Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wat te doen met oude catalogi
door
cor_b
Vandaag
om 20:44:35
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer...
door
NS264
Vandaag
om 20:35:32
Terugverende koppeling
door
phdirk
Vandaag
om 20:32:14
Her-(her-)beginnen
door
J. Brans
Vandaag
om 20:29:22
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
phdirk
Vandaag
om 20:24:48
booster vraag
door
bellejt
Vandaag
om 20:22:22
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 20:17:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 20:12:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
barry1972
Vandaag
om 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
barry1972
Vandaag
om 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC
door
hmmglaser
Vandaag
om 19:27:03
Wat was jullie allereerste loc?
door
Biesje
Vandaag
om 19:05:02
Vitrinekast
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 18:44:53
MoBaBro.de
door
henk
Vandaag
om 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn
door
Tedo
Vandaag
om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Tedo
Vandaag
om 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
Vandaag
om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80'
door
Niels B
Vandaag
om 17:26:13
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 16:57:56
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 16:20:35
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
Pauldg
Vandaag
om 15:42:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Arjan6511
Vandaag
om 15:40:38
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Roelof R
Vandaag
om 13:00:46
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Montanbahn
Vandaag
om 12:25:04
Molenbaan (werktitel)
door
ruudns
Vandaag
om 12:13:25
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Rails en wissels (voor schaduwstation)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omlaag
Auteur
Topic: Rails en wissels (voor schaduwstation) (gelezen 7188 keer)
ReesCees
Gast
Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Gepost op:
29 September 2007, 23:16:10 »
Deze winter staat er in de planning om de huidige ruimte te vergroten naar 6 bij 6,5 meter.
In het nieuwe deel komen twee schaduwstations (elk 8-9 sporen), klim/daalspiralen en een kopstation te liggen.
Voor de delen die niet zichtbaar zijn ben ik opzoek naar een goede en redelijk geprijsde rail/wissel combinatie.
Wie heeft er ideeën, tips?
Kees-Jan
Gelogd
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10482
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #1 Gepost op:
30 September 2007, 01:33:52 »
Piko A-Gleis,
zolang je engelse wissels vermijd, perfect !
Grtzz,
Karst
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #2 Gepost op:
30 September 2007, 01:37:01 »
bedankt Karst
het gaat me vooral om betrouwbaarheid en prijs verhouding ( Piko is ongeveer net zo duur als Roco).
Kees-Jan
Gelogd
Hans Kl
Offline
Berichten: 653
Periode III - heden
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #3 Gepost op:
30 September 2007, 10:09:59 »
Hoi,
Mijn beide schaduwstations zijn voorzien van piko rails/wissels.
De meeste heb ik voorzien van conrad motoren, sommige de piko aandrijving (had ik nog liggen)
Wel heb ik de eindafschakeling inactief gemaakt bij de Piko aandrijvingen, de decoder schakelt ze toch af.
Zo schakelen ze betrouwbaar, met hun eigen afschakeling willen ze soms niet altijd meer terug.
Met de engelse wissel heb ik geen problemen, wat voor problemen heb jij Karst?
'k heb er 2 in de baan, maar nog niet echt super vaak overheen gereden.
Aandrijving is mix van conrad en verbouwde piko.
Groet,
Hans
Gelogd
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail
ReesCees
Gast
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #4 Gepost op:
30 September 2007, 10:20:38 »
Er komen alleen rechte wissels in (geen engelse of kruisingen). de aftakking van de sporen gaat met een fly-over.
Als ik Piko met Roco (oude type rails) vergelijk op prijs zie ik niet veel verschil. Zit het misschien in de kwaliteit?
Kees-Jan
Gelogd
Christoph
Offline
Berichten: 3054
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #5 Gepost op:
30 September 2007, 11:33:57 »
De Piko wissels hebben kunstof hartstukken en de Roco wissels zijn te polariseren via een relais. Het kan zijn dat 2 assige locs hier problemen mee hebben, heeft iemand van jullie hier al ervaring mee?
Groeten,
Christoph
Gelogd
Hans Kl
Offline
Berichten: 653
Periode III - heden
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #6 Gepost op:
30 September 2007, 11:34:36 »
Ja, ik.
M'n köf en V60 rijden er netjes overheen, ook langzaam)
Gelogd
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail
ReesCees
Gast
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #7 Gepost op:
30 September 2007, 11:51:37 »
Christof,
Zelf geen problemen met 2 assige loc's op de rocorails die ik nu heb. Mijn rangeer loc's mogen niet de schaduwstations in.
