oei, hier is mijn hulp nodig want hier wordt te ingewikkeld gedacht.Precies kwarteren is bij deze locjes niet nodig, want alle assen worden door tandwielen aangedreven. Vertoont de loc dus het bekende bokkige rijgedrag van een loc die slecht gekwarteerd is dan moet je ff nagaan of alle assen er goed in zitten (met het juiste tandje ten opzichte van elkaar dus, en niet 1 versprongen want dan draait eea wel maar loopt t beroerd.)
Wat de contrakruk betreft: ja die moet vast zitten. Op de foto zit ie in een redelijke positie. (hij hoort net niet naar t midden van het wiel te wijzen, kijk maar:http://www.oocities.org/de/rolf127bilder/55.jpg
Mijn ervaring met deze locs is dat ze altijd als een waggelende gans over de rails zwabberen, dus verwacht geen Fleischmann achtige rij eigenschappen hoe goed je ook je best doet.Afhankelijk van het seizoen liggen ze bij bosjes in Houten, in alle kleur variaties
ah, das de uitgebreide versie van de verbouwing die ik ooit es op dat locje heb uitgevoerd. Nu nog allemaal nieuw detail erop
Vraag me trouwens af of je die stroombuffer die je erin gezet hebt nodig hebt, met extra stroomafname op de eerste en laatste tenderas was de mijne niet meer te stoppen.
toch een leuk ding voor een tientje. Zou er nog es betere platen van moeten maken...