Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 02:07:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:54:59
Bahnstrecke 5867
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:39:27
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven''
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:37:53
Bouw Bührtal III
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:36:33
Schneidersein
door
MartinRT
Vandaag
om 00:00:05
NS/32
door
RK
18 maart 2024, 23:49:38
Modelbaan Beltheim.
door
Ronald69
18 maart 2024, 23:41:34
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht
door
NS 1607
18 maart 2024, 23:28:28
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER
door
bernhard67
18 maart 2024, 23:27:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:18:36
De Hondsrugbaan
door
Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:17:58
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden
door
MOVisser
18 maart 2024, 23:09:27
Ijzeren Rijn: militair transport
door
ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Perronhoogte TP3
door
Klaas Zondervan
18 maart 2024, 22:35:55
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP
door
bask185
18 maart 2024, 22:00:49
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Peter Kleton
18 maart 2024, 21:39:27
bezetmelder aantal lengte en treinstellen
door
Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
plaatsen bezetmelders lengte en treinstellen
door
Bobos
18 maart 2024, 21:33:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann
door
Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand
door
Pauldg
18 maart 2024, 21:30:41
Zee. Land.
door
Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010
door
TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
US diorama in H0
door
basjuh1981
18 maart 2024, 20:02:44
Kemlerborden (Gevi / UN nummers) ketelwagens
door
Falkenberg
18 maart 2024, 19:36:20
Rheinburg, TP V/VI
door
gdh
18 maart 2024, 19:15:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
5
Omlaag
Auteur
Topic: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig (gelezen 17008 keer)
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25135
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #15 Gepost op:
03 juni 2015, 15:08:51 »
Had ik toch al aangegeven? Zo dus, in het rode vak, en dan volgens pijlrichting naar de overkant schuiven.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Albert.H0
Offline
Berichten: 1867
Roco Fccpps vriend
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #16 Gepost op:
04 juni 2015, 01:10:47 »
Of je bouwt eerst nieuwe landhoofden, legt de sporen er naar toe, schuift de bestaande brug een stukje naar het noorden aan de nieuwe sporen. En dan vaar je de nieuwe brug op de plek van de bestaande.
Zo maar een voorbeeld, er zijn mogelijkheden zat om dit te bouwen.
Gelogd
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.
Martin Hornis
Offline
Berichten: 1413
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #17 Gepost op:
04 juni 2015, 09:47:55 »
Citaat van: Albert.H0 op 04 juni 2015, 01:10:47
... schuift de bestaande brug een stukje naar het noorden aan de nieuwe sporen.
Ik denk dat het dan naar het zuiden is.
Gelogd
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.
Bas van Heiningen
Offline
Berichten: 359
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #18 Gepost op:
04 juni 2015, 13:12:09 »
De enige plek waar je de ruimte hebt om een brug te bouwen. Is de groenstrook boven in de foto van Klaas, er zal daar echter de nodige grond verzet moeten worden. Voor de rest is er geen ruimte tussen de weg en spoor in om een nieuwe brug te bouwen.
groet,
Bas
Gelogd
Peter Kleton
Offline
Berichten: 3688
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #19 Gepost op:
04 juni 2015, 15:52:30 »
Zou de bestaande spoorbrug niet opgeschoven kunnen worden naar de plek die Klaas met de rode pijl aangeeft ?
Er kan dan een nieuwe brug per schip op de plek van de oude geplaatst worden.
Peter
Gelogd
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
Met kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.
IPIO'er
Offline
Berichten: 341
"Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #20 Gepost op:
04 juni 2015, 20:59:11 »
Ik denk wat Klaas aangeeft, misschien de oplossing is zie onderstaande link.
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.anp-archief.nl%2Fpage%2F2139829%2Fnl&ei=Bp5wVZDWAsbzUsLbgPgG&bvm=bv.95039771,d.d24&psig=AFQjCNFZbWOFXhhEuNYLPr8AyC154qOmyw&ust=1433530214145876
Groeten,
Marc
Gelogd
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.
Bas van Heiningen
Offline
Berichten: 359
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #21 Gepost op:
05 juni 2015, 08:04:54 »
Peter, jouw oplossing is nog de beste ook
Dan kan de oude brug ook gelijk gerenoveerd worden. Ik meen mij te herinneren van een oud kranten artikel dat destijds zowel de spoor als de verkeers brug aan vervanging toe waren. Bij de verkeersbrug is dit ondertussen gedaan. Vandaar de huidige ruimte tussen beide bruggen, deze lagen strak naast elkaar. Een nieuwe 4 sporige brug zou het mooiste zijn. Ik heb 7 jaar over deze spoorbrug gereden, en heb daarbij op m'n gemak de omgeving bekeken.
