Google+
Doel:€250.00
Donaties:€105.75

Per saldo:€-144.25

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-10-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Combe Halt, Brits smalspoor door Sven
Vandaag om 13:10:34
Line-up foto's van modellen door clickmaniac
Vandaag om 13:09:48
Mehano thalys en fabriek door jean2020
Vandaag om 12:53:04
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Henk Hooijmans
Vandaag om 12:51:09
Piko 2018/2019 Zwitserland door Rob van Kooy
Vandaag om 12:40:56
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door svdwal
Vandaag om 12:35:31
Fleischmann trein rijdt schokkerig. Loc probleem of rail probleem? door Stuurman Wil
Vandaag om 12:24:20
Crowdfunding gestart voor ex-ZHESM 9952 door janw
Vandaag om 12:17:29
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
Vandaag om 11:54:52
EMV - Stationskwartier Eindhoven 1920-1950 door Pinkelpa
Vandaag om 11:45:32
Piko h0 NS 2200 door Thowra
Vandaag om 11:38:01
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door St00mboy
Vandaag om 10:59:46
FRIE NMBS/NS Benelux panto's voor op de Piko Benelux-Hondekop oa. door Met een sik
Vandaag om 10:40:21
Ric & Rev. gegevens door Arnold van Heyst
Vandaag om 10:36:50
Anlage 2.0 door a.moonen
Vandaag om 09:44:50
Treinenbeurs in de Koggenhal de Goorn door ca.gorter
Vandaag om 09:27:24
Kap sluit niet goed op onderstel - roco wagon door spoorfan
Vandaag om 09:21:10
Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc) door VAM65
Vandaag om 08:43:44
(TTAS) Lungo la parete door Edsko Hekman
Vandaag om 08:23:09
Chinese en Indiase treinen op schaal ho 1:87 kant en klaar waar te koop? door roco
Vandaag om 08:18:51
Raadplaatje door wimk
Vandaag om 07:41:39
NVM/VMF Workshops en cursussen Onshape door NS2408
Vandaag om 07:38:58
Westlandbaan door Tulpendaal
Vandaag om 06:38:31
Weert, maar anders door Tulpendaal
Vandaag om 06:28:09
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door Tulpendaal
Vandaag om 06:15:52
Bemo wissels of PECO wissels door Martin Hornis
Vandaag om 00:39:48
Roßnitz door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:34:15
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door gsoonius
23 oktober 2017, 23:43:51
Uhlenbrock 73100 inbouwen door EricZmS
23 oktober 2017, 23:43:39
(TTAS) "Keep Calm And Put The Kettle On" door Reinout van Rees
23 oktober 2017, 23:42:47
  

Auteur Topic: Eifelgeschiedenis  (gelezen 98457 keer)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3874
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #420 Gepost op: 08 augustus 2017, 20:25:27 »
Moritz zit lekker op het bankje z'n vacht schoon te likken terwijl de diesellok met z'n twee umbauwagens vertrekt.

Enige tijd later zit Moritz lekker op de vensterbank van de Fahrdienstleiterausbau terwijl de 94er met een korte goederentrein binnenloopt.

Tegen de tijd dat die trein klaar is met rangeren en de railbus even later binnenloopt is Moritz wel aan z'n bakje brokjes toe. Dat wordt Fahrdienstleiter Jakob dan ook met luid misbaar kenbaar gemaakt, ondanks dat Jakob probeert te verstaan wat er aan de andere kant van de telefoonlijn nou voor Zugmelding wordt gedaan. Miauw!



Mit freundlichen Grüße,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3874
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #421 Gepost op: 01 september 2017, 20:32:43 »
De trein loopt het station binnen. Fahrdienstleiter Jakob Bodemann trekt de hendel van het inrijsein weer naar boven zodat het weer Hp0 ("rood") vertoont. Daardoor is de hendel van de Fahrstraße vrijgekomen en kan die in de neutrale middenstand gelegd worden. Tijd om de telefoon te pakken om de trein terug te melden naar de Fahrdienstleiter van Berenbach-Ulmen, het vorige station.

............. ????

Eh, geen verbinding? Geen geluid? Huh? "Ach nein!!!": het snoertje van de telefoon is half doorgeknabbeld. Enig onderzoek en een zachtjes wegsluipende Moritz maken duidelijk dat de dader geen muis is, maar de plaatselijke muizenjager... Het Kursbuch kon door de dader keurig ontweken worden, maar de grijpende hand had des daders nekvel rap te pakken. Ceremonieloos landt het katje korte tijd later op het verregende perron.

Even later sjokt Jakob ook over het verregende perron richting de telefoon bij het eerste wissel, want van daar af kan hij Berenbach gelukkig ook bereiken voor de Zugmeldung....

Mit freundlichen Grüße,

Bahnhof Kelberg
« Laatst bewerkt op: 02 september 2017, 09:22:51 door Reinout van Rees. Reden: Typo »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3874
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #422 Gepost op: 19 september 2017, 20:13:22 »
"Skrunch, sckrunsj, schjmak, skkkkrunsj"

"Wat heeft die kat nòu weer gegeten?" vraagt Jakob zich af. Hij laat de zijn-snuit-aflikkende Moritz wel naar binnen. Moritz drentelt gelijk richting moeders de vrouw die bij het loket zit.

Jakob ontwaart onder het bankje een halve kikker. Of een pad. Ah. Waar de andere helft zit kan hij wel raden. Met een stukje papier werkt hij de halve kikker de vuilnisbak in (onder verschikte blikken van een toevallige voorbijganger). Vervolgens gaat hij naar binnen.

Moeders de vrouw aait Moritz en geeft hem net een kus tegen zijn natte neusje als Jakob vertelt over Moritz' z'n laatste maaltje. Een halve kokhalsneiging, een blik vol afschuw, een duw tegen de kat en een schop tegen des katers achterwerk later... Moritz vlucht naar buiten. Zijn middagdutje is verstoord.

Waar is de rest van z'n kikker nou?

Mit freundlichen Grüße,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)