Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 12:31:19
Ontraxs 2026 door Ronald Halma
Vandaag om 12:28:07
Yamorc 7001 dood door bellejt
Vandaag om 12:26:22
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:06:54
Bouw Artitec overwegbomen 1950 door Met een sik
Vandaag om 12:05:08
Station Steenwijk poging 2 door Eric B
Vandaag om 12:04:34
Modelwensen 2026 door steven346
Vandaag om 11:28:56
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door grossraumwagen
Vandaag om 11:28:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
Vandaag om 11:27:32
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 11:24:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:19:24
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door ruudns
Vandaag om 11:12:15
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 11:02:26
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronaldk
Vandaag om 10:48:10
Layne, Somewhere South. door Reeks77
Vandaag om 10:15:14
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
Vandaag om 09:57:05
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Pauldg
Vandaag om 09:32:07
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 02:43:24
Roco 42616 door johan george
Vandaag om 00:05:28
Tandwielen Fleischmann BR 80 door Ferdinand Bogman
25 December 2025, 22:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
25 December 2025, 22:51:02
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
25 December 2025, 21:42:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
25 December 2025, 21:32:35
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail door bellejt
25 December 2025, 21:05:38
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
25 December 2025, 20:31:55
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Ronald Halma
25 December 2025, 18:27:52
Goede wensen voor 2026 door Wim Vink
25 December 2025, 16:15:16
MoBaBro.de door Marco1044
25 December 2025, 15:52:36
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
25 December 2025, 15:44:20
  

Auteur Topic: Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd  (gelezen 1903 keer)

RickZero

  • Offline Offline
  • Berichten: 29
Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
« Gepost op: 27 May 2015, 21:46:11 »
Hallo Medespoorders,
ik las een draadje in N-spoor forum over Fast Tracks en laat ik nu net van de week op de site van fast Tracks beland  zijn. In het begin begreep ik er geen zak van tot het muntje viel en ik in de gaten had dat het hier om de real stuff ging namelijk zelf maken van rails en wissels. ik ben erg enthousiast over code 80 en code 55 doch zou wat meer willen weten over ervaringen van anderen met dit fabrikaat. met name de vraag hoe  bevalt het tot nu toe en wat kost een beginners set voor het maken van een wissel en/of een rechte/gebogen rails in H0 en N spoor.
hoor het graag.
groeten,
Rick

« Laatst bewerkt op: 27 May 2015, 22:27:00 door Bert van Gelder. Reden: Titel verduidelijkt »

guest7823

  • Gast
Re: fast tracks code 55 en code 80
« Reactie #1 Gepost op: 27 May 2015, 21:57:25 »
Gewoon doen ;-). Hooguit kiezen voor code 40 ;-)

RickZero

  • Offline Offline
  • Berichten: 29
Re: Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: 27 May 2015, 22:36:52 »
Paul,
Dank voor reactie, maar waarom zeg jij kiezen voor 40 dat is toch geen N?

guest7823

  • Gast
Re: Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: 28 May 2015, 07:43:46 »
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,50092.0.html

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,56917.0.html

Er zwerft hier op BNLS ook nog ergens een draadje over mijn code 40 railbouw, alleen dat kan ik nu even zo snel niet terug vinden

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 27074
    • Pagina van klaas
Re: Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: 28 May 2015, 09:51:10 »
.... maar waarom zeg jij kiezen voor 40 dat is toch geen N?
De N slaat alleen op de schaalverhouding van 1:160.
Eén van de zwaarste railprofielen die in Europa worden gebruikt is UIC 54. De spoorstaafhoogte daarvan is 159 mm, zeg voor het gemak 160. Delen door 160 geeft 1 mm. Code 40 = 1,016 mm. Dat komt dus erg dichtbij.
Code 80 is twee keer zo hoog als de werkelijkheid, en zelfs code 55 is te hoog.
Met code 40 heb je wel een probleem dat je met normale railbevestiging niet uitkomt, omdat de flenzen te hoog zijn. Je kunt code 40 dus niet spijkeren, maar moet je op de bielzen solderen of lijmen.

Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.