Buiten wat er nu nog rond rijdt. Had het meer over materieel wat nu in dienst komt zoals GTW's.
@ NS8714,Als die beginnen met een 12xx nr dan zou je zelfs kunnen zeggen dat het er meer zijn, de 3 van EETC, die van t NSM,die andere bruine met gele strepen,rijden in welke frequentie dan ook allemaal nog zelfstandig.(mocht ik er nog 1 vergeten zijn sorry )Maar dan zijn het er toch meer als 3
Ik heb vroegah wel is een kort artikel geschreven,en met mij nog wel andere goed geinformeerde mensen met andere artikels,over hoever NS wel niet ging om liever een 1200 te slopen dan m aan een externe partij/concurrent te verkopen.Afijn daar wijd ik dan niet verder over uit,maar feit is dat NS(onderdeel van... geef t een naam) liever geen materieel verkoopt wat concurrentie is op het nederlandse spoor.Dan heeft men geen belang bij wat het kost om het materieel te slopen/weg te laten roesten terwijl het best gebruikt kan worden,maar weegt het belang van het niet aan de "concurrentie" verkopen zwaarder.Hoe agressief men daar nu nog in is bij NS/??? weet ik niet,maar kan me "voorstellen" dat men nog steeds niet zit te springen om iets te verkopen aan een rechtstreekse concurrent voor gebruik op de sporen van NL.Afijn terug naar het topic,en de verbazing wekkende zaken die men uitvoert
De NS doen geen goederen meer, dus de goederenvervoerders aan wie die 1800'en zijn verkocht zijn geen concurrent van de NS.
Maar beslotengroepsvervoer doet NS toch nog wel?