Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 15:55:02
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door spoorzeven
Vandaag om 15:51:31
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:29:08
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
  

Auteur Topic: Heinrichsheim am Dachboden  (gelezen 131360 keer)

Feiko

  • Offline Offline
  • Berichten: 380
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #60 Gepost op: 03 October 2014, 14:45:47 »
Daar zie ik naar uit. Zie het denk ik nog niet helemaal goed voor me...
Blauwe vingers doen een Swolsch hart kloppen

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #61 Gepost op: 03 October 2014, 15:08:08 »
Dat is raar, er staat toch als tittel " Ein kleines betriebswerk" maar als ik de foto's zo zie en de afmetingen bekijk is het niet echt een klein betriebswerk. (y)
Groetjes
Johnny

Henk spur 0

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #62 Gepost op: 03 October 2014, 19:28:49 »
Hoi Feiko,

Aan beide kanten wordt de rails van stroom voorzien.

Misschien moet ik er Ein "kleines" betriebswerk van maken ;) ;D

Grtz, Henk
Iedereen bouwt naar eigen kunnen en vermogen.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #63 Gepost op: 03 October 2014, 21:29:59 »
Klein of groot maakt wel verschil. Maar hoe groot of klein ook, ik zou de kleine "b" van betriebswerk wel veranderen in een grote "B" van Betriebswerk. In het Duits schrijf je de zelfstandige naamwoorden namelijk met een hoofdletter. Ook de zelfstandige naamwoordjes.

Zet 'm op, jongens! Het ziet er weer gelikt uit!

Groet,
Jan

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #64 Gepost op: 04 October 2014, 15:05:15 »
Ein Betriebswerk is dan beter van pas,dat laat de grote ervan in t midden  ;D
Maar je gaat lekker hoor  8)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3603
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #65 Gepost op: 06 October 2014, 08:55:15 »
Laat kleines inderdaad maar weg. Als ik naar de attributen op je Bw kijk, is dit een groter Bw. Er is een kolen laadvoorziening voor grote hoeveelheden (zie foto bericht 56). Deze kwam alleen voor op de middelgrote en grotere Bw's.

Groet,

Gerard van der Sel.
« Laatst bewerkt op: 06 October 2014, 11:04:56 door willem22 »
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Henk spur 0

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #66 Gepost op: 06 October 2014, 11:07:30 »
Ik heb een verzoek bij een moderator neergelegd om de naam van ons bouwtopic te veranderen.

We laten "kleines" vervallen ;) ;D

Grtz, Henk
Iedereen bouwt naar eigen kunnen en vermogen.

guest7823

  • Gast
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #67 Gepost op: 06 October 2014, 12:37:31 »
Ik weet niet welke mod je hiervoor benaderd hebt ........ echter ik hoop dat de naam zo naar wens is  ;)

Paul Bender, team BNLS moderatoren

Henk spur 0

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #68 Gepost op: 06 October 2014, 12:40:56 »
Hallo Paul,

Ik had het aan Wil gevraagd, bedankt voor de gedane moeite. (y)

Grtz, Henk
Iedereen bouwt naar eigen kunnen en vermogen.

Feiko

  • Offline Offline
  • Berichten: 380
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #69 Gepost op: 06 October 2014, 14:15:32 »
@H&R: Dat ziet er strak uit! Kzie het nu ook helemaal voor me. Is wel een precies karweitje, maar het resultaat is inderdaad mooier.
Blauwe vingers doen een Swolsch hart kloppen

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #70 Gepost op: 06 October 2014, 18:11:50 »
Heb ik toch een goed idee angebracht geloof ik  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Henk spur 0

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #71 Gepost op: 09 October 2014, 11:36:57 »
Na al het solderen van draden, ben ik vanmorgen bezig geweest met "stelcon-platen".

Deze heb ik zelf gemaakt, maar ik laat waarschijnlijk een aantal plaatjes frezen.
Dit worden platen van 20 x 30 cm., dit zijn 150 "stelcon-platen", deze worden wit aangeleverd.
Ik kan het dus naar eigen inzicht van een kleurtje voorzien.
Mocht hier belangstelling voor zijn, kun je me dit via PB laten weten, dan laat ik meer exemplaren maken.

Grtz, Henk
Iedereen bouwt naar eigen kunnen en vermogen.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3603
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #72 Gepost op: 09 October 2014, 12:17:07 »
Op zich wel belangstelling, alleen een factor 2 te groot  ;D

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Henk spur 0

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #73 Gepost op: 15 October 2014, 13:11:59 »
Naast het klussen in schaal 1 : 1, ook (voorlopig) de laatste draadjes onder de depot-module's gesoldeerd.
We hebben een paar (Viessmann) lantarenpalen neergezet om een indruk te krijgen.





We hebben slecht 4 van deze exemplaren op voorraad, op de komende editie van eurospoor maar even de voorraad aanvullen ;) ;D

Grtz, Henk en Rick
Iedereen bouwt naar eigen kunnen en vermogen.

Simon BR39

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #74 Gepost op: 15 October 2014, 13:15:07 »
Dag H&R,

Dat wordt al mooi zo! Niet veel mensen hebben zo'n ruimte voor een BW. (y)
Wel vroeg ik me af, waarom jullie hebben gekozen om de slakkenputten te legen dmv een bokkraan?
Zover ik weet was het gebruikelijk om bij aanwezigheid van een verrijdbare portaalkraan, de losse bokkraan weg te laten en de portaalkraan af en toe de putten te laten legen...
Ik weet alleen niet of daar een voorwaarde aan verbonden was, of de kraan direct uit de put kon grijpen of dat er daarvoor altijd een schlackenzumpf aanwezig moest zijn.  ???
Groetjes Simon
« Laatst bewerkt op: 15 October 2014, 13:17:43 door Simon v.d. Tang »