Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:43:45
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 12:55:56
mDDM, waarom 3 draaistellen? door V200-G2000
Vandaag om 12:45:07
PPM kranen van Strukton door odaoda
Vandaag om 12:42:45
Re: Bentheimer Eisenbahn vraagje door Eric B
Vandaag om 12:39:49
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Die Bahn
Vandaag om 12:06:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:57:28
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:19
BR290 tandwielkast openen door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:17:59
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 10:26:30
Rangeren met een pec door Eric B
Vandaag om 10:04:47
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 08:57:09
Hulp gezocht omgeving Drachten door spoorijzer
Vandaag om 08:53:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 08:35:38
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 07:44:53
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorijzer
Vandaag om 07:42:19
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Jeroen Water
Vandaag om 06:57:36
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 02:55:26
NS 8100 in 0 door roadster36
Vandaag om 01:49:53
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:38:22
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:33:11
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
29 October 2025, 22:52:03
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
29 October 2025, 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
29 October 2025, 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
29 October 2025, 21:11:57
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
29 October 2025, 20:52:52
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
29 October 2025, 19:58:28
Vollmer ringloods deuren door Freddy
29 October 2025, 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
29 October 2025, 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
29 October 2025, 19:44:15
  

Auteur Topic: Fotoreportage Roco TEE DE-IV  (gelezen 18326 keer)

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
  • Periode III - heden
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #30 Gepost op: 26 October 2007, 12:01:01 »
In het echt is het een rubberen kap of zoiets, dat is natuurlijk in H0 niet (makkelijk) te realiseren voor alle krappe stralen.
Zou wel kunnen, maar dan zou je stralen van >1m ofzo moeten hebben.
Denk dat dit het is.

Groet
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1636
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #31 Gepost op: 26 October 2007, 13:06:53 »
Lima had hiervan een zeer mooie imitatie uitvoering  op hun  " grijze muis"  RABe

Ook de Ls / Railtop uitvoering van de RAm zou met  extra imitatie  balgen uitkomen die je dan - bij vitrine gebruik - eroverheen zou kunnen schuiven zodat je een mooi aangesloten geheel zou krijgen ( dit  als vernomen van Ls models )
Petdig1

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1480
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #32 Gepost op: 27 October 2007, 15:26:36 »
Hoi allen

Ik heb gisteren de RAm versie gekocht. echt een super model

Met de snelheid zoals in een ander draadje genoemd is niets mis mee. Met koploper geeikt tot 125 km/u

Na goede instructie door de de leverancier kan ik het treinstel eruit halen zonder dat ik de handgreepjes verlies. (schuim aan iets wegdrukken)

Alleen de gebruiksaanweizing hadden ze iets beter kunnen uitvoeren. Staan een paar hele rare zinnen in. (niet dat mijn nederlands zo perfect is)

aantal citaten:

1 reinigen van de wielcontacten : Verwijder met een penseel het rail op de aangegeven plaatsen.

Geen lie  gebruiken waar smeervet zit.

3. Vervangen van Antislip-bandjes: Verwijder de dekplaat. Til de wielstellen ar meet een Splad maakt u het bandje los.


Verder helemaal top!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ik wacht de verlichting inbouw af. (beter goed gejat dan slecht zelf bedacht)


Groeten Jeroen

www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22630
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #33 Gepost op: 27 October 2007, 16:14:47 »
Over die verlichting.
Wat voor lichtkleur komt in aanmerking: geel, wit, warmwit?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2901
    • Richie's homepage
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #34 Gepost op: 11 November 2007, 16:38:22 »
Ik heb de trein onlangs ook aangeschaft, de analoge versie (met geluid). Mij viel op dat de rode sluitverlichting wel erg fel is. Ik heb daarom de voorschakelweerstand, die achterop het printje zit, vervangen en ook nog een potmeter in serie erbij gezet zodat het ook nog een beetje regelbaar is. De originele weerstand is 330 ohm, nu heb ik 1k en een potmeter van 2k5. Maar die mag ook wel 4k7 zijn.
Nu nog die andere tandwielen aanvragen.

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #35 Gepost op: 16 November 2007, 20:47:44 »
Ik lees hier en daar op buitenlandse fora dat de Roco TEE moeite heeft met krappe bogen. Is er iemand die hier meer over weet en die kan zeggen of het treinstel moeite zal hebben met R1 (357 mm) en R2 (415 mm) van Fleischmann (Modellgleis).

