Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 15:03:16
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:39:24
Led verlichting knippert
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 14:27:45
Roco wagon openen
door
ArjanB
Vandaag
om 14:06:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:05:23
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:02:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:52:36
Raadplaatje
door
chrvdv37402
Vandaag
om 13:43:17
De wijntrein
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:39:01
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Silvolde
Vandaag
om 13:22:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:13:41
Pfarrerwinkel bahn
door
basjuh1981
Vandaag
om 13:06:09
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 12:11:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:02:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Falkenberg
Vandaag
om 09:44:21
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
Vandaag
om 09:06:48
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:54:42
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:55
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:09
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
02 October 2025, 22:46:17
Märklin 2025
door
Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen
door
Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:45:27
NS 3502 van zwart naar groen
door
orientexpress
02 October 2025, 20:59:27
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
02 October 2025, 20:43:15
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor?
door
Peter Kleton
02 October 2025, 19:35:43
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
puntenglijder
02 October 2025, 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons"
door
Marc tramt
02 October 2025, 18:23:08
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
NS264
02 October 2025, 16:30:06
Mijnbouw Indonesië
door
NS264
02 October 2025, 16:28:06
Een nieuw begin
door
dreezy
02 October 2025, 15:51:21
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Resetten DR 4024 via ECoS1
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
5
Omlaag
Auteur
Topic: Resetten DR 4024 via ECoS1 (gelezen 11824 keer)
J.Kuipers
Re: Resetten DR 4024 via ECoS1
«
Reactie #15 Gepost op:
24 September 2014, 19:22:39 »
Hallo Timo,
Ik schaam mij diep, dat ik zoveel tijd van anderen heb gevraagd om iets van het programmeren v.d. decoder te begrijpen!
Het werkt, zeer tot mijn grote opluchting!!!! Nu pas heb ik door wat er bedoeld wordt, ik heb dus steeds bij elke servo de decoder knop ingedrukt wat absoluut niet de bedoeling was. Grote verontschuldiging!!!
Ondanks alles ga ik wel door met jouw stappen plan, waarom ik mijn 2 laatste mails heb verzonden, komt door het feit, dat ik direct bij de 1e aanwijzing op pag. 1 betreffende wissels verwijderen en weer opnieuw invoeren op de Ecos met daarna de programmering dus direct het conflict kreeg met die programmering, ik dacht er goed aan te doen dit direct dan maar te melden in de veronderstelling, dat er waarschijnlijk een fout in de decoder zou zitten, waardoor verder studeren nog geen zin had.
Ik hoop, dat je me het niet kwalijk neemt, veel dank en mogelijk zijn deze 2 mails mede oorzaak geweest van de oplossing die jij nu hebt aangegeven door mijn onkunde bloot te leggen.
Vriendelijke groet:
Johan
Timo
Team encyclopedie
«
Reactie #16 Gepost op:
24 September 2014, 21:20:08 »
Blij dat het nu dus gewoon werkt!
Blijkt maar weer dat het echt in het melden van elk klein detail zit om op afstand tot een oplossing te komen
Nu hoop ik alleen dat ik geen typefout heb gemaakt in die lap tekst
Het afstellen van S2, S3 en S4 is gewoon hetzelfde als S1
(veel copy past in de tekst dus
Succes met verder afstellen! Hoor wel als het gelukt is!
Zal Karst ook blij mee zijn
Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox
J.Kuipers
«
Reactie #17 Gepost op:
02 October 2014, 16:14:08 »
Hallo Timo,
Het heeft even geduurd, maar een heel onbenullig probleem met het updaten v.d. Ecos heeft mij parten gespeeld in het leren programmeren v.d. servo middels de DR 4024.
Ben dus nu pas weer bezig met het verwerken van je studie materiaal. Ben nu bezig met het afstellen v.d. servo's via 9999. Jij vraagt t.a.v. de draaicirkel een hoek van 90 graden, die kan ik niet krijgen. Inderdaad, als je het midden handmatig zoekt, maak ik een hoek van 90 naar links en ook naar rechts, dus 180 klopt.
