Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Cor--24
Vandaag om 14:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
  

Auteur Topic: Eifelgeschiedenis  (gelezen 175563 keer)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #420 Gepost op: 08 augustus 2017, 20:25:27 »
Moritz zit lekker op het bankje z'n vacht schoon te likken terwijl de diesellok met z'n twee umbauwagens vertrekt.

Enige tijd later zit Moritz lekker op de vensterbank van de Fahrdienstleiterausbau terwijl de 94er met een korte goederentrein binnenloopt.

Tegen de tijd dat die trein klaar is met rangeren en de railbus even later binnenloopt is Moritz wel aan z'n bakje brokjes toe. Dat wordt Fahrdienstleiter Jakob dan ook met luid misbaar kenbaar gemaakt, ondanks dat Jakob probeert te verstaan wat er aan de andere kant van de telefoonlijn nou voor Zugmelding wordt gedaan. Miauw!



Mit freundlichen Grüße,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #421 Gepost op: 01 september 2017, 20:32:43 »
De trein loopt het station binnen. Fahrdienstleiter Jakob Bodemann trekt de hendel van het inrijsein weer naar boven zodat het weer Hp0 ("rood") vertoont. Daardoor is de hendel van de Fahrstraße vrijgekomen en kan die in de neutrale middenstand gelegd worden. Tijd om de telefoon te pakken om de trein terug te melden naar de Fahrdienstleiter van Berenbach-Ulmen, het vorige station.

............. ????

Eh, geen verbinding? Geen geluid? Huh? "Ach nein!!!": het snoertje van de telefoon is half doorgeknabbeld. Enig onderzoek en een zachtjes wegsluipende Moritz maken duidelijk dat de dader geen muis is, maar de plaatselijke muizenjager... Het Kursbuch kon door de dader keurig ontweken worden, maar de grijpende hand had des daders nekvel rap te pakken. Ceremonieloos landt het katje korte tijd later op het verregende perron.

Even later sjokt Jakob ook over het verregende perron richting de telefoon bij het eerste wissel, want van daar af kan hij Berenbach gelukkig ook bereiken voor de Zugmeldung....

Mit freundlichen Grüße,

Bahnhof Kelberg
« Laatst bewerkt op: 02 september 2017, 09:22:51 door Reinout van Rees. Reden: Typo »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #422 Gepost op: 19 september 2017, 20:13:22 »
"Skrunch, sckrunsj, schjmak, skkkkrunsj"

"Wat heeft die kat nòu weer gegeten?" vraagt Jakob zich af. Hij laat de zijn-snuit-aflikkende Moritz wel naar binnen. Moritz drentelt gelijk richting moeders de vrouw die bij het loket zit.

Jakob ontwaart onder het bankje een halve kikker. Of een pad. Ah. Waar de andere helft zit kan hij wel raden. Met een stukje papier werkt hij de halve kikker de vuilnisbak in (onder verschikte blikken van een toevallige voorbijganger). Vervolgens gaat hij naar binnen.

Moeders de vrouw aait Moritz en geeft hem net een kus tegen zijn natte neusje als Jakob vertelt over Moritz' z'n laatste maaltje. Een halve kokhalsneiging, een blik vol afschuw, een duw tegen de kat en een schop tegen des katers achterwerk later... Moritz vlucht naar buiten. Zijn middagdutje is verstoord.

Waar is de rest van z'n kikker nou?

Mit freundlichen Grüße,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Marsepein: overval op de trein (video)
« Reactie #423 Gepost op: 14 november 2017, 21:33:19 »
(Op stummiforum.de is er een beetje een traditie met marsepeinvervoer. Ik doe nu ook mee. Ik had een reden nodig om een extra koelwagen met marsepein aan te laten rukken. Nou, die reden is door m'n dochter verzonnen. Ze was verbaasd dat ik het een goed idee vond en het gelijk uitvoerde... Overval door wilde zwijnen... Ik had marsepein eikels gekocht...)

hier is duitstalige verhaaltje. En de bijbehorende korte video:



Reinout
« Laatst bewerkt op: 30 november 2017, 22:49:55 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Marsepein: overval op de trein
« Reactie #424 Gepost op: 26 november 2017, 22:41:05 »
En nu begin ik er ook in het Nederlands aan. Met af en toe een verwijzing naar het Duitse forum omdat we gezamenlijk een trein langs verschillende stations lieten rijden.



In de wouden van Eifel heerst weer eens een everzwijnenplaag. De boeren klagen steen en been. De zwijnen worden ook met de dag onbeschaamder. Dat heeft men in Kelberg ook gemerkt. Herr Grünewald, direkteur van de landbouwcorporatie, hangt aan de telefoon:

"Ja, schrecklich! Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt! Een complete trein vrijwel volledig buitgemaakt!"

