Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:24:26
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:17:53
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Marc tramt
Vandaag om 19:14:33
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Reinout van Rees
Vandaag om 19:02:44
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:56:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ex44
Vandaag om 18:54:09
Wie heeft ervaring met minitrix IR? Hulp gezocht door Gabriël Bergsma
Vandaag om 18:28:05
Au bord de la Cèze door Frank 123
Vandaag om 18:19:23
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 18:19:14
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 18:07:51
Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
Vandaag om 17:51:12
Het ontstaan van Trammenlandt door Forever Rocofan
Vandaag om 17:49:31
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Wim Vink
Vandaag om 17:37:10
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Gerke
Vandaag om 17:30:31
Station Roodeschool door Krazy Dre
Vandaag om 17:27:09
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 17:15:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:10:46
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 16:43:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:34:10
DR4018 power on fenomeen door Frankh0
Vandaag om 16:17:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 15:59:48
Probleem met inloggen iTrain Forum door Robvl
Vandaag om 15:51:56
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 15:44:12
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:31:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:57:36
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door mass am see
Vandaag om 14:37:17
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:56:04
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 13:45:25
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 13:18:58
NS-1000 in spoor-1 door edwin1974
Vandaag om 12:55:56

Auteur Topic: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...  (gelezen 7685809 keer)

Silvolde

• Offline Offline
Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
« Reactie #26955 Gepost op: Vandaag om 16:38:26 »
Mooie score Ruud.

Erwin 054

• Offline Offline
  • Ik bouw rustig verder, als `t af is is het klaar.
« Reactie #26956 Gepost op: Vandaag om 17:50:51 »
Eindelijk de nummerplaten van Erwin Werps mogen oppikken, de enige NS2131 binnenkort compleet. Wat er met de w is gebeurd, maar dat heb je een loep voor nodig.

Oh great, nou, als iemand nog voor discussie over zichtbaarheid van wijzigingen een argument zoekt. Eenentwintigteeëndertig dan maar? Weeën en ennen naar smaak toe te voegen.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 17:52:58 door Erwin 054 »

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #26957 Gepost op: Vandaag om 18:24:17 »
Allereerst moet ik bekennen dat ik een flagrante blunder geslagen heb die ik meteen maar even recht wil zetten:

HIER beweerde ik dat de gekochte Lotus gereden zou zijn door de schoonvader van Max Verstappen. Dat is natuurlijk klinkklare nonsens, de schoonvader van Max was weliswaar een verdienstelijk Formule 1-coureur (wereldkampioen in 1981, 1983 en 1987) maar van een andere generatie dan Emerson Fittipaldi, die de genoemde Lotus naar de winst reed in 1970 tijdens de Grand Prix van de USA. Fittipaldi was de opvolger van Jochen Rindt, die eerder in het seizoen in de zelfde auto verongelukt was.

Het model van Brekina schafte ik aan tijdens de beurs van Veendam bij Ron en Petra, oftewel "de Huisjesmakelaar".

Tevens viel ik voor het model, eveneens van Brekina, van de Opel Rekord P2 Caravan met Opelreclame (der Zuverlässige). Op de één of andere manier val ik wel voor Opelmodelletjes, tenminste de modellen die tot halverwege de jaren '70 werden gefabriceerd. Daarna verloor men de esthetiek, althans naar mijn smaak, nogal uit het oog.
In zekere zin is dat bij Brekina ook wel een beetje het geval, dat met de esthetiek uit het oog verliezen: de laatste tijd valt me op dat de modellen van dat merk nogal dik in de verf zitten. Bij het geel/zwarte model valt dat bijvoorbeeld nogal op bij de deurnaden, de verf staat aan weerskanten daarvan behoorlijk "bol".

Hetzelfde model heb ik ook van de brandstofmaatschappij Gasolin, ook een merk waar ik wel "iets mee heb":

Bij dit model valt het met de "bolling" in de verf nog wel wat mee.

Dan nog even iets over de beurs in Houten en de geschiedenis van, zoals het tegenwoordig heet, het "koekhappen". In eerste instantie was het, voor zover ik weet, de zeer gewaardeerde gebruiker JaJo die tijdens de beurs, in de kantine, zo rond het middaguur een bordje met het Beneluxspoor"embleem" op een tafel zette en op die manier een aantal BNLS'ers om zich heen verzamelde. Het hoe of waarom weet ik niet meer zo goed, maar op een gegeven moment nam Reinout dat van hem over. Misschien dat Jaap te kennen had gegeven het niet meer te kunnen of willen doen, dat weet ik niet. In ieder geval zorgde Reinout enige tijd voor het bordje en een voldoende grote vrije tafel.
Ik kan me niet herinneren dat Reinout had aangegeven de "organisatie" van het "BNLSontmoetingsgebeuren" niet meer te willen doen, maar op een gegeven moment zwaaide WV de scepter en was het koekhappen geblazen.

Citaat
Dat waren toch altijd die fameuze roze koeken?

Dat zal het zijn. Jaap noch Reinout deelden koeken uit.

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #26958 Gepost op: Vandaag om 18:51:24 »
Wat ik deed was niet veel meer dan een herkennings-bordje neerzetten. JaJo gaf aan er een keertje niet te zijn en sommigen die er voor het eerst zouden zijn vroegen zich toen af hoe ze de tafel konden herkennen. Toen heb ik wat huisvlijt met m'n plastificeerapparaat en een grote cocktailprikker gedaan, meer was het niet. Een aantal keren meegenomen. Dus "organiseren" is een te groot woord :)

En... ik vond het handig dat Wim op een gegeven moment de PR ging doen voor de bijeenkomst. Zeker omdat ik op een gegeven moment minder vaak naar Houten begon te gaan (ik had de dringendste dingen in huis).

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #26959 Gepost op: Vandaag om 18:54:09 »
Aha, het was dus een 'vloeiende' overgang. Dank voor de aanvulling, Reinout! En 'organiseren' is misschien inderdaad een te groot woord, maar het initiatief lag bij jou. Iemand moet toch dat bordje neerzetten....