Met die hartstukken zal het dus ws wel los lopen.
dus optie's zijn:
piko met conrad (en zelfbouw ompoler) +/- 18 eu per wissel
roco met conrad (en zelfbouw ompoler) +/- 18 eu per wissel
of ipv de conrad en ompoler (die heb ik nodig voor de wisseldecoders). een standaardwisselmotor ( +/- 10 euro van roco).
binnenbocht van gebogen rails en buitenbocht van flex rails ( heb ik nu ook op mijn baan).
Kees-Jan
Gelogd
Christoph
Offline
Berichten: 3054
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #8 Gepost op:
30 September 2007, 12:10:24 »
Hoi Kees-Jan,
ik begrijp dat je met rangeerlocjes niet het schaduwstation in rijd, maar voor mij zelf heb ik een aantal (inmiddels ongeveer 10 stuks) twee assige treinen waar onder railbusjes en zijlijn stoomlocjes, deze zouden bij mij in de toekomst ook het schaduwstation in moeten vandaar mijn opmerking met de vraag.
En wat bedoel je met ompoler eventueel zelfbouw heb je hier een schema van? Ik wil mijn baan ook digitaal gaan aansturen en zit ook met het probleem van de wisselmotoren. Al wil ik op mijn hoofdbaan de Tillig motoren gaan gebruiken (is ook niet zomaar mogelijk met digitale aansturing), in het schaduwstation ben ik er nog niet uit wat voor motor dit moet worden. In ieder geval iets dat betrouwbaar is.
Groeten,
Christoph
Gelogd
Wim Romijn
Offline
Berichten: 347
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #9 Gepost op:
30 September 2007, 12:21:18 »
Ik begrijp de zelfbouw ompoler niet.
Voor zover ik weet hebben de meeste wisselmotoren, ook die van Conrad, een aansluiting voor polarisering.
Je kan dit ompolen dan ook via de wisselmotor regelen.
Overigens heb ik alleen de Roco engelse wissels gepolariseerd want daar valt menige lok op stil. Op de overige Roco wissels heb ik geen enkel probleem met railbus, kort lokje oid.
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #10 Gepost op:
30 September 2007, 12:34:20 »
@ Christof iik zal het je sturen via een PM
@ Wim R. ik bedoel niet het ompolen van het hartstuk want dat zit op de conradmotor maar het ompolen van de gelijkstroom motor in de conrad aandrijving.
Kees-Jan
Gelogd
Joost V
Offline
Berichten: 277
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #11 Gepost op:
30 September 2007, 12:49:37 »
Hoi Hoi,
Ook even inhaken... Wat zijn de ervaringen met de standaard roco aandrijving? Niet betrouwbaar genoeg??
Groet,
Joost
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #12 Gepost op:
30 September 2007, 12:51:02 »
Joost,
de roco's zijn ook goed alleen 2x duurder dan bijv de conrads
en ik heb 32 motors nodig.....................
Kees-Jan
Gelogd
willem22
Offline
Berichten: 1544
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #13 Gepost op:
30 September 2007, 12:59:55 »
Beste Kees-Jan,
Ik ben nog steeds een keer van plan om even bij je langs te komen maar door prive omstandig heden lukt mij dit niet.
Maar even op de wissel aankopen terug te komen heb je wel eens aan PECO gedacht, ik rij uitsluitend met peco en het ompolen is gelijk
geintergreed. Ja open rijden is er niet bij maar dit is ook geen probleem daar ik koloper gebruik.
Het rijden met 2 assen loks geen probleem dus zou je ze ook voor het schaduw station kunnen gebruiken.
Maar mischien is dit advies totaal overbodig en heb jij andere reden om piko en roco toe te passen.
PS: Wij gebruiken al jaren peco voor onze verenigings bakken juist i.v.m.
het rijden van rangeer loks.
wil.
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #14 Gepost op:
30 September 2007, 13:04:58 »
Wil,
Je bent welkom. Peco kan natuurlijk ook. Jammer dat je ze niet open kunt rijden want in de schaduwstations wil ik de uitrij wissels alleen voorzien van een veertje om de wissel in 1 stand te houden ( dat doe ik nu ook met de roco's en werkt prima).
Kees-jan
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Rails en wissels (voor schaduwstation)