....

"Klopt, een groot deel van de eikel-oogst is naar de vaantjes."

...

"Klopt ja. Stuurt u alstublieft een koelwagen met marsepein om de arme bevolking hier in Kelberg te helpen. En er zijn vast en zeker andere plaatsen waar er een dergelijk probleem is."

....

"Nee, het is niet nodig om de hele trein deze kant uit te sturen. Dat kan ook via het reguliere wagenladingenverkeer. Via Bad Säckingen en Mark Michingen is denk ik het beste. Dan kan het vanaf hier verder richting Remagen en Alpen1. Hopelijk is tegen die tijd het everzwijnenprobleem opgelost."

...

"Danke, auf wiedersehen."

-----------

Mit freundliche Grüßen,

Bahnhof Kelberg


1) "Alpen": dat is een plaatsje in de buurt van Kleef/Xanten.
« Laatst bewerkt op: 30 november 2017, 22:49:29 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Marsepein: Bad Säckingen
« Reactie #425 Gepost op: 26 november 2017, 22:42:39 »
De marsepeintrein is in Bad Säckingen vertrokken. (Als je de pagina laadt moet je misschien even wachten en de pagina dan nog een keer laden om bij het eigenlijke bericht terecht te komen).

Reinout
« Laatst bewerkt op: 30 november 2017, 22:50:15 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Marsepein: hondebaan 1
« Reactie #426 Gepost op: 26 november 2017, 22:50:45 »
Karl Kähler is met z'n geweer en z'n hond de omgeving van de overweg aan het inspecteren. Niet te geloven, zo'n overval van wilde zwijnen op een marsepeintrein.... De volgende marsepeintrein is Bad Säckingen gepasseerd en zal spoedig in Mark Michingen aankomen. Dat is al best in de buurt. Alle jagers zijn gewaarschuwd: "los het zwijnenprobleem alsjeblieft op".



Zijn trouwe hond loopt duidelijk hoorbaar in het struikgewas rond te struinen. Het ruikt daar nog steeds naar everzwijn. Plotseling: heel veel beweging daar in de struiken. Maar: geen enkel geluid. Waarom blaft zijn hond niet? Wat is er aan de hand? Komt er een everzwijn uit de struiken? Huh?

Nog steeds gaan de struiken op één plek heen en weer. En nog steeds geen geblaf. Daar klopt iets niet.... Karl Kähler baant zich een weg door het struikgewas...

... en komt bij zijn hond die met z'n strot in een strik vast zit! Dáárom kon hij niet blaffen! Hij was aan het stikken.

Karl bevrijdt zijn hond natuurlijk meteen. Wie o wie heeft dat op zijn geweten?

Mit freundlichen Grüße,

Bahnhof Kelberg
« Laatst bewerkt op: 30 november 2017, 22:51:21 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Marsepein: hondebaan 2
« Reactie #427 Gepost op: 30 november 2017, 23:01:11 »
Bahnmeister Ludwig Wiggershausen is nerveus. De marsepeintrein is al door Mark Michingen gereden en zal spoedig in Kelberg aan komen. Mark Michingen.... wat daar allemaal gebeurd is! Ludwig heeft alles gehoord via Jakob. Iets met een schilder "Luigi Colorani" die met pikante beelden de wilde zwijnen heeft weggelokt. Gewèldige actie.

Weglokken, afleiden.... Met alleen afleiden kom je er niet, hier in de Eifel. Steviger maatregelen, dat is wat er nodig is. Daarom heeft Ludwig ook her en der wat tips gevraagd en wat info ingewonnen. Hij loopt nu naar de spoorwegovergang waar hij, naar aanleiding van zo'n tip, een strik gezet heeft. Hopelijk heeft hij gezwijnd en zit er een everzwijn in z'n strik!

Hij ziet bij de overweg een jager die z'n hond bezorgd aan het onderzoeken is. Ah, het is meneer Kähler. Die ziet hij af en toe in Gasthaus Klemens. "Goede morgen, meneer Kähler! Hoe gaat het ermee?"

"$#^&*^%!!!!! Een stroper heeft hier een strik gezet en daarmee bijna m'n hond vermoord!" zegt Karl Kähler woedend. Karl valt het ook op dat Ludwig plotseling rood word.



Ludwig heeft mazzel: de hond was nog niet helemaal bijgekomen van z'n bijna-verstikking. Daarom kon Ludwig de blaffende en grommende hond de hele weg van de overweg tot aan het station (en de Bahnmeisterei) nèt voor blijven. Anders had die hem (niet ten onrechte) vast stevig te grazen genomen....

