Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Titel aangepastL Sik problemen! door Dick55
Vandaag om 15:30:21
Foamplaten door basjuh1981
Vandaag om 15:28:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:17:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door San-Markos
Vandaag om 15:13:49
Het betere bochtenwerk door p-kokkie
Vandaag om 14:43:32
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:33:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 14:22:33
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 13:34:22
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 13:33:01
20 en 21 april MobExpo door bollen neus
Vandaag om 13:32:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 13:29:10
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 13:29:09
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door bollen neus
Vandaag om 13:27:19
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 13:26:49
Starten met messing kits door Tomasso
Vandaag om 13:11:19
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
  

Auteur Topic: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig  (gelezen 17056 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25279
    • Pagina van klaas
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #15 Gepost op: 03 juni 2015, 15:08:51 »
Had ik toch al aangegeven? Zo dus, in het rode vak, en dan volgens pijlrichting naar de overkant schuiven.


Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1869
  • Roco Fccpps vriend
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #16 Gepost op: 04 juni 2015, 01:10:47 »
Of je bouwt eerst nieuwe landhoofden, legt de sporen er naar toe, schuift de bestaande brug een stukje naar het noorden aan de nieuwe sporen. En dan vaar je de nieuwe brug op de plek van de bestaande.
Zo maar een voorbeeld, er zijn mogelijkheden zat om dit te bouwen.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #17 Gepost op: 04 juni 2015, 09:47:55 »
... schuift de bestaande brug een stukje naar het noorden aan de nieuwe sporen.
Ik denk dat het dan naar het zuiden is.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Bas van Heiningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 360
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #18 Gepost op: 04 juni 2015, 13:12:09 »
De enige plek waar je de ruimte hebt om een brug te bouwen. Is de groenstrook boven in de foto van Klaas, er zal daar echter de nodige grond verzet moeten worden. Voor de rest is er geen ruimte tussen de weg en spoor in om een nieuwe brug te bouwen.

groet,
Bas

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3700
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #19 Gepost op: 04 juni 2015, 15:52:30 »
Zou de bestaande spoorbrug niet opgeschoven kunnen worden naar de plek die Klaas  met de rode pijl aangeeft ?
Er kan dan een nieuwe brug  per schip op de plek van de oude geplaatst worden.

 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

IPIO'er

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.

Bas van Heiningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 360
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #21 Gepost op: 05 juni 2015, 08:04:54 »
Peter, jouw oplossing is nog de beste ook  ;D Dan kan de oude brug ook gelijk gerenoveerd worden. Ik meen mij te herinneren van een oud kranten artikel dat destijds zowel de spoor als de verkeers brug aan vervanging toe waren. Bij de verkeersbrug is dit ondertussen gedaan. Vandaar de huidige ruimte tussen beide bruggen, deze lagen strak naast elkaar. Een nieuwe 4 sporige brug zou het mooiste zijn. Ik heb 7 jaar over deze spoorbrug gereden, en heb daarbij op m'n gemak de omgeving bekeken.

Ik wacht rustig af hoe ze dot gaan oplossen.

Groet,
Bas

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #22 Gepost op: 05 juni 2015, 09:01:45 »
Tussen de 2 huidige bruggen lag de oude autoweg brug. Deze hebben ze er volgens mij tussenuit laten zakken. Een nieuwe kan er in omgekeerde volgorde, dus gewoon weer tussen worden gelegd.

Er wordt momenteel veel met bruggen geschoven en geplaatst ( laatst nog 1 hier van 200 meter) dus dat gaat ze best wel lukken.

Groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #23 Gepost op: 05 juni 2015, 09:32:10 »
Die oude brug hebben ze in Westelijke riching op het land gezet en daar gesloopt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25279
    • Pagina van klaas
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #24 Gepost op: 05 juni 2015, 09:45:44 »
Dus precies de omgekeerde beweging van wat ik voorstel. :)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #25 Gepost op: 05 juni 2015, 10:53:55 »
Bouwpakketje ter plekke in elkaar lijmen en schuiven maar. Moet kunnen. Heeft Faller nog wat bruikbaars?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #26 Gepost op: 20 april 2017, 16:44:11 »
Even het draadje weer actueel maken:

Webcams zijn inmiddels alweer een tijdje actief om de bouw van achter je pc`tje te volgen via de volgende link:
https://www.prorail.nl/projecten/utrecht-centraal-leidsche-rijn/webcams

De afgelopen 2 weken zag ik tijdens het naar huis rijden een stellage aan de horizon verschijnen tussen het vele beton wat al rond de A2 Leidserijntunnel wordt op getrokken.


Na nadere inspectie bleek er al een en ander in te hangen.

Ik ga daar vaker kijken. De foto is gemaakt vanaf de toegangsweg naar het Cinemec theater.
Nu wordt de omgeving rond het Cinemec aangepast om de brug verplaatsing mogelijk te maken.


De weg zoals deze lag over de A2 tunnel om over de nieuwe gele brug naar het centrum van Utrecht te gaan is omgelegd. Nu moet je rechtdoor eerst een stuk parallel aan het spoor voor je de brug over kan.
Is nu de rode streep geworden.
De paarse rechthoek is de plek waar nu de nieuwe brug gebouwd wordt, door Sarens.
De bruine pijl is de richting waarin de brug zal worden verplaatst om daarna volgens de groene pijl tussen de 2 bestaande bruggen in geplaatst te zullen worden, op de plek waar ooit de smalle verkeersbrug lag.

Wordt vervolgt....
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #27 Gepost op: 20 april 2017, 17:04:27 »
Tip, een screenshot maken maakt alles veel duidelijker dan een wazige foto van je scherm :-X
Kan standaard in windows en mac.

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #28 Gepost op: 20 april 2017, 17:07:16 »
Hoe moet ik dat dan weer hier in zien te plakken?
En kan ik daar dan ook nog in tekenen?
Zo lukt het mij, ik ben geen computernurt, doe mij maar gewoon 220-380 spul...
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig
« Reactie #29 Gepost op: 20 april 2017, 17:25:39 »
Dan even een tip; als je iets op je beeldscherm hebt wat je wil opslaan of waar je (bijvoorbeeld in MS Paint) een paar pijlen in wil tekenen, dan kun je door de knoppen [Alt] + [print screen] tegelijk in te drukken, je beeld "opslaan". Als je dan MS Paint opent en je drukt op [Ctrl] + [V], dan plakt hij je beeldscherm als plaatje in Paint, en kun je er bijvoorbeeld pijlen op tekenen of teksten in typen. Dan kun je dat plaatje met je aanvullingen opslaan als bijvoorbeeld een .JPG en hier op het forum uploaden.

PS dit gebruik ik ook wel eens op Flickr, als ik een hele mooie foto tegenkom maar diegene heeft de instelling zo staan dat je de foto niet kunt downloaden. Even kopiëren en plakken en de foto gaat, hup, in mijn archief  ;)
« Laatst bewerkt op: 20 april 2017, 20:26:51 door Edsko Hekman »