Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Zoekfunctie ? door nighttrain1
Vandaag om 14:34:20
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
  

Auteur Topic: Eifelgeschiedenis  (gelezen 175599 keer)

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #45 Gepost op: 11 februari 2015, 14:14:59 »
@Ruud,
Toevallig zijn vader? Volgens mij zou het qua leeftijd kunnen.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #46 Gepost op: 11 februari 2015, 21:12:31 »
Miew! Miew! Moritz loopt naar zijn vrouwelijke personeel toe dat hem keurig oppakt en knuffelt. Handig, zo'n goed trainbaar schoolmeisje.

Als station zie ik het glimlachend aan. Alle katten die op het perron rond hebben gelopen hebben op die manier hun personeel wel bij elkaar kunnen scharrelen. Leukste was wel de franse sergeant die hier eind 1945, begin 1946 ingekwartierd was met z'n soldaten. De Franse bezettingszone. Een ijzervreter die een pesthekel (niet onterecht in zijn geval) had aan die rotmoffen. Maar het katje dat er toen rondliep wist binnen anderhalve dag het hart van de ijzervreter te laten ontdooien. In ieder geval richting het duitse katje, maar het was in ieder geval een begin. Ik vertel er ooit nog wel eens over.

Wat ik ook glimlachend aanzie is de overduidelijke aandacht die een bepaalde jongen heeft voor het keurig getrainde schoolmeisje. Trouwens hetzelfde meisje dat zich enkele dagen geleden zo eloquent richting de burgemeester uitte.

Oh? Ah! Ik merk een jaloerse blik bij het joch. Eh, nee toch... Pok! Mieeeeeeeaaaaaaauuuuwwww.... Moritz was inmiddels neergezet en kreeg prompt een steentje tegen zich aan geworpen door de jongen. Mazzel dat die jongeman heeft dat het meisje niet precies zag wat er gebeurde, want dan kon hij zijn amoureuze gedachten wel vergeten.

Ach, ik heb vanwege de liefde wel veel raardere dingen zien gebeuren op m'n perron. Hmmm. Ik heb het gevoel dat er morgen of overmorgen een onverwacht staartje aan deze geschiedenis komt. Ik vòel het in m'n dwarsliggers dat er een probleem opgelost gaat worden. Nu maar hopen dat het mìjn probleem met die hond Polutus is... Zelf kan ik er als station niets aan doen. Nou, we wachten maar af.

Jakob Bodemann zit ondertussen verbaasd met een klagelijk miauwend katertje op schoot een paar formulieren in te vullen. Wat dat beest nou heeft...

Mit freundliche Grüsse,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #47 Gepost op: 12 februari 2015, 12:24:23 »
De ochtendlijke scholierentrein is aangekomen en Moritz zit naast het stationsgebouw op een lage tak in de boom. Na dat steentje dat gisteren tegen hem aangegooid werd is 'ie wat voorzichtiger geworden. Hij verlaagt zich er dan ook niet toe om enige aandacht te schenken aan zijn personeel dat hem uit de boom probeert te lokken.

Het schoolmeisje dat het lokken doet wordt op haar beurt van een afstandje goed bekeken door de jongen die - volgens mij - verliefd op haar is. Weer betrekt zijn gezicht door jaloezie omdat Moritz alle aandacht krijgt. Tja.

Het schoolmeisje loopt - licht beledigd - naar de overkant van de straat. Licht beledigd omdat dat lieve katertje haar geen blik waardig keurde en licht beledigd omdat de burgemeester er weer met die vervuilende hond van hem aan komt lopen.

Ik knijp mijn neus alvast dicht, want volgens mij wil die hond, Polutus, zijn behoefte weer doen...

Moritz knijpt tevreden zijn oogjes dicht en rekt zich wat uit.

Polutus knijpt zijn ogen dicht en gaat weldadig en onwelriekend aan de slag.

De jongen knijpt zijn ogen een beetje dicht om beter te kunnen mikken.

Het steentje vliegt.