Ga ik hem nu echter op de Ecos laten draaien, dan schat ik, dat ik op zo'n 75/80 graden uitkom, zowel links als rechts.
Verder kan ik hem eigenlijk wel op een kleinere hoek benodigd voor de wisselomzetting programmeren, dus wat mij betreft, moet het zo werken.
Wat opvalt is, dat de Ecos staat geprogrammeerd op loc 9999 en 128rijstappen DCC. Op het Ecosscherm staat inderdaad loc 9999, maaar: de DCC staat wel op 128 stappen, echter de " snelheids cirkel begint bij 0 en eindigt op 126!! Dus 2 rijstappen minder ter beschikking. Ik denk, dat dit mogelijk de oorzaak is van de hoekuitslag v.d. servo.
Vraag:
Hoe denk jij hierover?
Ik ga verder met studeren/proberen en wacht rustig af.
Vriendelijke groet:
Johan
Timo
Team encyclopedie
«
Reactie #18 Gepost op:
02 October 2014, 16:39:16 »
Hoi Johan,
Een uitslag van 80 graden per zijde zou kunnen. Niet elke servo doet de volle 90 graden dus dat zal wel okay zijn, zeker als je er mee uit de voeten kunt.
Dat de hoogste stap 126 is klopt helemaal
Want je hebt nog 2 stappen die je "vergeet" mee te tellen. Namelijk snelheid 0 en snelheid noodstop. Daarmee kom je dus wel uit op 128
Succes verder!
Timo
J.Kuipers
«
Reactie #19 Gepost op:
04 October 2014, 13:48:53 »
Hallo Timo,
Ben zojuist begonnen met het programmeren van wissel1 t/m 4 op de eigenlijke baan. Bij het op de decoder plaatsen v.d. stekkers voor wissel 1 t/m 4 schrok ik. Wat wil het geval, van wissel 1 was het veerstaal finaal uit de wisselbalk getrokken en van de 3 andere wisselservo's stond het asje v.d. servomotor met daarin de gemonteerde veerstalen zogoed als 90 graden vanuit het midden gezien met ook dus het veerstaal in een bocht van 90 graden.
Ik heb meteen de stekkers v.d. de decoder gehaald en de veerstalen met as weer zo'n beetje in het midden, zodat er niks meer verbogen kan worden.
Wat de oorzaak is weet ik niet, bij het droog trainen zoals door jouw aangegeven heeft dit niet plaats gevonden.
Ik ga nu eerst de servo1 weer gereed maken voor plaatsen onder de wissel op de tafel, om daarna de stekker weer op de decoder aan te sluiten. Het asje met het veerstaal ga ik niet direct plaatsen, als de servomotor tot rust is gekomen na de aansluiten op de decoder, ga ik het midden opzoeken om daarna pas het asje met veerstaal op de servo as te plaatsen, een heel gedoe, het valt n.l. niet mee het veerstaal in het gaatje v.d. wisselbalk te plaatsen als je alleen aan het werk bent. Dit lijkt mij de enigste manier om waarschijnlijk tot een goede afstelling op de baan te komen.
Vriendelijke groet:
Johan
J.Kuipers
«
Reactie #20 Gepost op:
06 October 2014, 17:45:14 »
Hallo Timo,
Het schijnt bij mij niet te mogen lukken. Ben zaterdag de hele middag bezig geweest, maar kreeg het niet in orde.
Vanmiddag ben ik weer begonnen, maar op een andere manier. Ik hen n.l. een plankje gemaakt met daarop een wissel gemonteerd zoals onder de tafel en kon op deze manier alles bekijken voorwat betreft datgene dat onder de tafel zit.
Heb dus wissel 1 op decoder 1 gebruikt om de zaak "in zicht" te programmeren vlgs de aanwijs.
Het ging perfect, werkte als een trein zou ik bijna willen zeggen.
