Spoorwegpersoneel moet gewoon geen foto's plaatsen vanaf plekken die niet toegankelijk zijn voor hobbyisten. Zo denk ik er iig over. Gewoon in het achterhoofd houden dat er nog altijd een voorbeeldfunctie aan ons werk hangt, al dan niet in vrije tijd
Zelf mag ik graag op plekken komen waar het niet mag, niet alles is namelijk te redden met een telelens. Ik ben van het principe "Ik vraag liever om vergeving als om toestemming".
Bij twijfel wordt met een pb nagevraagt, zowel door andere forumgebruikers of door de mods), voor er openlijke oordelen geveld worden.Zo'n oplossing zou ik graag zien.
...ik meende begrepen te hebben dat je bijvoorbeeld op het perron officieel niet mag fotograferen.
Grappig. Ik vind juist dat soort platen mooi, omdat ik er zelf niet mag komen. En zo zie je maar weer, er is altijd wel iemand die het wel waardeert.
Volgens mij heb je dat verkeerd begrepen. Je mag fotograferen vanaf elke legaal toegankelijke plek. En als je op het perron loopt met een geldig vervoerbewijs, dan ben je daar legaal en mag je dus foto's maken....