De door jouw gebruikte trafo 16V AC 3.15A zou genoeg moeten zijn echter je lijkt wel telkens problemen te ondervinden als je hem aansluit.Indien mogelijk zou je eens kunnen proberen met een DC (gelijkspanning) voeding bijv. van een oude laptop of iets dergelijks.Je sluit hiermee twee zaken uit het gelijkricht gedeelte van de DR4024 en je Faller trafo wie weet wat daar uit komt.
Daarna weer contact opgenomen met Picommit, reden, zowel Digirail als Picommit hadden al eens iets over een te lage spanning spanning gezegd voorwat betreft de servo's, het zou kunnen zijn, dat in een zoveelste miliseconde een spanningsval van zo'n 8 volt mogelijk zou kunnen zijn, ik heb het met mijn multimeter nooit kunnen meten. Vlgs Digirail zou dit met een scoop moeten en die heb ik niet.Heb in overleg een nieuwe voeding besteld bij Picommit, het betreft een voeding van 100VA bij 15 V gelijkspanning, deze is instelbaar, voorzover ik mat 16,7 V gelijk.Dit bleek te werken, aangezien ik zeker wilde zijn van een langdurende werking heb ik een paar dagen getest en kom dus nu met mijn bericht, dat het nu goed gaat.
Wim,Waaruit bestaat je externe voeding ??En wat gebeurt er met je servo's als je alleen de voeding aansluit en de DCC ingang loskoppelt ?En welk protocol gebruik je ? MM is namelijk heel gevoelig voor wegvallen van het signaal, daar het geen foutherkenning ( checksum ) bevat...
Hallo Wim,Zoals ik jouw verhaal lees, met o.a. het "met een klap" dichtslaan v.d. slagboom, zou ik willen aanhalen, wat mij overkwam bij de wissels. Toen ik ben gestart met het programmeren v.d. decoders, gingen bij mij de servo's een slag maken tussen de 90 en 180 graden . Misschien is dit te vertalen naar jouw slagbomen. Op advies van Timo, heb ik de decoders voorwat betreft de "Power" alsook "Program" aangesloten op de digitale railspanning, dus gewoon "doorlussen". Misschien heb je dit al gedaan, zoniet probeer het eens. De zaak was bij mij daardoor niet opgelost, maar ik had wel een mooie schakeling v.d. wissels. Het verdere verhaal heb ik vandaag aan het forum geschreven.Veel succes:Johan
[knip]een stuurstroom van maximaal 40 mA.
Dan, een stevige, gestabiliseerde DC voeding helpt, omdat de DR4024 spanningsvoorziening niet anders hoeft te doen dan van 15V 5 te maken en niet ook nog eens brom, storing, pieken etc. uit te filteren ( d'r zit ook maar gewoon een 78S05 op per twee servo's )