Groet Petertrein81,

WillemNS

  • Gast
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #36 Gepost op: 16 November 2007, 21:11:35 »
Peter, een aantal pagina's terug kun je lezen dat er toen ook al over is gediscussieerd.
Het treinstel gaat door Marklin R1 M-rails bogen. is 360.
(gezien de bevindingen van gebruiker Lokpaint)

Willem

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #37 Gepost op: 12 September 2008, 16:50:15 »
Over die verlichting.
Wat voor lichtkleur komt in aanmerking: geel, wit, warmwit?

Ondanks dat dit topic bijna een jaar oud is, ben ik nog steeds benieuwd naar het antwoord op de bovenstaande vraag. Heeft er iemand al verlichting in gebouwd trouwens?

De lange avonden komen er weer aan. ;)

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2620
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #38 Gepost op: 12 September 2008, 18:50:01 »
De DE-IV had TL verlichting, dus ik zeg: warm wit.
Tweede vraag: Ja, ik heb verlichting ingebouwd. En ik denk dat ik één van de velen ben.

Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3874
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #39 Gepost op: 12 September 2008, 19:32:46 »
ja ik heb destijds ook warmwitte LED's gebruikt als imitatie TL-verlichting.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3857
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #40 Gepost op: 24 September 2008, 23:24:20 »
Ook ik wil verlichting in de DE-IV bouwen maar loop tegen wat eigenaardigheden op. om te beginnen moeten voor het in en uitschakelen van de verlichting de brug op de print van A naar D worden verplaatst. Inderdaad hoor je het relais nu schakelen wanneer je F4 bedient maar de verlichting blijft branden net zoals toen de brug in A zat en is niet uit te krijgen.
Ook moeten de twee bruggen W verwijderd worden volgens de gebruiks aanwijzing, om de vooroplopende stuurstand stroom af te laten nemen. Dit lukt alleen als ik de rechter brug (gezien in vooruitlopen van de motorwagen) uitneem en de linker laat zitten. ???
Wie heeft ervaring met het geschakeld licht inbouwen in de digitale DE-IV en is ook tegen eigenaardigheden opgelopen?
Wellicht heb ik hier te maken met een ingebouwd bedradingsprobleem door Roco, wat kleurvastheid ben ik wat wantrouwig geworden bij Roco omdat bij de verlichtingskabels naar de verlichtingsprinten van mijn 2400 de kleuren rood en geel ook waren omgedraaid :-[
Alvast bedankt voor het meedenken,
Gerard.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178*hier
149* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3857
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #41 Gepost op: 24 September 2008, 23:48:45 »
Goh, de zaak al opgelost. In een helder moment de foto's van Karst maar eens goed bekeken, vooral die van het binnenwerk van de motorwagen. Tot mijn stomme verbazing zag ik dat er een blauwe en een bruine draad anders zaten als bij mijn motorwagen. De verbindingen naar de kortkoppeling zaten wel hetzelfde dus die draadjes op mijn motorwagenprint maar eens omgewisseld en zie, alles werkt zoals het hoort, er wordt netjes geschakeld tussen motor en stuurstandwagen voor de stroomafname en de verlichting laat zich schakelen via F4.
Dat ik binnen een week twee voertuigen van Roco tref die verkeerd bedraad zijn :o. Er werkt daar vast een kleurenblinde  8) in de montage.
allen bedankt voor het, in dit geval korte, meedenken.
Groet,
Gerard.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178*hier
149* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 756
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #42 Gepost op: 28 September 2008, 10:45:17 »
Hallo Bernd,
Ik wil cabineverlichting inbouwen en lees jouw reactie ter zake een extra soldeerpunt op de ESU print, waarmee ik de cabineverlichting van  de motorwagen kan aansturen ( F2.). Kun jij aangeven waar de losse soldeeraansluiting zich op de print bevindt.
Grusse,
Coen.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #43 Gepost op: 28 September 2008, 14:08:23 »
Ja, ik wil vanavond een foto voor je maaken...

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 756
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #44 Gepost op: 28 September 2008, 16:58:54 »
Hallo Bernd,
Ik heb nog op de site van ESU gekeken maar daarop is de exacte soldeerplaats niet goed te zien. Alvast bedankt voor de moeite,
Coen.