Het steentje raakt de zich uitrekkende Moritz nèt verkeerd.

Moritz verliest zijn evenwichtiiiiaaauuuuuuuuuuwww!!!!

Ook jonge katjes komen gelukkig netjes op hun pootjes terecht.

Maar meestal niet zachtjes op de rug van een grote poepende hond...

Miaaauuww! Hissssssssssss! Sjjjjjjjjttttt! Kras! Snij! Hissssss! Pssssssssssjjjjj! Klauw!

Uit pure paniek slaat, krabt en bijt Moritz om zich heen. Polutus wordt wreed verstoord in zijn sanitaire bezigheid, slaakt een kreet en sprint kai kai kai awoooeeeeee kai kai jammerend (en met gehavende rug en oor) de weg over. De burgemeester sprint er in verwarring achteraan, roepend naar z'n hond.

Met een staart zo dik als een pleeborstel paradeert Moritz (met een superioriteitsgevoel dat zo hoog is als de boom) richting zijn warme plekje bij de kachel. Jakob ziet hem verbaasd binnenkomen. Wat is er met dat rare beest gebeurd? Ietwat beduusd zet hij bijna eerbiedig een schoteltje met wat vis uit blik naast het katje neer.

Als station zie ik deze ontwikkelingen glimlachend aan :)

Mit freundliche Grüsse,

Bahnhof Kelberg
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2015, 12:26:27 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #48 Gepost op: 12 februari 2015, 12:33:51 »
Duidelijk wie de baas is hier  ;D
Hopelijk is het hopen nu beëindigd.

Groet,

Gerard van der Sel.

PS. Goed verhaal, nu nog de preisertjes en gebouwen, zodat we foto's kunnen zien.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #49 Gepost op: 12 februari 2015, 16:20:50 »
Die middag zie ik het meisje weer met met wat vriendinnen van school teruglopen naar mij, het station. Ze wijzen naar iets... Ah! Naar de burgemeester die met z'n hond netjes aan de overkant van de weg loopt. En Polutus doet netjes z'n behoefte in de goot. Ze horen de burgemeester nog net wat mopperen. Idiote Hund... Ganz total befürchtet... Nur eine kleine Katze...

Het meisje ziet de jongen staan. Ze had keurig gezien dat HIJ het was die vanochend het steentje gooide naar Moritz. Ze weet precies hoe ze het hem duidelijk gaat maken. Haar vriendinnen hebben haar ook allang vertelt dat hij een oogje op haar heeft. Handig hoor, vriendinnen.

Moritz ziet het weer zitten om naar buiten te gaan. Ook de aandacht van het meisje laat hij zich welgevallen. Lekker knuffelen. Hé, hij wordt meegenomen naar een jongen toe die opeens wat wild uit z'n ogen kijkt. "Gutenmittag, Peter! Jij had vanochtend een steentje naar dit katje gesmeten. Ik vind dat je hem ter verontschuldiging wel een kusje mag geven". En ze houdt Moritz voor Peters neus. "... of ik kan je natuurlijk hier gelijk op het perron een knietje geven".

Smak. Moritz vindt het raar, maar likt het joch toch maar over z'n neus als begroeting. Vervolgens wordt Moritz op de grond gezet.

"En nu wil ik een kusje. ...of ik kan je natuurlijk hier gelijk op het perron een knietje geven".

Schuchter hand in hand ziet Moritz ze daarna richting de gereedstaande Umbauwagen lopen.

Kijk, daar wordt ik als station nu blij van! Dat zijn geschiedenissen die op mij, als plek, blijven hangen.

