Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

zelfbouw diesel vijf (DE-5) door FritsT
Vandaag om 10:22:10
De Hondsrugbaan door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:22:09
Verschil leveranciers DCC decoders? door spoorijzer
Vandaag om 10:19:50
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Besselspoor
Vandaag om 10:15:20
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Zee. Land. door AB 7216
Vandaag om 10:05:01
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:02:34
Perronhoogte TP3 door Rob Ellerman
Vandaag om 10:00:51
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 09:04:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
  

Auteur Topic: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig  (gelezen 17013 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25135
    • Pagina van klaas
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #15 Gepost op: 03 juni 2015, 15:08:51 »
Had ik toch al aangegeven? Zo dus, in het rode vak, en dan volgens pijlrichting naar de overkant schuiven.


Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Roco Fccpps vriend
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #16 Gepost op: 04 juni 2015, 01:10:47 »
Of je bouwt eerst nieuwe landhoofden, legt de sporen er naar toe, schuift de bestaande brug een stukje naar het noorden aan de nieuwe sporen. En dan vaar je de nieuwe brug op de plek van de bestaande.
Zo maar een voorbeeld, er zijn mogelijkheden zat om dit te bouwen.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #17 Gepost op: 04 juni 2015, 09:47:55 »
... schuift de bestaande brug een stukje naar het noorden aan de nieuwe sporen.
Ik denk dat het dan naar het zuiden is.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Bas van Heiningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #18 Gepost op: 04 juni 2015, 13:12:09 »
De enige plek waar je de ruimte hebt om een brug te bouwen. Is de groenstrook boven in de foto van Klaas, er zal daar echter de nodige grond verzet moeten worden. Voor de rest is er geen ruimte tussen de weg en spoor in om een nieuwe brug te bouwen.

groet,
Bas

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3688
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #19 Gepost op: 04 juni 2015, 15:52:30 »
Zou de bestaande spoorbrug niet opgeschoven kunnen worden naar de plek die Klaas  met de rode pijl aangeeft ?
Er kan dan een nieuwe brug  per schip op de plek van de oude geplaatst worden.

 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

IPIO'er

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.

Bas van Heiningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #21 Gepost op: 05 juni 2015, 08:04:54 »
Peter, jouw oplossing is nog de beste ook  ;D Dan kan de oude brug ook gelijk gerenoveerd worden. Ik meen mij te herinneren van een oud kranten artikel dat destijds zowel de spoor als de verkeers brug aan vervanging toe waren. Bij de verkeersbrug is dit ondertussen gedaan. Vandaar de huidige ruimte tussen beide bruggen, deze lagen strak naast elkaar. Een nieuwe 4 sporige brug zou het mooiste zijn. Ik heb 7 jaar over deze spoorbrug gereden, en heb daarbij op m'n gemak de omgeving bekeken.

Ik wacht rustig af hoe ze dot gaan oplossen.

Groet,
Bas

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #22 Gepost op: 05 juni 2015, 09:01:45 »
Tussen de 2 huidige bruggen lag de oude autoweg brug. Deze hebben ze er volgens mij tussenuit laten zakken. Een nieuwe kan er in omgekeerde volgorde, dus gewoon weer tussen worden gelegd.

Er wordt momenteel veel met bruggen geschoven en geplaatst ( laatst nog 1 hier van 200 meter) dus dat gaat ze best wel lukken.

Groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21624
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #23 Gepost op: 05 juni 2015, 09:32:10 »
Die oude brug hebben ze in Westelijke riching op het land gezet en daar gesloopt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25135
    • Pagina van klaas
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #24 Gepost op: 05 juni 2015, 09:45:44 »
Dus precies de omgekeerde beweging van wat ik voorstel. :)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21624
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #25 Gepost op: 05 juni 2015, 10:53:55 »
Bouwpakketje ter plekke in elkaar lijmen en schuiven maar. Moet kunnen. Heeft Faller nog wat bruikbaars?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5534
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #26 Gepost op: 20 april 2017, 16:44:11 »
Even het draadje weer actueel maken:

Webcams zijn inmiddels alweer een tijdje actief om de bouw van achter je pc`tje te volgen via de volgende link:
https://www.prorail.nl/projecten/utrecht-centraal-leidsche-rijn/webcams

De afgelopen 2 weken zag ik tijdens het naar huis rijden een stellage aan de horizon verschijnen tussen het vele beton wat al rond de A2 Leidserijntunnel wordt op getrokken.


Na nadere inspectie bleek er al een en ander in te hangen.

Ik ga daar vaker kijken. De foto is gemaakt vanaf de toegangsweg naar het Cinemec theater.
Nu wordt de omgeving rond het Cinemec aangepast om de brug verplaatsing mogelijk te maken.


De weg zoals deze lag over de A2 tunnel om over de nieuwe gele brug naar het centrum van Utrecht te gaan is omgelegd. Nu moet je rechtdoor eerst een stuk parallel aan het spoor voor je de brug over kan.
Is nu de rode streep geworden.
De paarse rechthoek is de plek waar nu de nieuwe brug gebouwd wordt, door Sarens.
De bruine pijl is de richting waarin de brug zal worden verplaatst om daarna volgens de groene pijl tussen de 2 bestaande bruggen in geplaatst te zullen worden, op de plek waar ooit de smalle verkeersbrug lag.

Wordt vervolgt....
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #27 Gepost op: 20 april 2017, 17:04:27 »
Tip, een screenshot maken maakt alles veel duidelijker dan een wazige foto van je scherm :-X
Kan standaard in windows en mac.

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5534
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #28 Gepost op: 20 april 2017, 17:07:16 »
Hoe moet ik dat dan weer hier in zien te plakken?
En kan ik daar dan ook nog in tekenen?
Zo lukt het mij, ik ben geen computernurt, doe mij maar gewoon 220-380 spul...
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8132
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #29 Gepost op: 20 april 2017, 17:25:39 »
Dan even een tip; als je iets op je beeldscherm hebt wat je wil opslaan of waar je (bijvoorbeeld in MS Paint) een paar pijlen in wil tekenen, dan kun je door de knoppen [Alt] + [print screen] tegelijk in te drukken, je beeld "opslaan". Als je dan MS Paint opent en je drukt op [Ctrl] + [V], dan plakt hij je beeldscherm als plaatje in Paint, en kun je er bijvoorbeeld pijlen op tekenen of teksten in typen. Dan kun je dat plaatje met je aanvullingen opslaan als bijvoorbeeld een .JPG en hier op het forum uploaden.

PS dit gebruik ik ook wel eens op Flickr, als ik een hele mooie foto tegenkom maar diegene heeft de instelling zo staan dat je de foto niet kunt downloaden. Even kopiëren en plakken en de foto gaat, hup, in mijn archief  ;)
« Laatst bewerkt op: 20 april 2017, 20:26:51 door Edsko Hekman »