Heb daarna de servo weer losgekoppeld met de bedoeling weer een oefening te doen vlgs de aanwijs ( hiermee bedoel ik dus jouw grote mailbericht).
Het resultaat is, dat niets meer werkt in die zin, als ik programmeer lijkt alles goed te gaan, via de rijregelaar kan ik het servo asje links en rechts laten draaien, middels het definitief programmeren knippert het ledje zowel bij links als rechts.
Ga ik na het uitdrukken v.h. ledje de wissel bedienen, gebeurt er niets.
Heb daarom de draden omgewisseld ( op internet gevonden, schijnbaar kan dat dus ook) maar ook dat hielp niet.
Wat kan ik nu nog fout doen vraag ik me af. Heb in eerste instantie n.a.v. jouw studieprogramma alles goed aan het werk gehad, maar met het onder de tafel plaatsen van de servo's is het mis.
Het kan toch niet zijn, dat er iets mis is met mijn keuze voor de "middenstand" v.h. servo asje?
Ik heb dit geinterpreteerd als volgt: Als de servo door de decoder naar de "middenstand"wordt gedirigeerd, kan het zijn, dat het asje teveel naar links of rechts wordt gedraaid. Als dit zo zou zijn, heb ik het bevestigingsplaatje voor het veerstaal los gehaald en in het midden gezet, staat dus 90 graden op de as.
Hopelijk kan je mij nog een advies geven, ik hoop niet, dat je het mij kwalijk neemt, dat ik nog een poging waag.
Vriendelijke groet:
Johan
Timo
Team encyclopedie
«
Reactie #21 Gepost op:
06 October 2014, 21:52:16 »
Hoi Johan,
Als je de wissel wel af kunt stellen maar daarna niet kunt schakelen lijkt het erop dat je niet het juiste adres stuurt. Je zou kunnen proberen alleen het adres van de module weer in te stellen. Servo afregeling zou bewaard moeten blijven. (dus knopje in en de (bedoelde) eerste wissel van de module schakelen).
En ja, je kan de verkeerde middenstand hebben gekozen. Je kan het armpje namelijk vrij op de servo plaatsen. Als de decoder over middenstand spreekt is dar waar de servo heen loopt als het "midden" signaal naar de servo wordt gestuurd. Dit zal de positie zijn waarbij er links om net zo veel speling mogelijk is als rechts om. Maar als jij het armpje er op schroeft in wat JIJ vindt dat het middel moet zijn maar de servo heeft aan de ene kant meer ruimte dan de andere kant is dat niet het midden volgens de servo. Je moet het armpje dus zo in het midden monteren dat je het armpje net zo veel linksom als rechtsom kunt draaien. Als het goed is is dit dan ook de stand waar de servo heen gaat als je, met de rijregelaar in het midden (adres 9999 dcc128), op de prog knop drukt. Loopt de servo dan naar een andere positie zal je het armpje er zo op moeten zetten dat hij DAN in het midden zit.
Omwisselen van draden is op een moderne/DCC decoder niet nodig. Motorola decoders zijn hier wel gevoeldig voor en werken alleen als ze correct aangesloten zitten.
En nog kleine vraag, heb je onder de baan signaal en power gewoon beide aan het rail signaal? Doe dit in eerste instantie wel. Als alles werkt kan je altijd nog een externe voeding aan hangen.
Timo
J.Kuipers
«
Reactie #22 Gepost op:
07 October 2014, 17:48:04 »
Hallo Timo,
Ik had de decoders voorwat betreft de Power, aangesloten laten staan op de trafo, gebruikte draad, VD 2,5 mm2.
Heb dus nu deze draad gebruikte voor alle 2 aansluitingen.
Heb de 1e decoder met 4 wissels nu geprogrammeerd en gelukkig kan ik zeggen, dat ze het doen.