Mit freundliche Grüsse,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #50 Gepost op: 13 februari 2015, 08:37:04 »
Nog net op de 12e  ;D

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #51 Gepost op: 13 februari 2015, 09:24:08 »
Polutus loopt snuffelend los rond. Dat komt niet zo vaak voor, want zijn baas houdt hem bijna altijd aan de lijn. Bij een struik duurt het snuffelen wat langer, maar dan loopt hij weer door. Bij het station ziet hij dat stationskatje een gat graven en daarna zijn achterwerk erboven parkeren. ‘Wat doet die nou?’ vraagt Polutus zich af. Nieuwsgierig komt hij dichter in de buurt. Moritz is nog te druk bezig met de kattelijke behoefte om hem op te merken. Dan is-ie klaar en kijkt naar zijn werk. Met zijn voorpoten gooit de jonge kater het gat dicht en gaat zich verderop wassen. De hond snuffelt richting het net omgespitte stukje perk naast het station. Moritz kijkt om en springt op. KSSST! Met een bolle rug en bijpassende dikke staart probeert hij de hond te imponeren. Die lijkt in eerste instantie inderdaad te schrikken, maar deze keer is hij dat bazige gedoe van dat kattenbeest beu. Hij zet zijn voorpoten vier centimeter verder uit elkaar en blaft een paar keer flink. Als hij ook nog een paar passen naar Moritz loopt, besluit het katertje de benen te nemen. Verderop kijkt hij vol misbaar naar Polutus, die verder snuffelt en een paal bewatert.

Groet, ;)
Bas

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #52 Gepost op: 13 februari 2015, 11:12:47 »
Nou moet ik ook nog ergens een paal in de buurt van het station neerzetten zeker?  ;D

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #53 Gepost op: 13 februari 2015, 16:52:50 »
Heb je wat te doen ipv alleen maar verhalen bedenken en schrijven  ;)
Al zijn ze wel leuk  (y)
Duidelijker als kiezen tussen een kus of een knietje kan je t niet maken zeg maar  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

jerrytrein

  • Online Online
  • Berichten: 5802
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #54 Gepost op: 13 februari 2015, 19:17:49 »
Net ontdekt dit draadje
Kunnen deze verhalen niet als verhaal zonder reacties worden geplaatst(apart)
Bassilicum
ruud K
en vele anderen

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #55 Gepost op: 23 februari 2015, 23:18:02 »
Moritz rekt zich uit en zoekt een mooi plekje om zich te wassen. Wat is er voor een kat nou een betere plek dan het officiële Fahrdienstvorschrift als je baasje er juist weer eens in wil gaan bladeren?



Stationschef Jakob "JaBo" Bodemann pakt het boekwerkje desondanks toch. Dat Moritz daarbij Onceremonieel op de grond Gedumpt wordt is natuurlijk niet passend bij des katertjes eergevoel. Tegen de zwaartekracht is echter niets in te brengen als het nekvel waaraan je van het rode boekje werd getilt opeens losgelaten wordt. De landing is uiteraard keurig op vier pootjes, maar enige wraakoefening door het scherpen der klauwtjes op een stoelpoot is wel nodig.

Jakob bladert weer eens wat bladzijden door van het Fahrdienstvorschrift. Alles wat er op hem van toepassing is kent hij uit z'n hoofd, maar het kan geen kwaad de boel af en toe eens te verversen. Voor je het weet zie je iets over het hoofd! De regels zijn er niet voor niets. Na een paar jaar routinewerkzaamheden sluipt er bij iedereen een zekere laksheid in. Of maak je zomaar een onbeduidend foutje.

Hij rilt nog een beetje bij de gedachte aan dat ongeluk in Dahlerau laatst. Zijn collega op dat station wilde, zo begreep hij het verhaal, extra zeker zijn dat een goederentrein stopte en pakte een rode lamp. Die trein was gewend normaliter een groene lamp te zien en geen rode lamp. Zo'n rode lamp was ook helemaal niet standaard, die stond niet in het Fahrdienstvorschrift. Hij had gewoon niets moeten laten zien, dan was als het goed is de goederentrein gestopt omdat ze geen vertrektoestemming hadden, zucht... De arme kerel kon alleen maar hulpeloos toezien hoe de stevige, zware v100 met zijn goederentrein zijn station uitreed op weg naar de railbus met schoolkinderen... En kon alleen de ambulances nog bellen... Brrrrr. Jakob heeft zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt.

