Ik snap dat ook machinisten verwachtingspatronen kunnen/zullen ontwikkelen.Dat dat in combinatie met slecht zichtbare seinen, tot risico's kan leiden, snap ik ook.Maar zover ik kan beoordelen is het bewuste sein goed zichtbaar, ook van afstand.Zelfs met een verwachtingspatroon dat na het standaardvertrek op geel altijd groen volgt, rij je toch niet honderden meters op een stoptonend sein af in de verwachting dat het wel uit de stand stop zal komen zonder dat het besef komt dat het deze keer misschien wel stoptonend blijft?Kortom, ik ben benieuwd wat uit het onderzoek naar voren komt, want dit lijkt me wel sterk.Huub
Sorry hoor, maar natuurlijk zijn er tal van redenen te bedenken waarom de mcn het sein miste....
2. De tegenligger staat verkeerd geparkeerd; nauwelijks remweg!Probeer hier maar eens recht te breien........
Maar, heel theoretisch: kan de laatste wagon nog vóór de vrijbalk staan (onveilig), terwijl het wissel dan al vrijgegeven wordt? En ik leg geen enkel verband met dit ongeluk met deze vraag...!
Gewoon het rapport van IL&T afwachten. Daar komt alles wat er gebeurt is in te staan. Daarnaast zullen er conclusies en aanbevelingen in het rapport staan.Het heeft totaal geen zin om hier een pak speculaas open te trekken waardoor betrokkenen bij voorbaat als Zwarte Piet worden uitgemaakt. En Zwarte Piet, dat mag toch niet meer........Andre