Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 23:46:51
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Bahn-AG
Vandaag
om 23:33:09
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen"
door
grossraumwagen
Vandaag
om 22:59:17
Wat voor trein is dit? Kan nergens een afbeelding vinden.
door
Jelmer
Vandaag
om 22:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 22:42:09
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan
door
Jelmer
Vandaag
om 22:38:53
Probleem bij inbouw decoder
door
Jelmer
Vandaag
om 22:36:32
Aachenau West
door
Jelmer
Vandaag
om 22:15:56
Piko 2025
door
Menno de Vries
Vandaag
om 22:11:19
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
Rob Bennis
Vandaag
om 22:06:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Huup
Vandaag
om 21:57:25
Extra functie in Zimo MS450P22
door
robschuurhof
Vandaag
om 20:42:59
Roco AC modellen
door
Martijn193
Vandaag
om 20:12:45
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
René 4312
Vandaag
om 20:11:46
19 Toen
door
Benelux795
Vandaag
om 19:50:24
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 19:06:01
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:05:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
Vandaag
om 19:04:26
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
Jelle1969
Vandaag
om 18:22:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:16:25
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel
door
Eric v C
Vandaag
om 17:20:36
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 17:03:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Daafs128
Vandaag
om 16:54:16
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Arjan6511
Vandaag
om 16:45:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:05:11
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Basmans
Vandaag
om 15:57:41
Wat is dit voor component
door
bellejt
Vandaag
om 15:31:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Edwin2121992
Vandaag
om 14:59:26
3 januari NVBS oliebollenrit
door
thevandijks
Vandaag
om 14:32:11
Layne, Somewhere South.
door
Noordernet
Vandaag
om 14:01:59
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
5
Omlaag
Auteur
Topic: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig (gelezen 18404 keer)
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27014
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #15 Gepost op:
03 June 2015, 15:08:51 »
Had ik toch al aangegeven? Zo dus, in het rode vak, en dan volgens pijlrichting naar de overkant schuiven.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Albert.H0
Offline
Berichten: 1891
Roco Fccpps vriend
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #16 Gepost op:
04 June 2015, 01:10:47 »
Of je bouwt eerst nieuwe landhoofden, legt de sporen er naar toe, schuift de bestaande brug een stukje naar het noorden aan de nieuwe sporen. En dan vaar je de nieuwe brug op de plek van de bestaande.
Zo maar een voorbeeld, er zijn mogelijkheden zat om dit te bouwen.
Gelogd
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.
Martin Hornis
Offline
Berichten: 1431
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #17 Gepost op:
04 June 2015, 09:47:55 »
Citaat van: Albert.H0 op 04 June 2015, 01:10:47
... schuift de bestaande brug een stukje naar het noorden aan de nieuwe sporen.
Ik denk dat het dan naar het zuiden is.
Gelogd
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.
Bas van Heiningen
Offline
Berichten: 352
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #18 Gepost op:
04 June 2015, 13:12:09 »
De enige plek waar je de ruimte hebt om een brug te bouwen. Is de groenstrook boven in de foto van Klaas, er zal daar echter de nodige grond verzet moeten worden. Voor de rest is er geen ruimte tussen de weg en spoor in om een nieuwe brug te bouwen.
groet,
Bas
Gelogd
Peter Kleton
Offline
Berichten: 4044
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #19 Gepost op:
04 June 2015, 15:52:30 »
Zou de bestaande spoorbrug niet opgeschoven kunnen worden naar de plek die Klaas met de rode pijl aangeeft ?
Er kan dan een nieuwe brug per schip op de plek van de oude geplaatst worden.
Peter
Gelogd
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail met bovenleiding voor front en sluitsein.
Met kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
IPIO'er
Offline
Berichten: 341
"Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #20 Gepost op:
04 June 2015, 20:59:11 »
Ik denk wat Klaas aangeeft, misschien de oplossing is zie onderstaande link.
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.anp-archief.nl%2Fpage%2F2139829%2Fnl&ei=Bp5wVZDWAsbzUsLbgPgG&bvm=bv.95039771,d.d24&psig=AFQjCNFZbWOFXhhEuNYLPr8AyC154qOmyw&ust=1433530214145876
Groeten,
Marc
Gelogd
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.
Bas van Heiningen
Offline
Berichten: 352
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #21 Gepost op:
05 June 2015, 08:04:54 »
Peter, jouw oplossing is nog de beste ook
Dan kan de oude brug ook gelijk gerenoveerd worden. Ik meen mij te herinneren van een oud kranten artikel dat destijds zowel de spoor als de verkeers brug aan vervanging toe waren. Bij de verkeersbrug is dit ondertussen gedaan. Vandaar de huidige ruimte tussen beide bruggen, deze lagen strak naast elkaar. Een nieuwe 4 sporige brug zou het mooiste zijn. Ik heb 7 jaar over deze spoorbrug gereden, en heb daarbij op m'n gemak de omgeving bekeken.
