Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door WimC
Vandaag om 20:54:27
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Frank 123
Vandaag om 20:54:19
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 20:53:17
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 20:43:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jeronimos
Vandaag om 20:28:39
Mijn geweatherde modellen door Falcon10
Vandaag om 20:21:05
Rondom Charlois door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:19:55
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 20:14:32
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 14:33:44
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door Gerard van de Weijer
Vandaag om 14:29:02
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:26
  

Auteur Topic: Heinrichsheim am Dachboden  (gelezen 134250 keer)

Feiko

  • Offline Offline
  • Berichten: 380
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #60 Gepost op: 03 October 2014, 14:45:47 »
Daar zie ik naar uit. Zie het denk ik nog niet helemaal goed voor me...
Blauwe vingers doen een Swolsch hart kloppen

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1360
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #61 Gepost op: 03 October 2014, 15:08:08 »
Dat is raar, er staat toch als tittel " Ein kleines betriebswerk" maar als ik de foto's zo zie en de afmetingen bekijk is het niet echt een klein betriebswerk. (y)
Groetjes
Johnny

Henk spur 0

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #62 Gepost op: 03 October 2014, 19:28:49 »
Hoi Feiko,

Aan beide kanten wordt de rails van stroom voorzien.

Misschien moet ik er Ein "kleines" betriebswerk van maken ;) ;D

Grtz, Henk
Iedereen bouwt naar eigen kunnen en vermogen.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15442
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #63 Gepost op: 03 October 2014, 21:29:59 »
Klein of groot maakt wel verschil. Maar hoe groot of klein ook, ik zou de kleine "b" van betriebswerk wel veranderen in een grote "B" van Betriebswerk. In het Duits schrijf je de zelfstandige naamwoorden namelijk met een hoofdletter. Ook de zelfstandige naamwoordjes.

Zet 'm op, jongens! Het ziet er weer gelikt uit!

Groet,
Jan

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #64 Gepost op: 04 October 2014, 15:05:15 »
Ein Betriebswerk is dan beter van pas,dat laat de grote ervan in t midden  ;D
Maar je gaat lekker hoor  8)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #65 Gepost op: 06 October 2014, 08:55:15 »
Laat kleines inderdaad maar weg. Als ik naar de attributen op je Bw kijk, is dit een groter Bw. Er is een kolen laadvoorziening voor grote hoeveelheden (zie foto bericht 56). Deze kwam alleen voor op de middelgrote en grotere Bw's.

Groet,

Gerard van der Sel.
« Laatst bewerkt op: 06 October 2014, 11:04:56 door willem22 »
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Henk spur 0

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #66 Gepost op: 06 October 2014, 11:07:30 »
Ik heb een verzoek bij een moderator neergelegd om de naam van ons bouwtopic te veranderen.

We laten "kleines" vervallen ;) ;D

Grtz, Henk
Iedereen bouwt naar eigen kunnen en vermogen.

guest7823

  • Gast
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #67 Gepost op: 06 October 2014, 12:37:31 »
Ik weet niet welke mod je hiervoor benaderd hebt ........ echter ik hoop dat de naam zo naar wens is  ;)

Paul Bender, team BNLS moderatoren

Henk spur 0

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #68 Gepost op: 06 October 2014, 12:40:56 »
Hallo Paul,

Ik had het aan Wil gevraagd, bedankt voor de gedane moeite. (y)

Grtz, Henk
Iedereen bouwt naar eigen kunnen en vermogen.

Feiko

  • Offline Offline
  • Berichten: 380
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #69 Gepost op: 06 October 2014, 14:15:32 »
@H&R: Dat ziet er strak uit! Kzie het nu ook helemaal voor me. Is wel een precies karweitje, maar het resultaat is inderdaad mooier.
Blauwe vingers doen een Swolsch hart kloppen

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #70 Gepost op: 06 October 2014, 18:11:50 »
Heb ik toch een goed idee angebracht geloof ik  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Henk spur 0

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #71 Gepost op: 09 October 2014, 11:36:57 »
Na al het solderen van draden, ben ik vanmorgen bezig geweest met "stelcon-platen".

Deze heb ik zelf gemaakt, maar ik laat waarschijnlijk een aantal plaatjes frezen.
Dit worden platen van 20 x 30 cm., dit zijn 150 "stelcon-platen", deze worden wit aangeleverd.
Ik kan het dus naar eigen inzicht van een kleurtje voorzien.
Mocht hier belangstelling voor zijn, kun je me dit via PB laten weten, dan laat ik meer exemplaren maken.

Grtz, Henk
Iedereen bouwt naar eigen kunnen en vermogen.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #72 Gepost op: 09 October 2014, 12:17:07 »
Op zich wel belangstelling, alleen een factor 2 te groot  ;D

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Henk spur 0

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #73 Gepost op: 15 October 2014, 13:11:59 »
Naast het klussen in schaal 1 : 1, ook (voorlopig) de laatste draadjes onder de depot-module's gesoldeerd.
We hebben een paar (Viessmann) lantarenpalen neergezet om een indruk te krijgen.





We hebben slecht 4 van deze exemplaren op voorraad, op de komende editie van eurospoor maar even de voorraad aanvullen ;) ;D

Grtz, Henk en Rick
Iedereen bouwt naar eigen kunnen en vermogen.

Simon BR39

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re: Ein Betriebswerk
« Reactie #74 Gepost op: 15 October 2014, 13:15:07 »
Dag H&R,

Dat wordt al mooi zo! Niet veel mensen hebben zo'n ruimte voor een BW. (y)
Wel vroeg ik me af, waarom jullie hebben gekozen om de slakkenputten te legen dmv een bokkraan?
Zover ik weet was het gebruikelijk om bij aanwezigheid van een verrijdbare portaalkraan, de losse bokkraan weg te laten en de portaalkraan af en toe de putten te laten legen...
Ik weet alleen niet of daar een voorwaarde aan verbonden was, of de kraan direct uit de put kon grijpen of dat er daarvoor altijd een schlackenzumpf aanwezig moest zijn.  ???
Groetjes Simon
« Laatst bewerkt op: 15 October 2014, 13:17:43 door Simon v.d. Tang »