En nu een sleep van 40 falns erachter.
Gisteren gescoord in Houten.Een Fleischmann ketelwagen als kleurvariant van eentje van VTG die ik al had. Dat dacht ik tenminste.Wel beugelkoppelingen. Vreemd. Toch geen "wisselstroommodel"? Had ik nog gecheckt. Nee, want geïsoleerde wielstellen. Gelijk ook maar Profikoppelingen erbij gekocht. Helaas.Want eenmaal thuis begreep ik dat het een oudje moet zijn. Geen NEM-schacht, geen kortkoppelmechanisme. De koppelingen zijn rechtstreeks gemonteerd aan de draaistellen. Ik begrijp nu wel waarom de wagon zo gunstig geprijsd was.Ik heb er dus weer klusje bij.Verder moet ie wat vervuild worden, want het groen komt nu wel heel erg op je af.Verder een stuurstand-Silberling van Piko tp III. Die is digitaal niet zomaar inzetbaar vanwege de front- en sluitseinen die dan gelijktijdig heel fel branden.Ik heb er direct maar een binnenverlichtingsstrip met functiedecoder van Digikeijs bij gekocht (niet op de foto). Hierbij moet het seinenprintje vanzelfsprekend anders worden aangesloten. Dat staat hier op de site van Piko gelukkig beschreven.Het was nog een hele klus om het ding open te krijgen. Er zit namelijk geen handleiding bij.Het rijtuig ziet er redelijk goed gedetailleerd uit al moet ik zeggen dat mijn oude Lima van jaren geleden op sommige onderdelen beter scoort.Ze zijn beide op de correcte lengteschaal (1/87) wat ik het belangrijkste vind.Groet, Bas
Om Floris Dilz een beetje op te warmen heb ik maar een Kerstcadeautje voor mezelf gekocht PKP SP45-234 (Piko cat. nr: 96306) vers uit de doos gefotografeerd op gekleurd houtnerf