Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 11:28:45
US diorama in H0 door MaraNCS
Vandaag om 11:27:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: BMB 00-modulebaan, Algemeen.  (gelezen 664313 keer)

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #2685 Gepost op: 04 december 2017, 18:32:55 »
Het gaat ook niet zozeer om opslag waar ik problemen mee zie, maar wel om transport zoals je zelf al aangeeft. En door nog meer te maken, wordt je transport probleem groter en groter. En je hoeft niet alles zelf op te slaan. Er zal vast iemand zijn die wel plek heeft voor een kleine aanhanger. Niet iedereen heeft een schuur voor opslag tot zijn/haar beschikking. ;)
Overigens, wij moeten nu ook met een bestelbus met laadklep rijden, anders krijgen we de boel niet meer over. Dus....

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #2686 Gepost op: 04 december 2017, 18:43:37 »
Als we kleine platte bakken mee kunnen nemen i.p.v. grote volumineuze, dan lijkt mij dat een oplossing van het transportprobleem.
En dat is precies het plan.
Met de keerlussen doen we dat al langer, maar ik wil het nu ook voor meer bakken gaan doen.

Leen.

Basmans

  • Offline Offline
  • Berichten: 225
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #2687 Gepost op: 04 december 2017, 18:57:10 »
Leen misschien iets om over na te denken .
Bij onze club hebben wij een lid die een gesloten aanhanger heeft en ik denk dat ik daar wel gebruik van mag maken dus eventueel spullen vam jullie transporteren .
Ik weet ik roep nu maar iets maar wel misschien een idee om over na te denken .
Denk er eens over na ga ik nu ook doen

Groet Bas

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #2688 Gepost op: 04 december 2017, 19:07:32 »
Bas, bedankt voor het meedenken.
Dat waardeer ik bijzonder.

Maar ik ga eerst zo'n platte bak maken en kijken in hoeverre die het beoogde doel bereikt.
Het kan nog even duren, want het heeft geen haast, maar dit wordt vervolgd, want wat ik in mijn kop heb..... ::)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 04 december 2017, 20:56:38 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #2689 Gepost op: 05 december 2017, 10:58:17 »
Leuk, zojuist zag ik dat deze discussie twee jaar geleden ook al gevoerd werd voor en na post #1074 en 1075 van dit topic:

......................We moeten eerst de bakken maar eens 100% gereed en getest hebben, ook de boogbakken.
Ondertussen kunnen we nadenken over verdere stappen, zodat we een goed plan voor opslag en transport hebben als de bakken klaar zijn.

Voor de BMB is het van belang dat niemand van ons transportproblemen heeft. Mijn wagen was de laatste keer propvol met mijn bak plus 4 boogbakken. De brug kon niet eens mee.
Schaduwstation en boogbakken zijn samen 16 bakken, die allemaal een eigenaar hebben. Aan de meeste daarvan wordt nog volop gebouwd, zodat we ze nu niet zo maar ergens kunnen opslaan.....................

Toen hadden we dezelfde uitdaging, lagen er nog niet eens rails op de grote bogen en waren de keerlussen en de FY nog niet gebouwd. Ook toen waren er van diverse zijden - ook binnen onze groep - bedenkingen, maar we mogen blij zijn met wat we sindsdien tot stand hebben kunnen brengen.

Het genoemde opslag- en transportplan is er (wegens gebrek aan .......zin? ;D ) nooit gekomen, maar ik moet zeggen dat we in de twee afgelopen jaren aardig met het transport omgegaan zijn, complimenten aan de crew.  (y)
Als je van 13 rijdagen eens één keer een aanhangertje huurt om een baan van >70 meter rijlengte in Limburg te bouwen dan moeten we daar wel mee kunnen leven.

Maar we zullen zien hoe het volume van de te transporteren baandelen de komende tijd nog een flink stuk kleiner kan en ook hoe we met medewerking van de BMB-ers de baandelen strategisch beter kunnen opslaan.

En ook, als we er toch een keer in slagen om echt alles naar een rijlocatie te slepen, hoe we een baan kunnen maken met een nog grotere rijlengte dan 70 - 75 meter.  ;D

Leen.
« Laatst bewerkt op: 05 december 2017, 16:11:04 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #2690 Gepost op: 06 december 2017, 22:39:21 »
Voordat we platte bakken gaan bouwen, maken we eerst nog een gewone.
Die dient ervoor om meer mogelijkheden te creëren bij het treintje spelen op de baan en bij het opstellen van korte en lange treinen.
De bak staat al sinds mei in de opslag, want omdat we Eurospoor voorrang gaven hebben we er nog maar even niets mee gedaan.
Maar nu moet hij er aan geloven: grootse plannen!  ;D

Ik ben hem vandaag hier thuis aan het berailen geweest en de helft zit er al op:


De andere helft moet nog:


Het is een gezamenlijk project: Henk heeft de bak gebouwd, René heeft hem geverfd, ik schroef de rails en wissels er bedraad (maar niet aangesloten) op en Werner en John bouwen hem af en testen hem.

