De oude BR65 was al in de jaren zeventig uit de catalogus verdwenen. Fleischmann heeft in 1985 een geheel opnieuw ontwikkelde BR65 op de markt gebracht. Dat is het model dat Ed in de eerste post laat zien. Dat model heeft altijd hetzelfde motorhuis gehad met twee bevestigingsboutjes voor het motorschild. Beperkte technische aanpassingen, zoals het vijfpolig anker met vliegwiel, hebben dat nooit veranderd.Voor iemand die dit draadje later vindt en niet wil dremelen, is van belang dat het geïsoleerde motorschild uit de huidige onderdelenlijst prima past. Mijn model rijdt er voortreffelijk mee.
Dus er moet een stuk weg gefreesd worden uit het gewicht! Kan dat ook anders?dank trouwens! Dat motertje is een peulenschil, maar dat licht ;-)
Op zich natuurlijk niet onaardig dit, maar ik voorzie toch wel wat problemen als je zonder meer een lampje vervangt deze jongens. Want als je niet de fitting isoleert dan zit of de anode of de cathode aan het chassis welke in 9 van de 10 gevallen met een spoorstaaf cq wielen is verbonden. Dit wil je dus echt niet.