Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
ES44C4
Vandaag
om 00:57:03
Bahnstrecke 5867
door
saskia
Vandaag
om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje
door
ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet.
door
hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct
door
grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers
door
Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan
door
wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
20 July 2025, 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI
door
wob
20 July 2025, 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
20 July 2025, 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
wob
20 July 2025, 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Arjen52
20 July 2025, 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T
door
008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
saskia
20 July 2025, 15:53:42
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
20 July 2025, 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing
door
Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Chiel
20 July 2025, 11:49:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Fotoreportage Roco TEE DE-IV
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
Omlaag
Auteur
Topic: Fotoreportage Roco TEE DE-IV (gelezen 17915 keer)
Hans Kl
Offline
Berichten: 653
Periode III - heden
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
«
Reactie #30 Gepost op:
26 October 2007, 12:01:01 »
In het echt is het een rubberen kap of zoiets, dat is natuurlijk in H0 niet (makkelijk) te realiseren voor alle krappe stralen.
Zou wel kunnen, maar dan zou je stralen van >1m ofzo moeten hebben.
Denk dat dit het is.
Groet
Gelogd
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail
Peter Spruit
Offline
Berichten: 1639
SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
«
Reactie #31 Gepost op:
26 October 2007, 13:06:53 »
Lima had hiervan een zeer mooie imitatie uitvoering op hun " grijze muis" RABe
Ook de Ls / Railtop uitvoering van de RAm zou met extra imitatie balgen uitkomen die je dan - bij vitrine gebruik - eroverheen zou kunnen schuiven zodat je een mooi aangesloten geheel zou krijgen ( dit als vernomen van Ls models )
Gelogd
Petdig1
Jeroen1975
GTW in de tuin
Offline
Berichten: 1482
45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
«
Reactie #32 Gepost op:
27 October 2007, 15:26:36 »
Hoi allen
Ik heb gisteren de RAm versie gekocht. echt een super model
Met de snelheid zoals in een ander draadje genoemd is niets mis mee. Met koploper geeikt tot 125 km/u
Na goede instructie door de de leverancier kan ik het treinstel eruit halen zonder dat ik de handgreepjes verlies. (schuim aan iets wegdrukken)
Alleen de gebruiksaanweizing hadden ze iets beter kunnen uitvoeren. Staan een paar hele rare zinnen in. (niet dat mijn nederlands zo perfect is)
aantal citaten:
1
reinigen van de wielcontacten
: Verwijder met een penseel het rail op de aangegeven plaatsen.
Geen lie gebruiken waar smeervet zit.
3. Vervangen van Antislip-bandjes:
Verwijder de dekplaat. Til de wielstellen ar meet een Splad maakt u het bandje los.
Verder helemaal top!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wacht de verlichting inbouw af. (beter goed gejat dan slecht zelf bedacht)
Groeten Jeroen
Gelogd
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek
henk
Offline
Berichten: 22503
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
«
Reactie #33 Gepost op:
27 October 2007, 16:14:47 »
Over die verlichting.
Wat voor lichtkleur komt in aanmerking: geel, wit, warmwit?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
V200-G2000
Offline
Berichten: 2851
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
«
Reactie #34 Gepost op:
11 November 2007, 16:38:22 »
Ik heb de trein onlangs ook aangeschaft, de analoge versie (met geluid). Mij viel op dat de rode sluitverlichting wel erg fel is. Ik heb daarom de voorschakelweerstand, die achterop het printje zit, vervangen en ook nog een potmeter in serie erbij gezet zodat het ook nog een beetje regelbaar is. De originele weerstand is 330 ohm, nu heb ik 1k en een potmeter van 2k5. Maar die mag ook wel 4k7 zijn.
Nu nog die andere tandwielen aanvragen.
Gelogd
Richard
Dieselstadt:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,215.0.html
Opeldorf:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=58539.0
123*, 43 G2000'en, 42 V200'en, 3 D800'en
Petertrein81
Offline
Berichten: 2408
Taurus en Vectron fan!!
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
«
Reactie #35 Gepost op:
16 November 2007, 20:47:44 »
Ik lees hier en daar op buitenlandse fora dat de Roco TEE moeite heeft met krappe bogen. Is er iemand die hier meer over weet en die kan zeggen of het treinstel moeite zal hebben met R1 (357 mm) en R2 (415 mm) van Fleischmann (Modellgleis).
Groet Petertrein81,
Gelogd
WillemNS
Gast
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
«
Reactie #36 Gepost op:
16 November 2007, 21:11:35 »
Peter, een aantal pagina's terug kun je lezen dat er toen ook al over is gediscussieerd.
Het treinstel gaat door Marklin R1 M-rails bogen. is 360.
