Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Lokpilot 4 defect
door
bellejt
Vandaag
om 15:55:02
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
spoorzeven
Vandaag
om 15:51:31
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Dick55
Vandaag
om 15:44:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 15:29:08
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 14:37:17
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:35:52
Vreemd probleem
door
AP3737
Vandaag
om 14:35:31
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 14:27:09
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen
door
willyTEE
Vandaag
om 13:48:15
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
paazhaas
Vandaag
om 13:04:47
Bahnstrecke 5867
door
RobVille
Vandaag
om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W?
door
André82
Vandaag
om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc?
door
bellejt
Vandaag
om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
jerdenberg
Vandaag
om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t.
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:16:04
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:02:57
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan - H0 (5,35m x 2,90m) Venlo in oorlogsjaren
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Baanplan - H0 (5,35m x 2,90m) Venlo in oorlogsjaren (gelezen 13380 keer)
Romavami
Offline
Berichten: 646
Carpe diem
Re: Baanplan - H0 (5,35m x 2,90m) Venlo in oorlogsjaren
«
Reactie #15 Gepost op:
30 December 2014, 23:22:24 »
Hallo Maikel,
schitterend hoe je het plan hebt gebaseerd op een bestaand sporenplan en thema.
Petje af voor je kunsten met Wintrack. Super gedaan.
Het beoordelen van het eigenlijke plan laat ik graag aan anderen over.
Succes.
Groeten uit Kranenburg (D)
Rob
Gelogd
Groet, Rob
Nieuwbouw Kellerstein H0 - digitaal DCC
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=92476.0.html
:
DCC - DR5000 centrale -Digikeijs decoders, bezet en terugmelders - H0 - Rocrail - Fleischmann profi
Gérard Drost
Offline
Berichten: 431
Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
Re: Baanplan - H0 (5,35m x 2,90m) Venlo in oorlogsjaren
«
Reactie #16 Gepost op:
31 December 2014, 00:19:44 »
Hoi Maikel,
Uit mijn eigen archief enkele foto's van het oude station Venlo met gebouwen rondom de draaischijf.
Een foto uit 1903.
1933, ten tijde van de opening van de nieuwe haven. Hier is ook de achterzijde van de tramgebouwtje te zien aan de weg naar de brug.
1949 emplacement Venlo. Hier is duidelijk de ringloods te zien, recht boven de Engelse oorlogsloc. Het spoor dat voor de ringloods naar rechts afbuigt, was het spoor naar de Kölle-Minderer Eisenbahn. De spoorlijn met een emplacement in het huidige Julianapark, richting Straelen en Geldern en verder naar Wesel en zelfs Hamburg (Venloer Bahnhof). De foto is genomen vanaf de voetgangersbrug die over het emplacement lag.
Begeleidende tekst zegt genoeg. Scan uit een van de fotoboeken uit mijn boekenverzameling.
Een niet al te duidelijke foto van het Venlose Gemeente Archief. Links is de ringloods te zien met daarachter het afbuigende spoor richting de brede overweg in de Keulse Poort en verder richting Straelen en Geldern. De ligging van het oude station van Venlo en de loopbrug is goed te zien.
Ook de tramrails voor het station zijn goed te zien.
Nog een foto uit het Venlose Gemeente Archief. Hier is de ringloods wat beter te zien.
Tot slot een plaatje van het oude tramstation voor de brug.
Succes met het verdere ontwerp en uitvoering van de baan.
Grz.
Gerard Drost
Ja, die van die eerder in dit draadtje genoemde website
Gelogd
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits
zuylen
Offline
Berichten: 4517
Re: Baanplan - H0 (5,35m x 2,90m) Venlo in oorlogsjaren
«
Reactie #17 Gepost op:
31 December 2014, 11:11:59 »
Mooie foto's, zeker dat oude tramstation van de VMH (Venlo later MBS.(Maas Buurt Spoorweg in dit geval) Dat station was zo kostbaar dat het uiteindelijk de maatschappij te veel werd. Ik meende me te herinneren dat de VMH kort daarna werd overgenomen door de MBS. De directie huisde in hetzelfde gebouw als de directie van de NBDS in Gennep. De NBDS was mede eigenaar van de MBS. In 1922 was het met de NBDS gedaan. Het logo van de Maas Buurt Spoorweg mocht later over worden genomen door de Museum Buurt Spoorweg.
Maar die rijdende Beel in het wild is ook wel leuk om te zien. Een rijdende Beel is zo ie zo een unicum.
«
Laatst bewerkt op: 31 December 2014, 11:29:36 door zuylen
»
Gelogd
zuylen is helaas in januari 2025 overleden
tijgernootje
Offline
Berichten: 12235
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Baanplan - H0 (5,35m x 2,90m) Venlo in oorlogsjaren
«
Reactie #18 Gepost op:
31 December 2014, 12:51:29 »
Interessante foto's
1 ding is voor mij wel verbazend te zien op een oude foto met het station van Blerick,daar prijkt op de gevel namelijk de naam Blerik
Wanneer heeft men dan besloten die naam Blerik te veranderen naar Blerick vraag ik me af ?
Aan voorbeeld foto's heb je in elk geval gen tekort,dus dat moet voor de bouw van je baan toch alles al een stuk makkelijker maken lijkt me
Voor wat betreft die Beel,dat is een aparte verschijning die ik geloof ik op fotos nog maar 1x ben tegen gekomen,wellicht iets voor zelfbouw in model ?
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
MaikelvanVugt
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 6
Re: Baanplan - H0 (5,35m x 2,90m) Venlo in oorlogsjaren
«
Reactie #19 Gepost op:
31 December 2014, 13:24:53 »
Hallo allemaal,
Ik heb weer een paar aanpassingen gemaakt in het baanplan
Dit is de oude opzet:
De delen in met rood omcirkeld zijn aangepast
Zo heb ik dus het spoor naar de spiraal veranderd.
De wisselcombinatie naast de draaischijf veranderd, en om deze reden nog een extra wissel aangebracht na de brug.
Op die manier wordt er wat extra ruimte gecreëerd tussen de draaischijf en het passerende spoor.
Ook heb ik stuk spoor van de keerlus die links achterlangs loopt, aangegeven als tunnel. Dit stuk wil ik uiteindelijk gaan verbergen achter gebouwen/gevels.
Verder wil ik iedereen bedanken voor de complimenten en tips die ze mij tot dusver gegeven hebben.
@ Gérard Drost: Bedankt voor de aanvullende foto's deze zijn zeker behulpzaam voor het maken van de locomotiefloodsen en draaischijf.
@ zuylen: Ik wil dan ook proberen om (de gevel ervan op z'n minst) dit station een plekje te geven op de baan (linksonder tegen de muur aan boven op de tunnel van de keerlus). Wat betreft de overname, heb ik het even nagekeken. In 1923 werd de VMH door de LTM (Limburgse Tram Maatschappij) overgenomen. Later werd dit traject weer over genomen in 1929 door de MBS. In 1930 is vervolgens de tramlijn vanaf dit tramstation doorgetrokken naar het treinstation, zodat deze tramverbinding met de bestaande tramdienst van de MBS verbonden kon worden.
Ik hoor graag wat jullie van de aanpassingen vinden, en of je tips hebt om het te verbeteren.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan - H0 (5,35m x 2,90m) Venlo in oorlogsjaren