Morgen eerst op ziekenbezoek bij Hans en daarna weer verder.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 08 december 2017, 22:10:10 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #2691 Gepost op: 07 december 2017, 20:44:22 »
Vandaag ben ik in een voor mij ongebruikelijke rol namens heel de BMB op ziekenbezoek geweest bij Hans van de Burgt.
Ongebruikelijk omdat het voor mij, nogal onwennig, een beetje aanvoelde als de rol van BMB-hotemetoot. En dat terwijl de BMB geen hotemetoten heeft. ::)

Wat er gebeurd is:
Hans lag tijdens Eurospoor in het ziekenhuis en kon daardoor met zijn bak helaas niet deelnemen. Wij hebben tijdens Eurospoor wel steeds met de app contact gehouden om hem er een beetje bij te betrekken. Vlak na Eurospoor heeft hij een heel zware hartoperatie ondergaan en is daarvan nu aan het recupereren. Hij kon pas sinds heel kort weer bezoek ontvangen.
Een week of twee geleden had ik mezelf al uitgenodigd om op ziekenbezoek te gaan. Dat kon toen nog niet, maar het kwam nu beter uit.
Lees zelf maar waarom.

Hans keek al maanden uit naar het pakketje met de Hornby "H" Class lok. Hij heeft het lokje al lang geleden besteld en heeft het plaatje ervan zelfs in zijn avatar op het forum gezet:
https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCF3193_2.jpg

Maar nadat de lok eind oktober eindelijk uitkwam bleef het pakje maar weg en is het zelfs tot nu toe niet bezorgd. Tegelijk is het lokje in Engeland zo populair dat het inmiddels binnen een paar weken vrijwel overal uitverkocht is. Hier en daar is er tegen een dikke meerprijs nog eentje te koop.
Maar Hans zijn leverancier is uitverkocht en kan hem nu geen vervangend lokje meer sturen. Hij biedt hem aan zijn betaling terug te storten. Dat is misschien wel correct, maar daarmee krijgt Hans zijn lokje niet en komt het er ook niet meer. Dat is een grote teleurstelling en sneu, erg sneu.  :-\
En zeker niet bevorderlijk voor het genezingsproces.

Ondertussen hebben een paar BMB-deelnemers vorige week het initiatief genomen voor een passend cadeautje voor de zieke en vandaag mocht ik het namens de hele wereldwijde BMB overhandigen. Vandaar het officiële hotemetoten-gedeelte van het bezoek. En omdat hotemetoten de boel vaak foppen moest ik dat volgens afspraak nu ook doen.
Ja, eigenlijk hoort het niet, maar er waren ondeugende afspraken gemaakt.  ;D

Aan de koffie liet ik Hans "mijn" meegenomen nieuwe Hornby lokje besnuffelen. Hij was erg onder de indruk en natuurlijk klaagde hij over de slechte bezorging. Daarna pakte ik het weer in.
We praatten verder en op een geven moment gaf ik hem het doosje weer terug.
 ??? ??? ??? ???
"Is die voor mij?"
"Ja, deze is echt voor jou."

Ach, we zijn allemaal maar mensies maar hier had hij echt niet op gerekend en het werd hem even teveel.


Verder hebben we tot een uur of drie nog gezellig gekletst. Ondertussen hield ik de BMB-groep per app op de hoogte.
Tot slot kan ik melden dat Hans inmiddels weer aardig aan de beterende hand is, hoewel het best nog enige tijd zal duren eer hij weer voor 100% de oude zal zijn en bijv. aan de BMB kan deelnemen. Hopelijk verloopt het genezingsproces vanaf nu nòg sneller.

Ik ben heel trots op de groep BMB-deelnemers, die er gezamenlijk voor gezorgd heeft dat Hans als grote verrassing zijn mooie lokje toch nog gekregen heeft.
Natuurlijk is het deels ook eigenbelang omdat we hopen we het nog vaak op de BMB-baan rond te zien rijden. ;D

Met dank aan Hans zijn vrouw voor het transport van en naar het station en de goede zorgen.  (y)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 08 december 2017, 11:28:45 door St00mboy »

Derailed

  • Offline Offline
  • Berichten: 552
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #2692 Gepost op: 07 december 2017, 21:31:30 »
Leen bedankt dat jij dit namens de BMB hebt willen doen en er ook nog een verslag met foto`s van hebt willen maken. (y)
Hans heel veel plezier met je nieuwe H Class en een voorspoedig herstel.
Mvg Henk.

Tanks+Treinen

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
  • Ben een beetje van het Brits af...
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #2693 Gepost op: 07 december 2017, 21:38:12 »
Wat een geweldig initiatief!
Hans, veel plezier met je loc en van harte beterschap!

Sierd jan

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5544
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #2694 Gepost op: 07 december 2017, 21:44:08 »
Ik schiet er vol van!
Wat een mooi gebaar, BMB leden! (y)

Mooi verslagje Leen.
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
  • Southern....de oude dan
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #2695 Gepost op: 07 december 2017, 22:27:20 »
Top mannen! Nog veel beterschap Hans!

Gerard

Sjoerd van de Wal

  • Offline Offline
  • Berichten: 334
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #2696 Gepost op: 08 december 2017, 15:13:29 »
Wat een prachtig gebaar, en een voorspoedig herstel toegewenst Hans.
Knutselt thuis aan een Britse fantasie baan ergens in Yorkshire midden jaren 30.

sdz1976

  • Offline Offline
  • Berichten: 2214
  • ovmv.be
    • ovmv.be
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #2697 Gepost op: 08 december 2017, 15:48:04 »
Mijn hoed af voor die ongevaarlijke bmb gekken met het hart op de juiste plaats  (y) (y)

Grtz,

Samuel.
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

DelticPower

  • Offline Offline
  • Berichten: 249
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #2698 Gepost op: 08 december 2017, 17:41:36 »
Hans, een voorspoedig herstel en alle BMBers fijne feestdagen en jaarwisseling.

Groeten Jan Simons
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #2699 Gepost op: 08 december 2017, 18:09:43 »
Goede actie  (y) van de BMB-groep  (y) Hans, een goed herstel toegewenst.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!