Mit freundlichen Grüße,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Marsepein: geen licht 1
« Reactie #428 Gepost op: 02 december 2017, 21:13:27 »
Fahrdienstleiter Jakob Bodemann overhandigt Bahnmeister Ludwig Wiggershausen het officiële roze formulier. Een Meldekarte. De conducteur van de zonet binnengekomen trein had het ingeleverd. Vakje vijf is aangekruist en ingevuld: das Einfahrsignal von Kelberg ist erloschen. Het licht van het inrijsein van Kelberg is uitgegaan. (Zo'n licht van een armsein brandt de hele tijd. Er hangt een gasfles onder die voor een weekje of zes voldoende inhoud heeft. Daarna wordt hij vervangen.)

Ludwig loopt meteen langs de spoorlijn richting het inrijsein. Daarbij komt hij langs de spoorwegovergang die hij gisteren zo plotsklaps moest ontvluchten. Gelukkig ziet hij de jager (en vooral zijn hond) niet. Dus.... snel verdergelopen richting inrijsein. En ja hoor, het licht is inderdaad uit.



Raar, want de gasfles is vorige week nog vervangen. En die flessen gaan ruim anderhalve maand mee. Hij klimt in de seinpaal voor een inspectie.

"Wàààt! Iemand heeft gewoon de gasfles dichtgedraaid!" Ludwig draait de kraan weer open en ontsteekt het licht weer. Alles is weer in orde. Maar... wie heeft het gedaan? Dat moet wel door een mens gedaan zijn, want zo'n irritant everzwijn komt natuurlijk nooit zo'n mast in. En wat zou zo'n zwijn er überhaupt mee opschieten?

Dus... wie o wie?

Mit freundlichen Grüße,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Marsepein: geen licht 2
« Reactie #429 Gepost op: 03 december 2017, 21:59:08 »
Bahnmeister Ludwig heeft zich bij het viadukt verstopt. Op redelijk grote afstand. Ook heeft hij een schijnwerper geïnstalleerd met eveneens een redelijk lang snoer zodat hij van een veilige afstand het inrijsein in een fel licht kan vangen. Het is inmiddels donker geworden. Wachten....

Wachten.

Wachten.

Krrrrr krrrrrrr. Ah! iets of iemand loopt door het ballastbed. Zwijn? Mens? Eerlijk gezegd klinkt het als een mens. Klèng!. Metaal komt tegen metaal. En het lijkt erop alsof het licht van het inrijsignaal uitgaat, maar dat kan hij vanaf deze plek, vanaf de zijkant eigenlijk niet goed zien. Had hij maar een betere plek uitgezocht, zucht.

Uit de richting van de overweg, waar het inrijsein een goed uitzicht op heeft, klinkt ook wat geluid. Dat lijkt wèl wat op een zwijn.

Klllick!. Huh? Wàt? Een geweer! Licht aan!



"Sch**ße!" is het commentaar van de jager die kennelijk d.m.v. een ladder en een stoel het voorsignaal als een provisorische Hochsitz, een jager-uitkijkpost, in gebruik had.

"$#^&$%! Mein Einfahrsignal, jij wetsovertredend sloopbedrijf!" is het antwoord van Ludwig, die het totaal niet kan waarderen als iemand met "zijn" beveiligingsinventaris zit te rommelen.

De everzwijnen bij de overweg lopen inmiddels onbeschadigd het bos weer in.

Mit freundlichen Grüße

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Marsepein: bespreking
« Reactie #430 Gepost op: 04 december 2017, 17:28:57 »
Na alle opwinding en alle onvriendelijkheden hebben de direct betroffenen zich in het Kelberger Gasthaus Clemens verzameld. Men heeft al afgesproken geen honden meer bijna te vermoorden en ook met de tengels van de spoorweginventaris af te blijven. Met een pul bier wordt de vrede gesloten.



Op bovenstaande foto zijn Bahnhofsvorsteher Jakob en jager Karl te zien. Mede van de partij zijn machinist Claus Bidermann en Bahnmeister Ludwig. "Mannen, we hebben nog bier, maar vrijwel geen marsepein. Verschikkelijk! Roedels wilde zwijnen trekken door de bossen nabij de spoorlijn. Als of ze wéten dat 5 december de hoognodige marsepeintrein aan gaat komen!"

"Weet je wat ik gek vind?" zegt Jakob. "Ik heb een paar stations in de buurt opgebeld of het bij hen ook zo erg is met de zwijnen. Dan krijg je heel verschillende reacties. Monreal heeft nog geen zwijn gezien. Kaisersesch wel. En veel ook. Ik heb ook wat stations aan de obere Ahrtalbahn gebeld. Kerpen heeft bijvoorbeeld ook geen problee, maar Ahrdorf weer wel. Waarom die verschillen???"