Ik wacht rustig af hoe ze dot gaan oplossen.
Groet,
Bas
Gelogd
renew
Offline
Berichten: 233
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #22 Gepost op:
05 juni 2015, 09:01:45 »
Tussen de 2 huidige bruggen lag de oude autoweg brug. Deze hebben ze er volgens mij tussenuit laten zakken. Een nieuwe kan er in omgekeerde volgorde, dus gewoon weer tussen worden gelegd.
Er wordt momenteel veel met bruggen geschoven en geplaatst ( laatst nog 1 hier van 200 meter) dus dat gaat ze best wel lukken.
Groet René
Gelogd
René is op 26-10-2016 overleden
Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis. Komt ie nu pas mee.
henk
Offline
Berichten: 21623
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #23 Gepost op:
05 juni 2015, 09:32:10 »
Die oude brug hebben ze in Westelijke riching op het land gezet en daar gesloopt.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25135
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #24 Gepost op:
05 juni 2015, 09:45:44 »
Dus precies de omgekeerde beweging van wat ik voorstel.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
henk
Offline
Berichten: 21623
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #25 Gepost op:
05 juni 2015, 10:53:55 »
Bouwpakketje ter plekke in elkaar lijmen en schuiven maar. Moet kunnen. Heeft Faller nog wat bruikbaars?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
nighttrain1
Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
Offline
Berichten: 5534
Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #26 Gepost op:
20 april 2017, 16:44:11 »
Even het draadje weer actueel maken:
Webcams zijn inmiddels alweer een tijdje actief om de bouw van achter je pc`tje te volgen via de volgende link:
https://www.prorail.nl/projecten/utrecht-centraal-leidsche-rijn/webcams
De afgelopen 2 weken zag ik tijdens het naar huis rijden een stellage aan de horizon verschijnen tussen het vele beton wat al rond de A2 Leidserijntunnel wordt op getrokken.
Na nadere inspectie bleek er al een en ander in te hangen.
Ik ga daar vaker kijken. De foto is gemaakt vanaf de toegangsweg naar het Cinemec theater.
Nu wordt de omgeving rond het Cinemec aangepast om de brug verplaatsing mogelijk te maken.
De weg zoals deze lag over de A2 tunnel om over de nieuwe gele brug naar het centrum van Utrecht te gaan is omgelegd. Nu moet je rechtdoor eerst een stuk parallel aan het spoor voor je de brug over kan.
Is nu de rode streep geworden.
De paarse rechthoek is de plek waar nu de nieuwe brug gebouwd wordt, door Sarens.
De bruine pijl is de richting waarin de brug zal worden verplaatst om daarna volgens de groene pijl tussen de 2 bestaande bruggen in geplaatst te zullen worden, op de plek waar ooit de smalle verkeersbrug lag.
Wordt vervolgt....
Gelogd
Groeten Richard, nighttrain1
Bouw:
Modelbaan
&
modulebakken
jowi
Offline
Berichten: 2375
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #27 Gepost op:
20 april 2017, 17:04:27 »
Tip, een screenshot maken maakt alles veel duidelijker dan een wazige foto van je scherm
Kan standaard in windows en mac.
Gelogd
nighttrain1
Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
Offline
Berichten: 5534
Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #28 Gepost op:
20 april 2017, 17:07:16 »
Hoe moet ik dat dan weer hier in zien te plakken?
En kan ik daar dan ook nog in tekenen?
Zo lukt het mij, ik ben geen computernurt, doe mij maar gewoon 220-380 spul...
Gelogd
Groeten Richard, nighttrain1
Bouw:
Modelbaan
&
modulebakken
Rondje_HO
Offline
Berichten: 8132
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
«
Reactie #29 Gepost op:
20 april 2017, 17:25:39 »
Dan even een tip; als je iets op je beeldscherm hebt wat je wil opslaan of waar je (bijvoorbeeld in MS Paint) een paar pijlen in wil tekenen, dan kun je door de knoppen [Alt] + [print screen] tegelijk in te drukken, je beeld "opslaan". Als je dan MS Paint opent en je drukt op [Ctrl] + [V], dan plakt hij je beeldscherm als plaatje in Paint, en kun je er bijvoorbeeld pijlen op tekenen of teksten in typen. Dan kun je dat plaatje met je aanvullingen opslaan als bijvoorbeeld een .JPG en hier op het forum uploaden.
PS dit gebruik ik ook wel eens op Flickr, als ik een hele mooie foto tegenkom maar diegene heeft de instelling zo staan dat je de foto niet kunt downloaden. Even kopiëren en plakken en de foto gaat, hup, in mijn archief
«
Laatst bewerkt op: 20 april 2017, 20:26:51 door Edsko Hekman
»
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
5
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig