De machinist van de Mat 64 is door rood gereden.Dat komt nu al van uit het onderzoeksraad.Zie Spoorpro.http://www.spoorpro.nl/materieel/2015/03/10/onderzoeksraad-start-onderzoek-naar-treinbotsing-tilburg/
Nee, eigenlijk kan dat niet - alleen zou de trein weer kunnen uitveren bij het lossen van de rem, maar dat praat je ook niet over meters.
Dus in het kort........ er zijn mogelijk twee zwarte pieten:Treinmachinist en treindienstleider.
Inderdaad ,er zijn geen meld"lampjes "voor de wisselsecties. Maar de bezette wissel blijft wel vergrendeld en mag dus niet om, omdat hij bezet is. Peter
Daar vergis je je lelijk!
Maar, heel theoretisch: kan de laatste wagon nog vóór de vrijbalk staan (onveilig), terwijl het wissel dan al vrijgegeven wordt? En ik leg geen enkel verband met dit ongeluk met deze vraag...!Gr, Bert
Wie is 'we'?
Daar vergis je je lelijk!misschien niet met een kort treintje maar aangezien de trein net zo lang was als het spoor en als theoretisch alle koppelingen NIET strak zijn aangedraaid (wat zou kunnen ivm krappe bogen op het DSM terrein in Sittard) 30 wagens van 20 meter is 60x invering buffersx 30cm= 18 meter + losse koppelingen kan zomaar 40 meter zijn hoor We praten niet over een modelspoortreintje he!