Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:28
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:23:06
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 17:03:17
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:56:23
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 16:42:59
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door marco
Vandaag om 16:39:58
Sfeer op je modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 16:39:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 16:24:09
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:24:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 14:10:16
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
  

Auteur Topic: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400  (gelezen 413271 keer)

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2175
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1260 Gepost op: 01 October 2009, 22:59:43 »
Het vignet zit m.i. toch echt te hoog op de 2456 en niet op de 2417.
Voor mij waarschijnlijk reden 'm niet te nemen tenzij hier iemand zijn of haar 2445 of 2427 kap wil ruilen tegen de 2456 kap. Of misschien ga ik dan wel voor de 2417 in plaats van de 2456.
Grtz!
Tedo

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1261 Gepost op: 01 October 2009, 23:39:34 »
Als het goed is krijg ik ze morgen beide, zal dan eens even de hoogte checken. Werden de vishaken in 1:1 altijd op dezelfde hoogte geplakt/geschilderd?

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8507
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1262 Gepost op: 02 October 2009, 11:43:10 »
nou, foto heb ik al gezien in de mail  ;D
Ziet er heel mooi uit, toppie!
maar een leuk verslagje  ;D ja graag  (y)

misschien heeft chris vanavond nog wat tijd?


ondertussen de eerste foto's op het 3 rail forum, ziet er super uit!


groeten barry
Verslag van de 2400 staat hier, dus samen met de foto's van dit exemplaar ben je dan klaar :)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8507
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1263 Gepost op: 02 October 2009, 11:46:19 »
Het vignet zit m.i. toch echt te hoog op de 2456 en niet op de 2417.
Voor mij waarschijnlijk reden 'm niet te nemen tenzij hier iemand zijn of haar 2445 of 2427 kap wil ruilen tegen de 2456 kap. Of misschien ga ik dan wel voor de 2417 in plaats van de 2456.
Dr werd toch genoeg gerotzooid met die loks (zie allleen al de vele verschillende combi's kleuren handgrepen tov lokkleur, de korte en lange grepen aan de huifdeuren die ook willekeurig werden inghangen) dat een mm verschil in hoogte voor mij geen probleem is.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3862
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1264 Gepost op: 02 October 2009, 12:15:04 »
2456 original (Leeuwarden, mei 1983)



Oordeel zelf over de plaats van het NS-vignet. Over het algemeen (!) zat dat qua hoogte op gelijke afstand tussen bovenkant huifdeur en de handgrepen op die deuren.

Trouwens, een originele frontnummerplaat van deze 2456 is overigens bewaard gebleven toen het ding plakcijfers kreeg.
Deze plaat hangt/hing in een kantoor van de lijnwerkplaats Onnen (sja, zo was de naam toen) :D Enneuhhh, let maar niet op de korte handgrepen op de huifdeuren  ;D

grtz,
Wim
« Laatst bewerkt op: 02 October 2009, 12:16:39 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1265 Gepost op: 02 October 2009, 13:49:23 »
Eerst dacht ik dat het logo te hoog zat, maar nu toch weer van niet.
Als ik het tijdperk zou rijden, waarin deze loc inzetbaar is, zou ik de loc er niet om laten staan.

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2175
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1266 Gepost op: 02 October 2009, 14:57:32 »
Gebaseerd op de foto hierboven kan ik toch niet anders concluderen dan dat 'ie te hoog zit.
Maar misschien is het maar bij enkele modellen het geval? Mede omdat het bij de 2417 wel oké is. Natuurlijk zal ik wel weer een purist gevonden worden, maar als het bij het ene model wel goed kan zijn, waarom dat bij het andere niet? En ja; je kan zelf wel gaan schilderen of spuiten (de echte was ook behoorlijk bepostzegeld), maar daar koop je geen model van 115 euro voor (trouwens ook opeens een stuk in prijs gestegen die Roco 2400!)
Grtz!
Tedo

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1267 Gepost op: 02 October 2009, 15:52:08 »
Dat viel mij ook al op, toch een aardig stukje erbij, dacht al dat ik mij vergist had.
Toch ga ik hem halen vanavond.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1268 Gepost op: 02 October 2009, 15:55:15 »
 :) Over de prijs gesproken, de blauwe ga ik vanmiddag ophalen en die moet 109 kosten.
Misschien heeft die met logo iets extra's waardoor hij duurder is. Ik vind het trouwens nog steeds heel schappelijk vergeleken met bv Mehano of Marklin.