Wissel 3 kan ik niet goed aansluitend krijgen, zoals bekend, rij ik met Roco met bedding en heb de originele wisselbediening intact gelaten. Ik kan me niet voorsyellen, dat het minuscule veertje hierin aanwezig, de zaak bedonderd, de anderen doen het goed, en vorig jaar, met de 2 servo's van Digitaalservice ( in pvc buis 32) van alles gedaan, maar geen problemen met het omleggen v.d. wissels.
Ben van plan morgen verder te gaan met de 2e decoder met daarop wissels 5t/m 8 , ben benieuwd hoe me dat afgaat.
Wat verder opvalt, is, dat de wisselstanden verschillen, als op de Ecos de rechtdoorstand is aangegeven, staat de wissel in de praktijk op afbuigend. Heb geprobeerd of ik dat kon veranderen, niet gelukt. Weet jij, af er een oplossing voor is, want als ik met de Ecos alleen rijd, moet je zeer alert zijn op de wisselstand.
Veeel dank voor de voortreffelijke service!!!
Johan
Timo
Team encyclopedie
«
Reactie #23 Gepost op:
13 October 2014, 11:18:58 »
Hoi Johan,
Mooi dat het lijkt te lukken. Het is gelukt de midden stand van de servo overeen te laten komen met de middenstand van de wissel? En wissel 3, die hapert af en toe? Zou kunnen dat het veertje mee speelt of dat hij anders een beetje aan loopt. De servo gaat dus wel goed om?
Wat betreft posities, tja, dat is vervelend. Het is wel op te lossen. Eerst dan even de definities van de uitgangen van een functie decoder. In de loop der tijd (en door verschillende fabrikanten) worden meerdere termen gebruikt voor de wisselstanden. Maar eigenlijk komt het er op neer dat je per adres twee posities hebt (met verschillende namen) namelijk:
- rood / uit / afbuigen
- groen / aan / rechtdoor
Standaard staat de DR4024 zo ingesteld dat positie A bereikt wordt met groen / aan / rechtdoor en dat positie B wordt bereikt door rood / uit / afbuigen.(Slecht terug te vinden in de handleiding helaas. Wel af te leiden uit de tabel op pagina 10.)
De makkelijkste oplossing (in ieder geval voor de wissels die je nog af moet stellen) is daar dus met het afregelen rekening mee te houden. Als je in het afstellen naar de rechtdoor positie bent bewogen (dus in prog mode met adres 9999 enz) dan sla je die positie op als
A
. Dat doe je door
F1
aan en uit te zetten. Ben je naar de positie gelopen waarin de wissel op afbuigen staat sla je dit op als positie
B
. Dit doe je met
F2
. Volgens mij maakt het niet uit als je eerst afbuigen instelt (dus met F2) en dan recht door (met F1) of andersom. Je hoeft de F-toetsen niet op volgorde te gebruiken, ze komen alleen met positie A of positie B overeen. Dus zorg je dat je de rechtdoor positie opslaat als positie A (F1) en de afbuigen als positie B (F2) dan zouden ze dus overeen moeten komen met de wisselstand op de Ecos.
Voor de ingestelde decoder heb je twee opties. Of je programmeert de wisselstanden opnieuw in waarbij je bovenstaande dus in acht houdt. (Misschien voor nu wel de makkelijkste optie) Of je past de mapping aan van de functietoetsen. Hiervoor moet je op de Ecos POM programmeren opstarten. Dit is te vinden in het Set-up menu, tabblad Setup 2 en dan Links "PROG DCC". Vink dan aan "Main track programming (POM)" en geeft bij POM adress weer het adres 9999 op.
Nu kleine uitleg omdat ik niet weet of je met CV programmeren hebt gewerkt. Zie iedere decoder als een kast met laatjes met in ieder laatje een instelling. Ieder laatje heeft een nummer en dat noemen we CV (Configuratie Variabele). De instelling in het laatje is ook weer een getal en noemen we waarde of value. Nadat je zegt om welk CV het gaat kan je de waarde uit het laatje lezen (read) of een nieuwe value schrijven (write).
