Ik had de linkjes al eerder gegeven, en ik zou niet weten waarom onderstaanden niet voldoen:Test RJ45+RJ11+RJ12, is tweedelig, kost minder dan €11,00Test USB (A/A), (A/B), RJ11/RJ12, RJ45, is tweedelig, kost €11,50De kabel waar het in de discussie over gaat wordt wel aangeduid als RJ12.Tjalling: jouw schakeling kan sommige onjuiste kabels als goed detecteren.
En laat een RocoNet kabel nu net gekruisd moeten zijn
Ik had de linkjes al eerder gegeven, en ik zou niet weten waarom onderstaanden niet voldoen:Test RJ45+RJ11+RJ12, is tweedelig, kost minder dan €11,00Test USB (A/A), (A/B), RJ11/RJ12, RJ45, is tweedelig, kost €11,50De kabel waar het in de discussie over gaat wordt wel aangeduid als RJ12.
Wat versta jij in dit geval onder gekruist? Ik verkeer namelijk in de gelukkige veronderstelling dat het een rechtuit kabel is, d.w.z. pen 1 van de ene connector naar pen 1 van de andere, en zo verder tot en met pin 6. Als je zo'n kabel rechtuit legt zit daar inderdaad een draaiing in, meestal doordat de ene connector met de clip naar onderen ligt terwijl de andere met de clip naar boven ligt.
Yep maar de (female) connector die ze gebruiken is RJ45 (8 polig) en de ervaring leert dat dit een brakke manier is om een RJ12 te testen