Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Huup
Vandaag
om 21:34:40
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje
door
phdirk
Vandaag
om 21:28:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Quinzeedied
Vandaag
om 21:19:28
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:17:18
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 21:02:36
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok
door
Bas, Dordrecht
Vandaag
om 20:58:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Rick
Vandaag
om 20:43:00
roco maus 2
door
henk
Vandaag
om 20:31:33
Welke winkel voert deze merken?
door
haes
Vandaag
om 20:10:44
44 Roco vs 44 Brawa
door
wob
Vandaag
om 19:56:04
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail
door
jack is back
Vandaag
om 19:46:41
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits.
door
Ronald69
Vandaag
om 19:41:12
Veevervoer ss/ ns
door
Huup
Vandaag
om 19:36:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 19:14:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
william_2
Vandaag
om 18:35:47
Koppelingsmechanisme klemt?
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 18:06:07
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast
door
Silvolde
Vandaag
om 18:04:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:43:08
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
MOVisser
Vandaag
om 17:01:40
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 16:52:55
roco br24
door
H0_trainiac
Vandaag
om 16:14:18
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 15:47:09
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
TonM
Vandaag
om 15:22:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
cor_b
Vandaag
om 14:52:31
Digitale kraan Roco 46801
door
Herb73
Vandaag
om 11:30:48
Sfeer op je modelbaan
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:25:45
Au bord de la Cèze
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:10:40
Baanbouw Rehausen2
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:50:08
Ovaalramer in messing. Schaal 0
door
FritsT
Vandaag
om 07:40:28
Modelspoorbaan van Einte
door
Lobomotion69
Vandaag
om 02:31:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd (gelezen 1857 keer)
RickZero
Offline
Berichten: 29
Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
«
Gepost op:
27 May 2015, 21:46:11 »
Hallo Medespoorders,
ik las een draadje in N-spoor forum over Fast Tracks en laat ik nu net van de week op de site van fast Tracks beland zijn. In het begin begreep ik er geen zak van tot het muntje viel en ik in de gaten had dat het hier om de real stuff ging namelijk zelf maken van rails en wissels. ik ben erg enthousiast over code 80 en code 55 doch zou wat meer willen weten over ervaringen van anderen met dit fabrikaat. met name de vraag hoe bevalt het tot nu toe en wat kost een beginners set voor het maken van een wissel en/of een rechte/gebogen rails in H0 en N spoor.
hoor het graag.
groeten,
Rick
«
Laatst bewerkt op: 27 May 2015, 22:27:00 door Bert van Gelder. Reden: Titel verduidelijkt
»
Gelogd
guest7823
Gast
Re: fast tracks code 55 en code 80
«
Reactie #1 Gepost op:
27 May 2015, 21:57:25 »
Gewoon doen ;-). Hooguit kiezen voor code 40 ;-)
Gelogd
RickZero
Offline
Berichten: 29
Re: Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
«
Reactie #2 Gepost op:
27 May 2015, 22:36:52 »
Paul,
Dank voor reactie, maar waarom zeg jij kiezen voor 40 dat is toch geen N?
Gelogd
guest7823
Gast
Re: Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
«
Reactie #3 Gepost op:
28 May 2015, 07:43:46 »
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,50092.0.html
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,56917.0.html
Er zwerft hier op BNLS ook nog ergens een draadje over mijn code 40 railbouw, alleen dat kan ik nu even zo snel niet terug vinden
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26777
Re: Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
«
Reactie #4 Gepost op:
28 May 2015, 09:51:10 »
Citaat van: Rickontspoord op 27 May 2015, 22:36:52
.... maar waarom zeg jij kiezen voor 40 dat is toch geen N?
De N slaat alleen op de schaalverhouding van 1:160.
Eén van de zwaarste railprofielen die in Europa worden gebruikt is UIC 54. De spoorstaafhoogte daarvan is 159 mm, zeg voor het gemak 160. Delen door 160 geeft 1 mm. Code 40 = 1,016 mm. Dat komt dus erg dichtbij.
Code 80 is twee keer zo hoog als de werkelijkheid, en zelfs code 55 is te hoog.
Met code 40 heb je wel een probleem dat je met normale railbevestiging niet uitkomt, omdat de flenzen te hoog zijn. Je kunt code 40 dus niet spijkeren, maar moet je op de bielzen solderen of lijmen.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd