Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
Vandaag om 22:42:05
PPM kranen van Strukton door edwin1974
Vandaag om 22:32:16
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
Vandaag om 22:30:31
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Daan!
Vandaag om 22:11:50
Hulp gezocht omgeving Drachten door Reinout van Rees
Vandaag om 21:57:13
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
Vandaag om 21:11:57
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 20:52:52
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Jeroen Water
Vandaag om 20:51:24
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:46:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
Vandaag om 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 19:51:55
Vollmer ringloods deuren door Freddy
Vandaag om 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
Vandaag om 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RobbertJan
Vandaag om 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:10:14
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 18:42:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
Vandaag om 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
  

Auteur Topic: Fotoreportage Roco TEE DE-IV  (gelezen 18311 keer)

WillemNS

  • Gast
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #15 Gepost op: 10 September 2007, 18:56:50 »
Ik gebruik mijn soundmodule daar iig wel voor ;D

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3874
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #16 Gepost op: 10 September 2007, 19:34:55 »
ook bij mijn exemplaar ontbrak uit de doos fabrieksmatig de handgreep in het midden van de neus van de motorwagen. Ook een remcillinder van een motordraaistel ontbreekt helaas. Slordige afwerking daar in Roco's verwegistanfabriek...

Waar zijn dergelijke onderdelen tegenwoordig te krijgen, rechtstreeks bij Roco of is er een importeur waar je kan klagen?
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #17 Gepost op: 10 September 2007, 19:41:42 »
Het lijkt me dat je het model nieuw hebt gekocht, dus daar kun je je gram halen...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #18 Gepost op: 10 September 2007, 20:14:43 »
Hoi,

@Bernd
Ich moechte die innen Beleuchtung per Wagon schalten, und die Front- und Schlusssignale des Steuerwagens direct ueber den Dekoder schalten und ab- und aufblenden. Der F-Dekoder schaltet dann die Beleuchtung im Restaurant und Steuerwagen der im Motorwagen die Beleuchtung im Abteilwagen. Weiter werde ich mir mal gedanken machen eine integrale Stromabnahme ein zu bauen :)

@Stig
1) De decoder blijft mooi zitten waar die zit :) Ik heb al wat ideetjes voor de Plan U  :-X

@sneek en stig
Ik heb een net emailtje naar Wentink Arnhem gestuurd, gepaard met een foto van het ontbrekende deeltje en het bestelnummer. Ik weet namelijk niet of het er niet op zat, of dat ik het kwijt ben geraakt tijdens de opwindende uitpakbeurt  ::)
Normaal krijg ik dan wel een net mailtje of telefoontje terug waarmee e.e.a. netjes afgehandeld wordt. Service is daar namelijk nog gewoon een woord dat inhoud heeft  :D


Overigens staat de rest van de afwerking op zo'n hoog peil, zeker gezien de prijsstelling, dat ik zo'n 'in de haast gemaakt' foutje graag door de vingers zie.

Grtzz,

Karst

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #19 Gepost op: 10 September 2007, 20:30:49 »
@Karst, viel Elektronik für einen kleinen Zug... ;D

Ich weiß nicht ob es dir bewust ist, aber der Sounddekoder der von Roco verwendet wird hat Standardmäßig 2 zusätzliche Funktionsausgänge, einer hat meistens den grünen Draht angelötet, der zweite Ausgang ist unter der schwarzen Plastikschicht versteckt. Es ist ein einzelnes Lötpad.

Ich hatte gedacht, du willst nur eine weitere Funktion  ;)

Wenn mein DE IV kommt, dann werde ich den mechanischen Schalter ausbauen und die Rücklichter fahrtrichtungsabhängig zuschaltbar machen. haben bis jetzt alle Soundloks und ist super.  Dann kann man auch mal Doppeltraktion mit dem RAm fahren...

Gruß

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #20 Gepost op: 10 September 2007, 20:32:38 »
Ik weet namelijk niet of het er niet op zat, of dat ik het kwijt ben geraakt tijdens de opwindende uitpakbeurt  ::)

Ga d'r maar gewoon van uit dat Roco ze vergeten is hoor. Onlangs kocht ik van Roco een goederenwagen waar ze aan één kant gewoon de buffers vergeten waren te monteren. Bij de VT 11.5 startset lagen van diverse rijtuigen de assen los in de doos en bij de NS bakwagentjes (GTOW) moet je goed uitkijken wat je koopt, want daar zijn in zeker een kwart van de gevallen de rangeerdersopstapjes of de remblokken afgebroken. Roco maakt prachtig spul (zie deze TEE) en is nog steeds mijn favoriete merk, maar de afmontage en het inpakwerk zijn soms maar zo-zo.
Reinier

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #21 Gepost op: 10 September 2007, 20:33:37 »
Hoe werkt die richtingsomschakelaar, ik kan het niet zien op die foto van je. Ben er wel benieuwd naar. Of is het maar zozo?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #22 Gepost op: 10 September 2007, 20:36:47 »
Het  is een soort slipkoppelingetje op de as dat een slag van ong. 270 graden kan maken alvorens te gaan slippen. Op het 'wieltje' zit voor de helft een koper geleidinkje dat dan ergens contact mee maakt.

Helemaal precies heb ik het nog niet uitgedokterd.   ::)

Grtzz,

Karst

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #23 Gepost op: 10 September 2007, 20:38:11 »
En wat is er mis met een diode? Of heeft het een heel ander doel? Ik vind het maar intrigerend, van die mechanische spullen.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #24 Gepost op: 10 September 2007, 20:40:00 »
Het stel is digitaal.

Dan doe je met een diode niet zoveel ;) Immers de digitale spanning is een wisselspanning.

Door deze mechanische oplossing vangen ze twee vliegen in 1 klap.


Grtzz,

Karst

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #25 Gepost op: 10 September 2007, 20:42:08 »
Oh stom, natuurlijk! Helemaal niet aan gedacht!  ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Hans.F

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
  • Hippel RRF 4 + Hippel 300640
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #26 Gepost op: 11 September 2007, 21:30:17 »
Karst (en anderen),
de fotoreportage geeft een goed beeld hoet het treinstel er uit ziet, zowel van binnen.
Stiekem hoop ik dat er ook foto's zullen verschijnen van het t.z.t. inbouwen van verlichting en een eventuele functiedecoder in het achterste rijtuig.
Want dan heb je gelijk een goede handleiding en instructie voor de niet handige modelspoorder (zoals ik).

gr
Hans

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #27 Gepost op: 11 September 2007, 21:35:32 »
Citaat van: Hans
Karst (en anderen),
de fotoreportage geeft een goed beeld hoet het treinstel er uit ziet, zowel van binnen.

Thnx Hans :)

Citaat van: Hans
...Stiekem hoop ik dat er ook foto's zullen verschijnen van het t.z.t. inbouwen van verlichting en een eventuele functiedecoder in het achterste rijtuig...

Maar natuurlijk  !  ;D


Grtzz,

Karst

RobE

  • Offline Offline
  • Berichten: 514
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #28 Gepost op: 26 October 2007, 00:34:49 »
Hallo Karst,

Heb jij al enig idee hoe je de functiedecoder moet aansluiten?

Groet,
Rob
Rob is op 4 februari overleden.

Edits Booster, MRdirect, Koploper, HSI-88, Zimo, HO, 2 rail

Jan Willem Wildeman

  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« Reactie #29 Gepost op: 26 October 2007, 11:47:10 »
Wat mij opviel bij het Roco treinstel is dat de wagenovergangen wel ERG duidelijk aanwezig zijn op het model.
Voor zover ik op foto's van het origineel kan zien waren de overgangen veel gladder en minder in het oog springend dan de bij Roco interpretatie:
http://www.stichtingtee.nl/index.cfm?fuseaction=main.informatief_showTreinstel&mn_Id=7

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

groeten,

Jan Willem