"Monreal heeft kastelen. Kaisersesch en Ahrdorf niet. In Kerpen was er toch ook een burcht?" suggeriert Ludwig.

"Klopt. Maar wat de relatie met de zwijnen is weet ik niet"

"Hebben andere stations waar de marsepeintrein langs komt nog ideeën?"

Jakob heeft twee goede oplossingen gehoord. "In Mark Michingen werkte het om de zwijnen met een illusie af te leiden. En uit Küppersbusch hoorde ik iets over "onze vriend Obelix". In principe goed idee, maar die Galliërs gingen niet deze kant uit komen. We zullen iets anders moeten verzinnen."

"Aha!" zegt Claus. "Een illusie? Net doen alsof? Nu begrijp ik waarom de burchten belangrijk zijn. Ik vemoed dat de zwijnen nog steeds bibberen en beven voor die Galliërs. En waar zijn die Galliërs? In de buurt van Romeinse vestingen natuurlijk! Die kastelen herinneren die zwijnen kennelijk aan de Romeinen en dus aan die dodelijke Galliërs! Ha! Dat geeft me een geweldig idee! Ik ga gelijk Bahnbetriebswerk Mayen Ost opbellen, mijn 57er is zeker weten nog steeds geschikt als pantserlok. Tot dinsdag, lui!"

"Wasssss??? is de reactie. Claus is er goedgemutst vandoor gegaan voordat iemand iets uit kon brengen. "Hij is van lotje getikt. Hoe denkt hij aan een pantsertrein te gaan komen? Die zijn er niet meer. Nou goed, we zullen met z'n drieën wat moeten verzinnen."

"Galliërs?" zegt Bahnmeister Ludwig. "Die kan ik wel vinden. Ik zal me zometeen gelijk met wat Galliërs bij de overweg vervoegen. Daar gaan m'n collega's bij de Bahnmeisterei vast mee helpen!"

Ook Ludwig beent goedgemutst gelijk naar buiten. Karl en Jakob blijven als enige over. Karl belooft voor dinsdag 5 december z'n jachtvrienden allemaal bij elkaar te roepen. Jakob gaat ondertussen BW Mayen Ost opbellen om na te vragen wat Claus nou allemaal voor gevaarlijke ideeën heeft...

Mit freundlichen Grüße,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Marsepein: Galliërs
« Reactie #431 Gepost op: 04 december 2017, 19:25:49 »
"Nou jongens, nog een half uurtje hier rondlopen, dan zit er gegarandeerd geen everzwijn meer in het bos!" Bahnmeister Ludwig heeft een gewèldig plan bedacht, vindt hij zelf.



Zijn personeel vindt het eigenlijk überhaupt geen goed idee. Vooral omdat ze allebei een goudgele pruik op hun hoofd hebben. Een goudgele pruik met goudgele vlechten. "Ja, zulk haar met vlechten, dat hadden die Galliërs ook" had Ludwig gezegd.



In de verte denken de hulpjes een fotograaf te ontdekken. Op de foto komen is tè erg en dus gaan ze er vandoor. Helaas hebben ze, zoals het echte Galliërs betaamd, vergeten dat hun "hoofdman" trots op het schild op hun schouders stond :)



Nadat Ludwig zich het stof van z'n kleren had geklopt, pakt hij het schild op en sjokt ook richting het station terug.

Zodra hij weg is steekt een everzwijn voorzichtig z'n snuffelende snuit uit de struiken. Eerlijk gezegd was het beest toch wel geschokken. Galliërs? Zitten er hier Galliers? Nee toch? Waarschijnlijk was het een illusie. Maar toch... Enigszins zenuwachtig loopt hij dieper het struikgewas in.

Mit freundlichen Grüße,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #432 Gepost op: 04 december 2017, 19:33:43 »
Ehm Reinout je zit toch niet van de geestverruimende opiumderivaten te snoepen hè?  ;)
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #433 Gepost op: 04 december 2017, 22:52:28 »
:D Wacht maar tot m'n filmpje van dinsdag. Ze zijn er op het Duitse forum nog niet uit of het het filmische hoogtepunt van het forum is of dat ik er vanwege het beschadigen van tere kinderzieltjes afgeschopt moet worden :)

M'n dochter keek na afloop van de opnames in ieder geval met een schuin oog naar pappa. "Moet ik nou trots op hem zijn of moet ik verontrust zijn?" Zo'n blik. :D

Reinout
« Laatst bewerkt op: 04 december 2017, 23:12:53 door Reinout van Rees. Reden: M\'n dochter wil een punt minder »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4495
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #434 Gepost op: 04 december 2017, 23:09:58 »
Ehm Reinout je zit toch niet van de geestverruimende opiumderivaten te snoepen hè?  ;)

Jawohl, Peffernußen  ;D

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me