Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Stationsplein Baden Baden
door
frits959
Vandaag
om 03:21:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 00:35:59
25 jaar geleden
door
Willem1951
18 april 2024, 23:43:22
NS 8400 van Werps
door
Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner
door
Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
18 april 2024, 23:15:37
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source)
door
reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven
door
Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Aachenau West
door
MichielB
18 april 2024, 22:22:36
"Nederlandse" modellen
door
Marc tramt
18 april 2024, 21:56:41
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
FRIE
18 april 2024, 21:50:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Thom
18 april 2024, 21:24:49
US diorama in H0
door
basjuh1981
18 april 2024, 21:19:01
Pfarrerwinkel bahn
door
Eric v C
18 april 2024, 21:16:29
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ)
door
Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo
door
renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
LS Models 2024
door
4020 281-4
18 april 2024, 18:03:40
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje
door
Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 16:49:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Pauldg
18 april 2024, 16:03:04
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok?
door
Besselspoor
18 april 2024, 15:22:30
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Benelux795
18 april 2024, 14:17:23
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT
door
spoorzeven
18 april 2024, 14:07:57
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Wateringbury Railway Station in OO
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
61
Omlaag
Auteur
Topic: Wateringbury Railway Station in OO (gelezen 193595 keer)
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1490
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #60 Gepost op:
04 september 2014, 19:45:24 »
Dat is wel weer erg drastisch Hans.
Was toch geen drama, maar gewoon een punt waardoor ik mijn vraag wilde stellen.
Er zijn vast wel plaatjes naar je zin te vinden met Upper Quadrant SR Signals ......
Mvg, Michel
Gelogd
Hans van de Burgt
BMB
Offline
Berichten: 6090
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #61 Gepost op:
05 september 2014, 09:09:12 »
@Michel,
Om geen gedoe te krijgen met de Mods, probeer ik me te houden aan de forumregels.
Als je dingen wil laten zien i.p.v. een link naar een plaatje of foto elders, moet je wat langer zoeken.
Soms moet je toestemming vragen, maar vaak vind je materiaal dat je wel mag hergebruiken.
Dat zoeken is trouwens een sport op zich...
Maar we zullen eens op zoek gaan naar goede foto's van upper quadrant SR semaphoren.
Grzz,
Hans
Gelogd
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://corfecastlestation.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
St00mboy
Offline
Berichten: 12016
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #62 Gepost op:
05 september 2014, 13:04:07 »
Heb je hier misschien wat aan?:
http://www.semgonline.com/proto/semaphore_01.html
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
Hans van de Burgt
BMB
Offline
Berichten: 6090
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #63 Gepost op:
05 september 2014, 13:50:03 »
@Leen,
Dit is een zeer bruikbare bron. Ik heb er al veel informatie gevonden die ik kan gebruiken.
Maar... voor het direct (zichtbaar) hergebruik van foto's, heb ik te maken met de regels van het BNLS forum, en van de copyrightregels van SEmG.
Zie:
Voor foto's voor 1945 is dat dus geen probleem, maar voor nieuwe moet ik toestemming vragen bij de rechthebbenden.
Dat doe ik soms ook wel, maar dat kost dan wel tijd.
Grzz,
Hans
Gelogd
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://corfecastlestation.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Hans van de Burgt
BMB
Offline
Berichten: 6090
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #64 Gepost op:
05 september 2014, 16:27:27 »
Alle goede dingen in drieën... Het blijkt beter te zijn om een zogenaamde 'geneste' snijtekening te gebruiken. Je moet daarbij zoveel mogelijk snijlijnen combineren.
Dat is natuurlijk een heel gepuzzel. Verder wil ik de grenzen verkennen van de meest moderne lasermachines. Dinsdag a.s. zit ik de hele dag in het lab.
Hier de aangepaste 'geneste' tekening. De uitdaging is het werken met losse beplanking. aan de zijkant.
Op de kop- en achterkant worden de 'planken' gegraveerd. Daarvoor gebruik je echter een aparte tekening.
Een ander belangrijk aspect bij het tekenen, is het rekenen met de snijlijn van de laser. Voor elke buitenzijde, moet je de beoogde maten corrigeren met +0,3mm.
