Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door gdh
Vandaag om 11:11:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 11:08:23
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:46:07
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 10:38:44
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Ben
Vandaag om 10:23:07
Prestige Models : ervaringen door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door martijn v m
Vandaag om 09:51:13
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vreemd probleem door Frank 123
Vandaag om 07:46:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
  

Auteur Topic: Heinrichsheim am Dachboden  (gelezen 131271 keer)

Feiko

  • Offline Offline
  • Berichten: 380
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #60 Gepost op: 03 October 2014, 14:45:47 »
Daar zie ik naar uit. Zie het denk ik nog niet helemaal goed voor me...
Blauwe vingers doen een Swolsch hart kloppen

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #61 Gepost op: 03 October 2014, 15:08:08 »
Dat is raar, er staat toch als tittel " Ein kleines betriebswerk" maar als ik de foto's zo zie en de afmetingen bekijk is het niet echt een klein betriebswerk. (y)
Groetjes
Johnny

Henk spur 0

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #62 Gepost op: 03 October 2014, 19:28:49 »
Hoi Feiko,

Aan beide kanten wordt de rails van stroom voorzien.

Misschien moet ik er Ein "kleines" betriebswerk van maken ;) ;D

Grtz, Henk
Iedereen bouwt naar eigen kunnen en vermogen.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #63 Gepost op: 03 October 2014, 21:29:59 »
Klein of groot maakt wel verschil. Maar hoe groot of klein ook, ik zou de kleine "b" van betriebswerk wel veranderen in een grote "B" van Betriebswerk. In het Duits schrijf je de zelfstandige naamwoorden namelijk met een hoofdletter. Ook de zelfstandige naamwoordjes.

Zet 'm op, jongens! Het ziet er weer gelikt uit!

Groet,
Jan

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #64 Gepost op: 04 October 2014, 15:05:15 »
Ein Betriebswerk is dan beter van pas,dat laat de grote ervan in t midden  ;D
Maar je gaat lekker hoor  8)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3603
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #65 Gepost op: 06 October 2014, 08:55:15 »
Laat kleines inderdaad maar weg. Als ik naar de attributen op je Bw kijk, is dit een groter Bw. Er is een kolen laadvoorziening voor grote hoeveelheden (zie foto bericht 56). Deze kwam alleen voor op de middelgrote en grotere Bw's.

Groet,

Gerard van der Sel.
« Laatst bewerkt op: 06 October 2014, 11:04:56 door willem22 »
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Henk spur 0

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #66 Gepost op: 06 October 2014, 11:07:30 »
Ik heb een verzoek bij een moderator neergelegd om de naam van ons bouwtopic te veranderen.

We laten "kleines" vervallen ;) ;D

Grtz, Henk
Iedereen bouwt naar eigen kunnen en vermogen.

guest7823

  • Gast
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #67 Gepost op: 06 October 2014, 12:37:31 »
Ik weet niet welke mod je hiervoor benaderd hebt ........ echter ik hoop dat de naam zo naar wens is  ;)

Paul Bender, team BNLS moderatoren

Henk spur 0

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #68 Gepost op: 06 October 2014, 12:40:56 »
Hallo Paul,

Ik had het aan Wil gevraagd, bedankt voor de gedane moeite. (y)

Grtz, Henk
Iedereen bouwt naar eigen kunnen en vermogen.

Feiko

  • Offline Offline
  • Berichten: 380
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #69 Gepost op: 06 October 2014, 14:15:32 »
@H&R: Dat ziet er strak uit! Kzie het nu ook helemaal voor me. Is wel een precies karweitje, maar het resultaat is inderdaad mooier.
Blauwe vingers doen een Swolsch hart kloppen

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #70 Gepost op: 06 October 2014, 18:11:50 »
Heb ik toch een goed idee angebracht geloof ik  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Henk spur 0

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #71 Gepost op: 09 October 2014, 11:36:57 »
Na al het solderen van draden, ben ik vanmorgen bezig geweest met "stelcon-platen".

Deze heb ik zelf gemaakt, maar ik laat waarschijnlijk een aantal plaatjes frezen.
Dit worden platen van 20 x 30 cm., dit zijn 150 "stelcon-platen", deze worden wit aangeleverd.
Ik kan het dus naar eigen inzicht van een kleurtje voorzien.
Mocht hier belangstelling voor zijn, kun je me dit via PB laten weten, dan laat ik meer exemplaren maken.

Grtz, Henk
Iedereen bouwt naar eigen kunnen en vermogen.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3603
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #72 Gepost op: 09 October 2014, 12:17:07 »
Op zich wel belangstelling, alleen een factor 2 te groot  ;D

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Henk spur 0

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #73 Gepost op: 15 October 2014, 13:11:59 »
Naast het klussen in schaal 1 : 1, ook (voorlopig) de laatste draadjes onder de depot-module's gesoldeerd.
We hebben een paar (Viessmann) lantarenpalen neergezet om een indruk te krijgen.





We hebben slecht 4 van deze exemplaren op voorraad, op de komende editie van eurospoor maar even de voorraad aanvullen ;) ;D

Grtz, Henk en Rick
Iedereen bouwt naar eigen kunnen en vermogen.

Simon BR39

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #74 Gepost op: 15 October 2014, 13:15:07 »
Dag H&R,

Dat wordt al mooi zo! Niet veel mensen hebben zo'n ruimte voor een BW. (y)
Wel vroeg ik me af, waarom jullie hebben gekozen om de slakkenputten te legen dmv een bokkraan?
Zover ik weet was het gebruikelijk om bij aanwezigheid van een verrijdbare portaalkraan, de losse bokkraan weg te laten en de portaalkraan af en toe de putten te laten legen...
Ik weet alleen niet of daar een voorwaarde aan verbonden was, of de kraan direct uit de put kon grijpen of dat er daarvoor altijd een schlackenzumpf aanwezig moest zijn.  ???
Groetjes Simon
« Laatst bewerkt op: 15 October 2014, 13:17:43 door Simon v.d. Tang »