Goed, nu terug naar de decoder. Zet deze weer in programmeer mode (knopje in, ledje gaat branden). Op de Ecos (in POM scherm) vul je nu bij CV de waarde 141 in en dan druk je op read. In het vakje result zou nu de waarde 1 moeten verschijnen, klopt dit?
Alleen als dit klopt kan je verder! Dit was namelijk een test om te kijken of je de DR40124 juist kunt uitlezen. Kreeg je inderdaad de waarde 1 terug zul je een rijtje CV's moeten aanpassen. Ik schrijf ze op als CV141 = 2, hiermee bedoel ik dat je in het vakje CV de waarde 141 in moet geven, in het vakje value de waarde 2 en dan op write te drukken. Je kunt controleren of het gelukt is door weer op read te drukken, je zou nu dus de nieuwe waarde terug moeten krijgen.
De CV's die je moet aanpassen om rechtdoor en afbuigen aan te passen:
Voor servo 1
CV141 = 2
CV144 = 1
Voor servo 2
CV147 = 8
CV150 = 4
Voor servo 3
CV153 = 32
CV156 = 16
Voor servo 4
CV159 = 128
CV162 = 64
Hoop dat het hiermee weer lukt!
Timo
J.Kuipers
«
Reactie #24 Gepost op:
28 October 2014, 13:46:31 »
Hallo Timo,
Dat een reactie mijnerzijds lang op zich heeft laten wachten, ligt aan het feit, dat ik de wissels op een andere manier aan moest sturen. De wisselbalk schakelde uitstekend, echter het veertje dat ervoor moest zorgen het puntstuk om te schakelen, was niet krachtig genoeg, dus, die werkte maar van een kant.
Heb daarna besloten de wissel aan te drijven via de "handbediening ". Dit kon mooi, omdat hier een handeltje aan zat die je zo er uit kon trekken.
Na veel problemen en zoeken , heb ik het veerstaal van de servo verzwaard van 0,5 naar of 0,8 of 1 mm. Dit heeft te maken denk ik met een andere veer in het wisselmechanisme voor de omschakeling.
Hier ben ik nog steeds mee bezig, hoop, dat ik binnenkort hiermee klaar ben, want ook hier is de afstelling niet makkelijk te realiseren, heb hier ook weer een soort proefopstelling voor gemaakt. Reden van het lange duren met afstellen is, dat ik veel moeite heb om de afstelling zodanig te krijgen, dat het servo'tje niet teveel "nadraaid", ik wil ze absoluut perfect afstellen. Ook hierbij gebruik ik jouw informatie. Zelfs op de Beurs afgelopen vrijdag heb ik geen goede tip mogen ontvangen. Kreeg zelfs het advies een andere wisselservo te plaatsen, aangereikt door Cobalt. Misschien ga ik er een proef mee doen zodra ze te leveren zijn.
De reden, dat ik niet via een relais het puntstuk ga schakelen is, dat ik in dat geval alle wissels moet verwijderen, bovendien wil ik alles liefst in de geleverde toestand bewaren, zoals bekend rijd ik met Roco met rubberbedding.
Ga nu weer verder met experimenteren en plaatsen.
Vriendelijke groet:
Johan
J.Kuipers
«
Reactie #25 Gepost op:
01 November 2014, 17:30:24 »
Hallo Timo,
Na een stomme fout mijnerzijds, waardoor 2 decoders waarschijnlijk zijn opgeblazen, heb ik na het plaatsen/aansluiten van 2 nieuwe de zaak nu weer in het gerede.
Heb nog wel een vraag t.a.v. de Power aansluitingen. Na het aanzetten v.d. powerspanning ( Trafo 16V) hoorde ik rare geluiden, heb meteen de spanning erweer afgehaald.
Mijn vraag:
In de handleiding van de DR 4024 staat een Power aansluiting op de 1e decoder, verder wordt er nergens meer gesproken over de andere decoders.
Is het nu de bedoeling, dat er maar 1 decoder wordt voorzien van Trafospanning?