Ik wacht rustig af hoe ze dot gaan oplossen.
Groet,
Bas
Gelogd
renew
Offline
Berichten: 233
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #22 Gepost op:
05 June 2015, 09:01:45 »
Tussen de 2 huidige bruggen lag de oude autoweg brug. Deze hebben ze er volgens mij tussenuit laten zakken. Een nieuwe kan er in omgekeerde volgorde, dus gewoon weer tussen worden gelegd.
Er wordt momenteel veel met bruggen geschoven en geplaatst ( laatst nog 1 hier van 200 meter) dus dat gaat ze best wel lukken.
Groet René
Gelogd
René is op 26-10-2016 overleden
Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis. Komt ie nu pas mee.
henk
Offline
Berichten: 22737
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #23 Gepost op:
05 June 2015, 09:32:10 »
Die oude brug hebben ze in Westelijke riching op het land gezet en daar gesloopt.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27014
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #24 Gepost op:
05 June 2015, 09:45:44 »
Dus precies de omgekeerde beweging van wat ik voorstel.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
henk
Offline
Berichten: 22737
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #25 Gepost op:
05 June 2015, 10:53:55 »
Bouwpakketje ter plekke in elkaar lijmen en schuiven maar. Moet kunnen. Heeft Faller nog wat bruikbaars?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
nighttrain1
BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 5858
Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #26 Gepost op:
20 April 2017, 16:44:11 »
Even het draadje weer actueel maken:
Webcams zijn inmiddels alweer een tijdje actief om de bouw van achter je pc`tje te volgen via de volgende link:
https://www.prorail.nl/projecten/utrecht-centraal-leidsche-rijn/webcams
De afgelopen 2 weken zag ik tijdens het naar huis rijden een stellage aan de horizon verschijnen tussen het vele beton wat al rond de A2 Leidserijntunnel wordt op getrokken.
Na nadere inspectie bleek er al een en ander in te hangen.
Ik ga daar vaker kijken. De foto is gemaakt vanaf de toegangsweg naar het Cinemec theater.
Nu wordt de omgeving rond het Cinemec aangepast om de brug verplaatsing mogelijk te maken.
De weg zoals deze lag over de A2 tunnel om over de nieuwe gele brug naar het centrum van Utrecht te gaan is omgelegd. Nu moet je rechtdoor eerst een stuk parallel aan het spoor voor je de brug over kan.
Is nu de rode streep geworden.
De paarse rechthoek is de plek waar nu de nieuwe brug gebouwd wordt, door Sarens.
De bruine pijl is de richting waarin de brug zal worden verplaatst om daarna volgens de groene pijl tussen de 2 bestaande bruggen in geplaatst te zullen worden, op de plek waar ooit de smalle verkeersbrug lag.
Wordt vervolgt....
Gelogd
Groeten Richard, nighttrain1
Bouw:
Modelbaan
&
modulebakken
jowi
Offline
Berichten: 2375
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #27 Gepost op:
20 April 2017, 17:04:27 »
Tip, een screenshot maken maakt alles veel duidelijker dan een wazige foto van je scherm
Kan standaard in windows en mac.
Gelogd
nighttrain1
BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 5858
Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #28 Gepost op:
20 April 2017, 17:07:16 »
Hoe moet ik dat dan weer hier in zien te plakken?
En kan ik daar dan ook nog in tekenen?
Zo lukt het mij, ik ben geen computernurt, doe mij maar gewoon 220-380 spul...
Gelogd
Groeten Richard, nighttrain1
Bouw:
Modelbaan
&
modulebakken
Rondje_HO
Offline
Berichten: 8135
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #29 Gepost op:
20 April 2017, 17:25:39 »
Dan even een tip; als je iets op je beeldscherm hebt wat je wil opslaan of waar je (bijvoorbeeld in MS Paint) een paar pijlen in wil tekenen, dan kun je door de knoppen [Alt] + [print screen] tegelijk in te drukken, je beeld "opslaan". Als je dan MS Paint opent en je drukt op [Ctrl] + [V], dan plakt hij je beeldscherm als plaatje in Paint, en kun je er bijvoorbeeld pijlen op tekenen of teksten in typen. Dan kun je dat plaatje met je aanvullingen opslaan als bijvoorbeeld een .JPG en hier op het forum uploaden.
PS dit gebruik ik ook wel eens op Flickr, als ik een hele mooie foto tegenkom maar diegene heeft de instelling zo staan dat je de foto niet kunt downloaden. Even kopiëren en plakken en de foto gaat, hup, in mijn archief
«
Laatst bewerkt op: 20 April 2017, 20:26:51 door Edsko Hekman
»
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
5
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig