Je gaat trouwens erg hard,moet het voor oud en nieuw "klaar" zijn ?
Trouwens op de foto met die 4 auto's ligt een wissel met 2 verschillende railmaten erin verwerkt ?
"Neukirch am Eisel". Heerlijke woordspeling Woon je toevallig in de NL variant daarvan?
Maar die Tillig-lengtes zijn net een palling in een emmer snot. Ze wiebelen alle kanten op en moet je echt langs een rijlat leggen om mooie rechte banen te maken. Roco spijkert (ik plak zoveel mogelijk) natuurlijk lekker vlot weg. Doe je 100 meter in een dag OK, dat is een punt voor Roco.Maar een draadje aan een Tillig rails solderen is 4 keer meer werk als bij Roco. Je moet de railstaaf aan de onderkant blank en vetvrij maken. Ook de plek van de railverbinders kan je beter blank maken. Bij Roco spuug je de draadjes er zo tegen aan.Dat zijn zomaar 6 punten voor Roco.Let wel op als je Roco aan de meter koopt dat ze veldspoor en smalspoor hebben. Wel allebei 9mm maar bij veldspoor liggen de bielzen verder uit elkaar. Wel leuk voor een zijtak naar een groeve/mijn/zagerij maar minder geschikt voor de deur van een station.Weet ik. Zal beide nodig hebben dan. Ben ook van plan om een werktreintje op veldspoor als extraatje in mijn modelbaan te passen.Samenvattend; Tillig 0 punten en Roco 7 punten. And the winner is.........
Dat ballasten bij een wissel is nog wel een beetje spannend. Gat is van een draad. Ik boor vrij grote gaten zodat je de wissel ondanks de drie draden nog kan schuiven. Boor gaten van 8mm en doe als de draad erdoor is en de wissel ligt een korte (dikte tafel) stukje rondhout in zodat een ruk aan de draad niet direct de wissel verschuift EN de bodem is dicht. 1tje was er dus uitgevallen.
Wat weinig reacties maar geen bericht is in deze vast ook goed bericht
Weinig reacties? Zou het dan Kerst zijn of zo?
Gezien je tempo dacht ik dat je alleenstaand was...