Voor binnenvlakken met -0,3mm. Dat is in het begin een beetje lastig werken.
De loods krijgt trouwens ook een bewoner. Er is een Class E4 Brighton tank 0-6-2 473 in Southern green van Bachmann Branchline besteld.
Een prachtige loc.
Bachmann Branchline 35-076 Class E4 Brighton tank 0-6-2 473 in Southern green
Licentie:
CC-BY-SA-3.0
Grzz,
Hans
Gelogd
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://corfecastlestation.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Hans van de Burgt
BMB
Offline
Berichten: 6090
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #65 Gepost op:
06 september 2014, 13:33:41 »
Vandaag ben ik aan het testen geweest met het Railmaster/Elink programma van Hornby.
Hiermee kunnen van DCC-decoders voorziene locs, treinen en accessoires (wissels, seinen, draaischijf e.d.) bediend worden met een PC, laptop of een mobile device (iPhone, iPad of Android telefoon).
De Hornby set bestaat uit het Railmaster computerprogramma (Windows, versie 7 of hoger) en een interface (de Elink).
De Elink wordt via een eenvoudige draadtransformator op het lichtnet aangesloten en via een USB kabel met de PC of laptop verbonden.
Dat is alles... meer is niet nodig.
Het pakket kost ongeveer 90,- euro (Soms veel minder via internet).
Zelf heb ik een Elink tijdelijk te leen van St00mboy en gebruik ik de gratis verkrijgbare Railmaster testversie.
Voor het aansturen van de accessoires is een aparte 'Accessory Decoder' nodig.
Hornby levert er een met 4 poorten. Er zijn goedkopere alternatieven met 8 poorten.
De DCC oplossing van Hornby is geen uitgebreide digitale centrale.
Hij is prijstechnisch echter wel interessant, al heeft dat natuurlijk wel zijn beperkingen.
De belangrijkste beperking is dat er geen positiebepaling/terugmelding mogelijk is.
Dat wil zeggen nog niet mogelijk is. Hornby heeft aangekondigd dat dit ontwikkeld wordt.
Maar ja,... soms moet je lang wachten.
Wat kan het systeem wel?
Voor het aansturen van mijn 'Inglenook Sidings' railpuzzel zou het wel eens het perfecte systeem kunnen zijn.
Buiten dat je de locs prima, met de grootste nauwkeurigheid kunt bedienen - vooruit, terug, shunting-snelheid, kruissnelheid enz. - zijn er maar liefst 25 extra functies per loc in te stellen. Uh.. mits je de juiste functiedecoders gebruikt. En dan wordt het al snel erg kostbaar.
Geluid uit de stoomloc bijvoorbeeld? Tja, dat wil je niet weten. Als je veel geld hebt, trouwens ... er zijn maar liefst 9999 adressen te programmeren.
Je bedient het materieel en accessoires vanaf het scherm. Daarbij opgemerkt dat een touchscreen wel een uitkomst is, hoewel het ook prima met de muis kan. Je hebt een controller per loc, een een controller voor je layout, waarop de positie van de accessoires is weergegeven.
Door middel van virtuele schakelaars kun je de accessoires bedienen.
Voor het shunten op de railpuzzel is de ingebouwde programmeerfunctie misschien wel de belangrijkste.
Elke stap: vooruit, stop, terug, wissel-om, vooruit etc. is op te geven in positie, richting en absolute tijd.
En elk programma kan opgeslagen worden.
Hornby biedt daarnaast ook de mogelijkheid om het programma te bedienen met iPhone, iPad of Android telefoon.
Da's mooi, maar Hornby is niet zo sterk in computer connecties...
De Elink werd aanvankelijk niet herkend door mijn laptop. De oplossing is tamelijk simpel, maar is niet gedocumenteerd door Hornby.
Zo ook het gebruik van de iPhone. Denk je daarvoor een app te moeten downloaden, nou niet dus,
Je moet van Railmaster een server maken. Vergeet het maar... veel te ingewikkeld.
Door gebruik te maken van de gratis verkrijgbare VNC® remote access software, heb ik mijn laptop en iPhone met elkaar verbonden.
