@Calimero / Ronald: Die 1,4 volt wordt wel opgeheven met een diodeschakeling. Anders heb je geen of weinig detectie meer bij je bezetmelder en rijden via de PC. Dat is iets heel anders en wil je daar meer over weten neem eens een duik in de Encyclopedie: Digitale baanbesturing
Ik zou een voorkeur hebben voor precies dezelfde trafo's met precies dezelfde 10764/10765 versterkers. Maar je merkt vanzelf of die 0,3 volt een probleem geeft.
Iets met een klok, een klepel en een hoop lawaai komt bij me op nu Toch zag ik bij Funky rail dat hij bepaalde secties "koud" aan de booster knoopt.http://www.funkyrail.nl/fr-zelfbouw-bezet.htm
Hallo Almar,Ik denk dat het meer is dan een "indek verhaal", zie wat ESU aanbeveeld als spanning voor de diverse schalen: Abhängig von der Spurweite sind folgende Einstellungen empfehlenswert: • Spur N: 15V - 16V• Spur H0 Zweileiter (DCC): 16V - 18V• Spur H0 Dreileiter: 18V - 20V• Spur 1: 18V - 21V• Spur G: 20V - 21V Ik denk dat dit wel enigszins alles verduidelijkt, ESU levert niet voor niets een trafo bij zijn ECOS van 15 - 21 V, zodat ze niet aangesproken kunnen worden als je de verkeerde spanning gebruikt en een verbrandde motor of decoder hebt.Ik hou de spoor N spanning aan voor TT, ben je altijd save, Piko zet onder op zijn TT loks een spanning van 0-12 volt en ik denk dat het niet goed gaat als je er 18 V op zet.Zonde van de motor bij Roland, dus de hoogte van de spanning blijft een punt.Groeten Jan.