Trrrrrrriiiiing! Jakob loopt naar de telefoon. Netjes volgens het Fahrdienstvorschrift zegt hij "Fahrdienstleiter Kelberg, Jakob Bodeman".

"Fahrdienstleiter Berenbach. Darf Zug P1204 kommen?" zegt de stationschef van Berenbach via de telefoon.

Jakob: "Ja, Zug P1204 darf kommen."

Berenbach: "Ich wiederhole: Zug darf kommen."

Jakob: "Richtig und Schluss"

Hij schrijft het netjes op in zijn Zugmeldebuch.

Vandaag hoorde hij via-via dat die Dahlerau-collega van hem omgekomen was bij een nachgewiesenermaßen nicht selbst verschuldeten Autounfall. Tja. Wat moet hij daar nu van denken....

Hij zet de wissels goed voor het binnenkomen op het Hausbahnsteig, Gleis 2. Daarna zet hij het inrijsein op veilig. Even later komt de trein tot stilstand aan het perron. Het inrijsein zet hij op rood en noteert het veilige binnenkomen van de trein in het Zugmeldebuch. En hij belt daarna met Berenbach om de trein terug te melden:

"Fahrdienstleiter Kelberg, Zug P1204 ist angekommen."

"Ich wiederhole: Zug P1204 ist angekommen."

"Richtig und Schluss"

Het terugmelden schrijft hij ook in het Zugmeldebuch.

Zo! Deze trein is weer veilig binnen. Nu Moritz weer gunstig stemmen met wat krabbeltjes achter z'n oren.

Kijk, daar gaat de deur open. De Zugführer van de zojuist binnengekomen trein vraagt toestemming voor rangeren voor het omlopen van de lokomotief. Jakob geeft de toestemming en bedient de wissels. Nadat de lok is omgelopen wordt de rangeertoestemming weer teruggegeven.

Vlak voor vertrek van de trein naar Berenbach zal Jakob Berenbach weer bellen om de trein aan te melden. Dagelijkse routine, maar bij gebrek aan electronische en mechanische bloksystemen zijn de reizigers volledig afhankelijk van de routinematige en simpele handelingen van de Fahrdienstleiter! Simpelweg formuliertjes invullen... het is oh zo belangrijk voor de veiligheid... Denk aan Dahlerau... Of liever niet. Krab liever Moritz nog eens achter z'n oortjes!



Mit freundliche Grüsse,

Bahnhof Kelberg
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2015, 11:23:44 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

marcombv

  • Gast
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #56 Gepost op: 23 februari 2015, 23:33:16 »
Leuk en leerzaam filmpje.  :)

WWestley

  • Offline Offline
  • Berichten: 489
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #57 Gepost op: 24 februari 2015, 14:22:49 »
Ik ben het met Ruud K helemaal eens. Dit draadje is eigenlijk te mooi om iedere keer te worden voorzien van opmerking/complimenten. Natuurlijk is dat heel fijn maar het is heel mooi en als je het een keer extra zal lezen kan je de ogen dicht doen en volgen wat er gebeurd. Vooral dat gebeuren met de hond en kat

De complimenten ook voor je baan!

Groet

Wim
CFL, NMBS HO Digitaal. Tijdperk IV + V.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #58 Gepost op: 26 februari 2015, 01:26:01 »
"Moin, JaBo!" groet wegwerker Ludwig Wiggershausen de stationschef.

"Ha LuWi, da bist du! Gute Arbeit mit den Weichen, danke!" zegt Jakob Bodemann. Hij is blij dat de wissels en vooral alle trekkabels tussen de wissels en de hendels in zijn stationsgebouw goed zijn gesmeerd. Eens in de zoveel tijd moet dat gebeuren en het werkt gewoon veel lekkerder als het is gebeurd.

Als station voelt het ergens ook alsof ik een lekkere massage heb gekregen. Zorg en aandacht doen mij goed.