Ik bestuur mijn DCC materieel nu vanaf mijn iPhone. Via een satelliet, desnoods vanuit New York...
Grzz,
Hans
Gelogd
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://corfecastlestation.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
St00mboy
Offline
Berichten: 12016
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #66 Gepost op:
06 september 2014, 14:53:23 »
Had je deze uitleg (van een 15-jarige) ook al gezien om die app te gebruiken?:
https://www.youtube.com/watch?annotation_id=channel%3A518380bd-0-2612-8b8c-bcaec54d4cd8&feature=iv&src_vid=TxdZDzo41m0&v=4Pq12umkIj8
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
Hans van de Burgt
BMB
Offline
Berichten: 6090
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #67 Gepost op:
06 september 2014, 16:27:03 »
@Leen,
Wrijf het er maar in dat een knaapje van 15 het wel begrijpt...
Maar zonder dollen... Veel te moeilijk, en volstrekt onnodig. Als ze er werkelijk wat van willen maken, moeten ze of een echte app of een web app in HTML5 aanbieden.
Het voordeel van de laatste is dat deze oplossing platform onafhankelijk is.
Overigens mijn Kadee spullen zijn gearriveerd. (Met dank aan Han Zijlstra).
Ik ga eens kijken wat te doen met de koppelingen op de 'Inglenook Sidings'. De bestelde loc is van Bachmann, net als de (eerste) wagon.
Wat de hoogte van de NEM-schacht betreft, mag ik aannemen dat deze op dezelfde hoogte ligt bij beiden. Dan zou ik dus niets hoeven om te bouwen. Allen de koppelingen vervangen, volstaat dan. De vraag is, hoe reageren de Kadees op de 'Delay' magneet bij een iets hogere stand van de Trip-pin?
Grzz,
Hans
Gelogd
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://corfecastlestation.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
mdjr78
Kenner en liefhebber
Offline
Berichten: 1513
Britse ModuleBaan, Msg Ht
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #68 Gepost op:
06 september 2014, 17:53:04 »
Hallo Hans,
Tegenwoordig zet Bachmann de NEM-schacht wel op de goed hoogte. Dit in tegenstelling tot de wagon.
Maar met een No5 ofzo moet dat straks geen probleem meer zijn
Heb je wel direct een hoogte tooltje mee besteld?
Groeten,
Werner
Gelogd
Ollerbrook Booth
, BMB-module.
Mijn Flickr-pagina
Hans van de Burgt
BMB
Offline
Berichten: 6090
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #69 Gepost op:
06 september 2014, 18:53:20 »
@Werner,
Yep, ook het tooltje is binnen...
Grzz,
Hans
Gelogd
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://corfecastlestation.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Hans van de Burgt
BMB
Offline
Berichten: 6090
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #70 Gepost op:
07 september 2014, 23:17:37 »
Vandaag ben ik verder gegaan met het testen van de DCC 'centrale' in de vorm van het Hornby computerprogramma Railmaster en de interface Elink tussen mijn laptop en de testbaan.
De testbaan bestaat uit 4 tracklengtes. Deze liggen op een stapel kartonnen platen. In het midden ligt een Kadee #308 Magne-uncoupler Delay magneet.
Via het scherm kan de loc bediend worden. Ook kan het licht aan/uit worden gezet. Railmaster kan per loc 25 functies toewijzen. Maar... ik heb slechts een simpele Locdecoder (ESU DCC Lokpilot 52611 8-polig).
De loc is een NS2400 van Roco. Verder een NS onderlosser, ook van Roco (beiden in schaal H0/1:87) en tenslotte een Engelse kolenwagen van Bachmann Brancheline (schaal OO/1:76). Omdat het een ultra korte 'private wagon' betreft, valt het schaalverschil niet echt op.
Alle voertuigen zijn voorzien van een Kadee koppeling. Die van de loc hangt iets te laag, die van de NS onderlosser hangt op NEM-hoogte, die van de kolenwagen iets te hoog. De loc heeft een #19 Kadee, die eigenlijk te lang is, waardoor deze omlaag hangt. Maar ik had (nog) geen andere Kadees.
