karben
Vandaag om 15:55:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door ArjanB
Vandaag om 15:54:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:50:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frank Bunnik
Vandaag om 15:48:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:40:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:34:47
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:18:31
Onderdelen BR52 Minitrix 2051 door RobertH
Vandaag om 15:15:38
Polderbaan(tje) 0,3m2 door spoorijzer
Vandaag om 14:51:17
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 14:49:16
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 14:40:07
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Edwin2121992
Vandaag om 14:20:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:14:51
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:13:08
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door robin binsbergen
Vandaag om 14:13:04
Marklin My world, motor heeft kuren door Montanbahn
Vandaag om 14:10:33
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 13:52:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mispoes
Vandaag om 13:49:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:43:55
Airtex foto behang als achtergrond door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:42:31
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:48:22
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 11:17:18
Project X...... door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:24
  

Auteur Topic: Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd  (gelezen 1878 keer)

RickZero

  • Offline Offline
  • Berichten: 29
Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
« Gepost op: 27 May 2015, 21:46:11 »
Hallo Medespoorders,
ik las een draadje in N-spoor forum over Fast Tracks en laat ik nu net van de week op de site van fast Tracks beland  zijn. In het begin begreep ik er geen zak van tot het muntje viel en ik in de gaten had dat het hier om de real stuff ging namelijk zelf maken van rails en wissels. ik ben erg enthousiast over code 80 en code 55 doch zou wat meer willen weten over ervaringen van anderen met dit fabrikaat. met name de vraag hoe  bevalt het tot nu toe en wat kost een beginners set voor het maken van een wissel en/of een rechte/gebogen rails in H0 en N spoor.
hoor het graag.
groeten,
Rick

« Laatst bewerkt op: 27 May 2015, 22:27:00 door Bert van Gelder. Reden: Titel verduidelijkt »

guest7823

  • Gast
Re: fast tracks code 55 en code 80
« Reactie #1 Gepost op: 27 May 2015, 21:57:25 »
Gewoon doen ;-). Hooguit kiezen voor code 40 ;-)

RickZero

  • Offline Offline
  • Berichten: 29
Re: Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: 27 May 2015, 22:36:52 »
Paul,
Dank voor reactie, maar waarom zeg jij kiezen voor 40 dat is toch geen N?

guest7823

  • Gast
Re: Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: 28 May 2015, 07:43:46 »
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,50092.0.html

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,56917.0.html

Er zwerft hier op BNLS ook nog ergens een draadje over mijn code 40 railbouw, alleen dat kan ik nu even zo snel niet terug vinden

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26898
    • Pagina van klaas
Re: Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: 28 May 2015, 09:51:10 »
.... maar waarom zeg jij kiezen voor 40 dat is toch geen N?
De N slaat alleen op de schaalverhouding van 1:160.
Eén van de zwaarste railprofielen die in Europa worden gebruikt is UIC 54. De spoorstaafhoogte daarvan is 159 mm, zeg voor het gemak 160. Delen door 160 geeft 1 mm. Code 40 = 1,016 mm. Dat komt dus erg dichtbij.
Code 80 is twee keer zo hoog als de werkelijkheid, en zelfs code 55 is te hoog.
Met code 40 heb je wel een probleem dat je met normale railbevestiging niet uitkomt, omdat de flenzen te hoog zijn. Je kunt code 40 dus niet spijkeren, maar moet je op de bielzen solderen of lijmen.

Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.