Ik heb vijf wissels. Twee gaan er naar een goederenspoor en eentje naar de lokloods. Dat zijn alle drie handbediende wissels. Daar moet je als rangeerder of Zugführer de sleutel voor halen bij de stationschef, want dat is de Fahrdienstleiter. Dat is de persoon die verantwoordelijk is voor de veilige treinenloop op, van en naar Kelberg. Die eerdergenoemde sleutels heb je nodig om de handwissels om te kunnen leggen. Want het zou niet veilig zijn er eentje verkeerd te laten liggen: voor je het weet rijdt er een reguliere passagierstrein de lokloods in!

Als de sleutels voor een rangeerbeweging zijn uitgegeven, dan mag de Fahrdienstleiter geen andere treinbewegingen toe laten. Dus geen vertrekkende of binnenkomende treinen. Pas als de sleutels zijn ingeleverd mag dat weer.

Vijf min drie is twee. Dat zijn de twee belangrijkste wissels, degene die vanuit het stationsgebouw met hendels op afstand bediend worden. De inrijwissel is logisch, maar de laatste wissel van het station is misschien niet logisch om die op afstand te bedienen. Want die wordt toch alleen voor rangeerbewegingen (=omlopen) gebruikt?

Klopt, maar.... vroeger liep de lijn vanaf Kelberg door. Richting Kerpen en Hillesheim en vandaaruit verder naar Jünckerath en Gerolstein. Maar ja, dat deel van de lijn is na de oorlog niet meer voor personenverkeer in dienst gekomen. En het goederenverkeer is inmiddels ook gestopt en de lijn is afgebroken.... Snif. Maar die laatste wissel was vanuit de nu stilgelegde richting dus gewoon het inrijwissel. Vandaar dat hij op afstand bediend wordt.

Jakob werkt de binnenkomst van de 215 met z'n goederentrein af. Zodra die binnen is (en Mortiz geaaid is) kan de v100 met zijn Silberlinge vertrekken.  Ludwig drinkt zijn koffie op en gaat naar de Bahnmeisterei. Even wachten op de omlopende 215 en dan kan hij oversteken.



Mit freundliche Grüsse,

Bahnhof Kelberg
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2015, 02:03:37 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #59 Gepost op: 16 maart 2015, 22:34:21 »
Zwiep, zwiep. Het puntje van Moritz' staart gaat heen en weer terwijl hij geconcentreert naar een muis kijkt die iets verderop achter wat onkruid tussen de sporen op iets aan het knabbelen is.

Knerp, knerp. Verstoord kijkt Moritz de wegschietende muis na. De verstoring kwam van de baanwerker Ludwig die met een schep het station kort langsloopt om her en der het ballastbed een tikkie op te schonen. En als die over de ballast loopt knerpt dat véél te hard, vindt Moritz.

Tiiiieeeee-uuuuuuuuuu-iiiiiiieeeeet. In de verte klinkt de fluit van de trein die voor het inrijsein heeft moeten stoppen. Ludwig ziet door de ramen van de uitbouw van het stationsgebouw dat de handle van het inrijsein wordt bediend.

Kedeng, kedeng. De Baureihe 86 rijdt het station binnen met de laatste reizigerstrein van de dag. Korte tijd later wordt de lok afgekoppelt en loopt om naar de lokloods. Ludwig heeft zijn spullen inmiddels opgeborgen en groet de rangerende lokbemanning terwijl hij naar het stationsgebouw loopt.

Miew, mieauwww. Moritz ligt lekker warm op de schoot van Ludwig terwijl die onder het genot van een kop koffie nog wat kletst met stationschef Jakob, die ondertussen nog wat papieren in orde maakt. Nog even wachten op de rangeersleutel die de lokbemanning terug moet geven en dan zit de dag er weer op. Tijd om naar huis te gaan.

Als station dommel ik ook langzaam tevreden een beetje in. M'n ballastbed is weer netjes gemaakt en dat voelt toch een beetje aan als een netjes vers opgemaakt bed :)



Mit freundliche Grüsse,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)