De Kadee#19 past perfect op de onderlosser, en is ook voor de kolenwagen iets te lang. Nu is het probleem dat Bachman de NEM-schacht bij wat oudere modellen te hoog heeft gemonteerd. Ombouwen is wat lastig... maar Kadee #5 biedt mogelijk uitkomst. Al zal ik in dat geval iedereen aanraden om een #58 te nemen.
Deze krijg je bij het Kadee hoogte-tool. De #58 is zoveel smaller en sierlijker... Waarom maakt kadee deze metalen koppeling niet met een NEM-zwaluwstaart?
Plaatjes zeggen meer dan duizend woorden.
Kijk hier voor het
filmpje
dat ik heb gemaakt van de test.
De loc rijdt voorwaarts in shunting-tempo (5 Mph = schaalsnelheid) over de magneet, tot vlakbij de kolenwagen, en versnelt dan iets. Als je dat laatste niet niet doet, wordt er niet gekoppeld.
Daarna remt de loc geleidelijk af, en stopt.
Vervolgens rijdt de loc in tegengestelde richting over de Kadee magneet.
Tijdens het stoppen boven de magneet, worden de trip-pins tussen de NS-onderlosser en de kolenwagen naar buiten gebogen. Er wordt dus losgekoppeld.
De loc rijdt iets verder in dezelfde richting, waardoor de trip-pin terugkeert naar zijn neutrale positie.
Vervolgens rijdt de loc opnieuw richting kolenwagen en duwt deze tot precies boven de uitgangspositie (ongeveer 20cm voorbij het ontkoppelpunt. Hierbij wordt
niet
gekoppeld gereden. De Kadee koppelingen blijven openstaan.
Na 'aflevering’ op de plek van bestemming, keert de loc terug naar zijn uitgangspositie.
De kolenwagen blijft achter.
De sequentie van deze handelingen heb ik ingesteld in 10 computer-stappen. Dat hadden er voor een vloeiend verloop heel wat meer moeten zijn.
Maar de gratis testversie van Railmaster staat slechts 10 stappen toe. Dat is jammer.
Een lang, maar succesvol verhaal. De test is immers volledig geslaagd. Klaarblijkelijk zijn de toleranties van de Kadee koppelingen groter, dan gedacht.
Zo te zien hoeft de kolenwagen niet verbouwd te worden. Nog even uitvogelen welke Kadee wel de juiste lengte heeft.
Hiermee kan ik met een gerust hart beginnen aan de 'Inglenook Sidings' Railpuzzel op Wateringbury.
Meer informatie:
http://www.hornby.com/elink-and-railmaster-combination-pack.html
Grzz,
Hans
Gelogd
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://corfecastlestation.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
St00mboy
Offline
Berichten: 12016
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #71 Gepost op:
07 september 2014, 23:46:58 »
Mooi dat je uitzoekt wat de elink kan en alles is op het filmpje duidelijk te zien, Hans.
Ik weet trouwens niet hoe duur die no. 58 koppelingen zijn vergeleken met de no. 5, die je voordelig in bulkpakken kan kopen, en of ze net zo betrouwbaar zijn.
De no. 17 is de kortste NEM koppeling van Kadee, de no. 20 de langste. Voor de karretjes gebruik ik meestal no. 18.
Om de "droop" van de koppeling te verhelpen doe ik bij de Bachmann karretjes - de nieuwere met de koppeling op hoogte - een stukje dun plasticard onder de koppeling in de NEM pocket. Dan zit hij er wat strakker in.
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
Han Zijlstra
Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
Offline
Berichten: 4291
The Right Track, Your track!
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #72 Gepost op:
08 september 2014, 11:29:14 »
We hebben Kadee om een reactie gevraagd of # 58 als NEM uitgevoerd kan worden.
Gelogd
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.
ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing, USA en .... de blikken trein van mijn Vader!
Hans van de Burgt
BMB
Offline
Berichten: 6090
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #73 Gepost op:
08 september 2014, 20:24:53 »
Nog even terugkomend op mijn test van gisteren, bijgaand een schermprint van het script in 10 stappen.
Links het sequentiële script dat stap voor stap wordt afgelopen. Let op, de laatste stap zou eigenlijk weer 'stop' moeten zijn.
