Ik ben het helemaal met Klaas eens, poetsrubbers is het enige dat echt werkt. Gisteren, naar aanleiding van de discussie, weer eens ATF gebruikt. Met een uitgeknepen wattenstaafje een heel klein laagje aan gebracht. Het resultaat is werkelijk verpletterend. Loks die daarvoor goed reden gaan nu stotterend en haperend over de baan . Ik heb het flesje ATF weggegooid, zodat ik niet meer in de verleiding kom om het te gebruiken.Groet Meino
Mijn baan heeft ook hellingen. Ik ondervang dit door het ATF op het hoogste niveau van de baan aan te brengen. Ik breng het beetje ATF aan onder een lange goederentrein. - Trein stil zetten - Wagens even loskoppelen van de loc en een stukje achteruit rijden- ATF achter de loc aanbrengen- Wagens weer aankoppelen- Trein weer verder laten rijdenDe vele assen van de goederentrein nemen nu de ATF mee en de desbetreffende loc heeft er geen last van. Als je maar zo weinig mogelijk ATF aanbrengt, hebben de volgende treinen die dit punt passeren geen last van slippen. Bij mij niet in ieder geval.Jeroen
Litertje of 15 in beide. Daar is het spul voor gemaakt en nergens anders voor