Ik heb n.l. een nieuwe voeding onder de tafel gebracht en hierop de Power spanning van alle decoders aangesloten.
Ik wens je een prettig weekend en teken met vriendelijke groet:
Johan
Karst Drenth
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
«
Reactie #26 Gepost op:
01 November 2014, 17:45:44 »
Euhm....
Als je alle servo's op alle decoders kunt laten draaien met alleen power op de de eerste decoder... zou ik maar snel patent aanvragen
Nee, ELKE decoder moet voedingsspanning ontvangen EN ELKE decoder moet ook 'Signal' ontvangen...
Grtzz en suc6,
Karst
P.S. We zijn natuurlijk benieuwd wat je gedaan hebt om de decoders op te blazen....
J.Kuipers
«
Reactie #27 Gepost op:
03 November 2014, 17:25:48 »
Beste mensen,
Ik blijf problemen houden met het programmeren v.d. dr 4024 via de Ecos. Door de leverancier is geadviseerd een reset uit te voeren,kreeg hiervoor tips. Maar het resultaat levert niets op. Ik volg de handleiding.
Ik heb 2 mogelijkheden uitgevoerd, t.w.:
Aansluiting hoofdspoor op "Hoofdspoor aansluiting Ecos":
POM programmeerstand aangevinkt-idem Loc decoder, gaat autom. mee.
Kan in deze stand POM adres 9999 ingeven.
CV waarde 8: kan niet gelezen worden.
Waarde 8 of 42: kan niet geschreven worden.
Gebruik dus ook de rode led op decoder, als omschreven in handleiding.
Aansluiting Hoofdspoor op "programm.spoor aansluiting Ecos:
Zelfde resultaat als boven.
Zet ik Ecos op "programm. spoor:
Kan ik geen adres 9999 ingeven
CV waarde 8 kan gelezen worden, maar krijg "fout"melding"
Waarde 8 of 42 kan geschreven worden, maar krijg "fout melding".
Ik hoop, dat ik e.e.a. duidelijk heb omschreven.
Vraag: Is er iemand die een mogelijke oplossing biedt?
Vriendelijke groet:
Johan Kuipers
Remunj
«
Reactie #28 Gepost op:
03 November 2014, 19:05:28 »
Waarom open je er dan een nieuw draadje voor. Kan je toch gewoon in je bestaande draadje verder gaan.
Zo maak je het wel erg onovrzichtelijk
In je andere draadje had je toch al het e.e.a. aan tips gekregen.
Denk dat de antwoorden hier anders niet veel gaan veranderen.
Gr.
Eric
Timo
Team encyclopedie
«
Reactie #29 Gepost op:
03 November 2014, 19:29:26 »
Hoi Johan,
Zag je andere draadje maar ga toch hier verder om het overzichtelijk te houden.
Vervelend dat het nog niet wil lukken. Woon zelf helaas niet in de buurt en moet alles met het OV doen (student...) want anders was ik wel even langs gekomen.
Om even weer spraakverwarring te voorkomen is het handig om te spreken van CVx met waarde y (bijvoorbeeld CV8 met waarde 42) en niet van de term CV waarde (bedoel je dan de waarde of het CV...).
Maar goed, voor een reset. Dat moet makkelijk kunnen via POM. De term "Gebruik dus ook de rode led op decoder, als omschreven in handleiding." Volg je precies het stappenplan van de handleiding? Blijft het LEDje ook branden? Deze moet pas doven als je zelf het knopje indrukt. Om het weer overzichtelijk te houden zou ik de decoder weer los rechtstreeks op de ECos aansluiten.
Zodra je in POM zit en het LEDje brand zou je CV8 moeten kunnen uitlezen, deze zou de waarde 42 moeten hebben.
Tuurlijk niet Timo. Vroeg naar bed vandaag
Timo
«
Laatst bewerkt op: 03 November 2014, 19:54:36 door Timo
»
Print
Pagina's:
1
2
3
4