Over de hoogte van het logo het volgende; hoe denk je dat het werkt bij de revisie werkplaats. Niet alle monteurs of schilders hebben die zelfde tik die een modelspoorder heeft en ze zijn ook niet alle even gemotiveerd. Ze plakken niet altijd even secuur.
Vanaf fabriek zijn de loks altijd aardig hetzelfde maar kijk nu eens naar de 6400 serie. De ene is NS cargo rood (nu roze), de andere is Railion rood, of ze zijn geel/grijs, sommigen hebben een logo op de cabine maar er zijn er ook met alleen een nummer, of zelfs een sticker die op de cabine hoort op de neus geplakt. Met andere woorden in het groot kan alles, waarom in het klein niet, je vindt het model mooi of niet. Zonde om hem vanwege een logo hoogte te laten staan. Laat je eigen fantasie ook een beetje gaan. Ik heb bijvoorbeeld een BR74 lokje gekocht op de beurs, op mijn baan (tijdperk V) fantaseer ik dat de Duitse lok gekocht is door een een museumclub. Die exploiteerd een lijntje met een fiets en stoomtrein vakantie, een goederenwagentje een kolenwagentje en een personenwagentje en tuffen maar en toch lekker in tijdperk V.
Groet, Albert. (y)

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1269 Gepost op: 02 October 2009, 16:18:31 »
Het verbaasde mij dat er nog niemand over de prijsstijging begonnen was. De 2433 kostte me toen 89 euro, idem voor de 2445. De 2414 was een tientje duurder. Geen probleem, nogsteeds een nette prijs. De 2418 kostte 109 euro, weer een tientje duurder. En nu de 2417 voor 124 euro..... Das zo'n 35 euro meer als de 2433 een jaar geleden.

Voor wat betreft de plaatsing van het NS-logo: dat werd, voor zover ik weet, gewoon met een sjabloon ervoor op de huif gespoten. Dus hij zit nooit echt helemaal exact op dezelfde plaats bij elke loc. Komt nog bij dat bv bij de 2505 en de 2490 deze al zover vergaan was dat ie bijna net zo bruin was als de loc zelf.

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1270 Gepost op: 02 October 2009, 16:53:57 »
Dag luitjes.

Kan iemand mij misschien vertellen waar ik nog een blauwe 2404 kan scoren? ;D
hier in het zuiden niet meer leverbaar. :'(

groetjes Chris Rompelberg (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1271 Gepost op: 02 October 2009, 17:15:52 »
Citaat
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik nog een blauwe 2404 kan scoren?

MTE.....

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1272 Gepost op: 02 October 2009, 18:37:00 »
Het verbaasde mij dat er nog niemand over de prijsstijging begonnen was.

Tja, wat moet je daar nu van zeggen. Een prijsverhoging van 35 euro in 2 jaar tijd is misschien wel veel. Maar ik vind het nog steeds een redelijke prijs voor deze mooie loc. Niet te vergelijken met bv de prijsverhoging van de 1600. Enige wat mi nog ontbreekt is een kortkoppelingsmechanisme. Zit toch wel onder de 189, zou het zo problematisch zijn dit in de 2400 te bouwen?

Gerard.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1273 Gepost op: 02 October 2009, 18:37:41 »
Dag luitjes.

Kan iemand mij misschien vertellen waar ik nog een blauwe 2404 kan scoren? ;D
hier in het zuiden niet meer leverbaar. :'(

groetjes Chris Rompelberg (y)

MCH

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1274 Gepost op: 02 October 2009, 18:48:52 »
Treinenshop Heerenveen
Stond er vanmiddag nog.

Gerrit F

Gerrit F

Van de draad af....