Maar dat was net 1 stap teveel.
Is er trouwens nog wat te verbeteren? Jazeker wel...
In het script kun je opdrachten toevoegen, aanpassen of verwijderen. Ook kun je de volgorde van de stappen veranderen.
Verder is het mogelijk bepaalde stappen uit te schakelen. Handig want daarmee kun je stap voor stap het resultaat beoordelen en eventueel aanpassen. Maar... wanneer je een wijziging doorvoert, heeft dat heel al snel consequenties voor de tijdsinstellingen.
Dat gaat met het 'handje', dus met grote kans op tijdsfouten. Of beter, mensfouten ...
Wat ik eigenlijk mis is het gebruik van een van de belangrijkste principes van project- en timemanagement: dingen gaan of in volgorde of simultaan. In project-planningsprogramma's verschuift de tijd automatisch mee in het geval van een wijziging of een vertraging.
In Railmaster echter niet. Dat is erg jammer.
Zie de liniaal ter hoogte van de Kadee magneet. Hiermee meet ik de tijd en de afgelegde afstand.
Je kunt in Railmaster alleen de tijd invullen. Maar niet bijvoorbeeld 'Forward: 15cm.'
Een ander punt is het aantal 'voorgebakken' opdrachten waaruit je kunt kiezen. Hoewel een redelijk lange lijst, heeft dat zijn beperkingen.
Zo kun je kiezen voor 'Forward shunting' waarbij het programma de rangeer schaalsnelheid van 5M/h. aanhoudt. Overigens kun je ook kiezen voor Km/u. Waarom niet" 'Forward: 2M/h. of 'Backward: 18,35 Km/u.'? Bij het handmatig sturen via het rechter schermdeel, kan dat namelijk wel.
Overigens dat rechterdeel kun je ook op een iPhone of Android toestel toepassen.De telefoon is dan je 'DCC-muis'
Grzz,
Hans
Gelogd
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://corfecastlestation.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Hans van de Burgt
BMB
Offline
Berichten: 6090
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #74 Gepost op:
09 september 2014, 20:39:06 »
Zoals gezegd, vandaag een heel leuke dag. Ben aan het experimenteren geweest in het lab. En met succes.
Een houten loods voor mijn locomotief, die er echt als hout uitziet... welnu... Hij kan inderdaad geheel van hout gemaakt worden.
Wellicht is verven niet nodig, maar zal licht vervuilen meer dan genoeg zijn.
De planken in het zakje zijn gesneden uit het uiterst dunne harsboard, een nieuw precisie snijmateriaal op houtbasis, van slechts 0,3mm dik.
Hiermee gaan de zijkanten bekleed worden. Van hetzelfde materiaal, maar dan in een donkere kleur, de planken die op het dak worden gemonteerd.
De stroken worden dakpansgewijze over elkaar heen gelegd.
Voor- en achterkant, het houtskelet-deel en de twee dakplaten zijn gemaakt van het eveneens nieuwe snijmateriaal 'Kraftplex. van 1,5mm dik.
Kraftplex is een materiaal op houtbasis, met een kunststof versterkt.
Enkele delen zijn gegraveerd. In de voorkant is een uitsparing van 6cm hoog en 3,6cm breed. Dit komt overeen met de 'vrije ruimte' die gehanteerd wordt in 4mm/ft.
Dat lijkt erg smal, maar het Britse profiel is inderdaad smaller dan het continentale. Voor de deuren wordt eveneens Kraftplex gebruikt, maar deze zullen bekleed worden met twee diktes harsboard in de vorm van een lattenraam-profiel van een oude deur. Boven de deuren is een rooster gemaakt van 6 echte gleuven van 0,3mm.
Twee lessen voor de volgende keer. Het is beter om de snijlijnen op een aantal plaatsen te onderbreken.
De filigrane delen blijven in dat geval aan elkaar vast zitten, in plaats van ergens los in de lasermachine.
Voor de bouw zal ik een aparte draad aanmaken.
Grzz,
Hans
«
Laatst bewerkt op: 09 september 2014, 21:42:35 door Hans van de Burgt
»
Gelogd
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://corfecastlestation.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
61
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Wateringbury Railway Station in OO