(gezien de bevindingen van gebruiker Lokpaint)
Willem
Gelogd
NS 1100
Offline
Berichten: 1483
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
«
Reactie #37 Gepost op:
12 September 2008, 16:50:15 »
Citaat van: henk op 27 October 2007, 16:14:47
Over die verlichting.
Wat voor lichtkleur komt in aanmerking: geel, wit, warmwit?
Ondanks dat dit topic bijna een jaar oud is, ben ik nog steeds benieuwd naar het antwoord op de bovenstaande vraag. Heeft er iemand al verlichting in gebouwd trouwens?
De lange avonden komen er weer aan.
Gelogd
TonM
Offline
Berichten: 2581
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
«
Reactie #38 Gepost op:
12 September 2008, 18:50:01 »
De DE-IV had TL verlichting, dus ik zeg: warm wit.
Tweede vraag: Ja, ik heb verlichting ingebouwd. En ik denk dat ik één van de velen ben.
Ton
Gelogd
sneek
Offline
Berichten: 3862
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
«
Reactie #39 Gepost op:
12 September 2008, 19:32:46 »
ja ik heb destijds ook warmwitte LED's gebruikt als imitatie TL-verlichting.
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
GerardvV
Offline
Berichten: 3804
Enge buur bij de buren
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
«
Reactie #40 Gepost op:
24 September 2008, 23:24:20 »
Ook ik wil verlichting in de DE-IV bouwen maar loop tegen wat eigenaardigheden op. om te beginnen moeten voor het in en uitschakelen van de verlichting de brug op de print van A naar D worden verplaatst. Inderdaad hoor je het relais nu schakelen wanneer je F4 bedient maar de verlichting blijft branden net zoals toen de brug in A zat en is niet uit te krijgen.
Ook moeten de twee bruggen W verwijderd worden volgens de gebruiks aanwijzing, om de vooroplopende stuurstand stroom af te laten nemen. Dit lukt alleen als ik de rechter brug (gezien in vooruitlopen van de motorwagen) uitneem en de linker laat zitten.
Wie heeft ervaring met het geschakeld licht inbouwen in de digitale DE-IV en is ook tegen eigenaardigheden opgelopen?
Wellicht heb ik hier te maken met een ingebouwd bedradingsprobleem door Roco, wat kleurvastheid ben ik wat wantrouwig geworden bij Roco omdat bij de verlichtingskabels naar de verlichtingsprinten van mijn 2400 de kleuren rood en geel ook waren omgedraaid
Alvast bedankt voor het meedenken,
Gerard.
Gelogd
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/
.
Trein1:1;
http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;
http://www.flickr.com/photos/tramvliet
177*hier
145* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde
GerardvV
Offline
Berichten: 3804
Enge buur bij de buren
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
«
Reactie #41 Gepost op:
24 September 2008, 23:48:45 »
Goh, de zaak al opgelost. In een helder moment de foto's van Karst maar eens goed bekeken, vooral die van het binnenwerk van de motorwagen. Tot mijn stomme verbazing zag ik dat er een blauwe en een bruine draad anders zaten als bij mijn motorwagen. De verbindingen naar de kortkoppeling zaten wel hetzelfde dus die draadjes op mijn motorwagenprint maar eens omgewisseld en zie, alles werkt zoals het hoort, er wordt netjes geschakeld tussen motor en stuurstandwagen voor de stroomafname en de verlichting laat zich schakelen via F4.
Dat ik binnen een week twee voertuigen van Roco tref die verkeerd bedraad zijn
. Er werkt daar vast een kleurenblinde
in de montage.
allen bedankt voor het, in dit geval korte, meedenken.
Groet,
Gerard.
Gelogd
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/
.
Trein1:1;
http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;
http://www.flickr.com/photos/tramvliet
177*hier
145* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde
Coen Burki
Offline
Berichten: 754
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
«
Reactie #42 Gepost op:
28 September 2008, 10:45:17 »
Hallo Bernd,
Ik wil cabineverlichting inbouwen en lees jouw reactie ter zake een extra soldeerpunt op de ESU print, waarmee ik de cabineverlichting van de motorwagen kan aansturen ( F2.). Kun jij aangeven waar de losse soldeeraansluiting zich op de print bevindt.
Grusse,
Coen.
Gelogd
fissy
Offline
Berichten: 4304
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
«
Reactie #43 Gepost op:
28 September 2008, 14:08:23 »
Ja, ik wil vanavond een foto voor je maaken...
Groet
Bernd
Gelogd
Project
Gouda in H0
- Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje:
2008
Coen Burki
Offline
Berichten: 754
Re: Fotoreportage Roco TEE DE-IV
«
Reactie #44 Gepost op:
28 September 2008, 16:58:54 »
Hallo Bernd,
Ik heb nog op de site van ESU gekeken maar daarop is de exacte soldeerplaats niet goed te zien. Alvast bedankt voor de moeite,
Coen.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Fotoreportage Roco TEE DE-IV