Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Thom
Vandaag
om 02:40:57
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht
door
MrBoembas
Vandaag
om 02:36:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 02:07:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:54:59
Bahnstrecke 5867
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:39:27
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven''
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:37:53
Bouw Bührtal III
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:36:33
Schneidersein
door
MartinRT
Vandaag
om 00:00:05
NS/32
door
RK
18 maart 2024, 23:49:38
Modelbaan Beltheim.
door
Ronald69
18 maart 2024, 23:41:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER
door
bernhard67
18 maart 2024, 23:27:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:18:36
De Hondsrugbaan
door
Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:17:58
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden
door
MOVisser
18 maart 2024, 23:09:27
Ijzeren Rijn: militair transport
door
ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Perronhoogte TP3
door
Klaas Zondervan
18 maart 2024, 22:35:55
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP
door
bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen
door
Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
plaatsen bezetmelders lengte en treinstellen
door
Bobos
18 maart 2024, 21:33:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann
door
Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand
door
Pauldg
18 maart 2024, 21:30:41
Zee. Land.
door
Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010
door
TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
US diorama in H0
door
basjuh1981
18 maart 2024, 20:02:44
Kemlerborden (Gevi / UN nummers) ketelwagens
door
Falkenberg
18 maart 2024, 19:36:20
Rheinburg, TP V/VI
door
gdh
18 maart 2024, 19:15:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
Vorige
-
Volgende
-
1
...
60
61
[
62
]
63
64
...
78
Omlaag
Auteur
Topic: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. (gelezen 288193 keer)
g-j
Offline
Berichten: 1631
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
«
Reactie #915 Gepost op:
31 december 2018, 09:58:32 »
Ziet er goed uit Koen, het donker maken van de ventilatoren is erg goed geweest.
Gert-Jan
Gelogd
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8471
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
«
Reactie #916 Gepost op:
31 december 2018, 10:03:59 »
Zie er alleen niks meer van, vandaar dat ik ze op elk raam wil doen.
Vindt dat wel druk worden qua detaillering.
Gr Koen.
«
Laatst bewerkt op: 31 december 2018, 10:06:57 door NS264
»
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
VFR
Offline
Berichten: 2326
Really old handsome bastard
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
«
Reactie #917 Gepost op:
31 december 2018, 12:44:44 »
Het mooie van dit soort details is, dat ze pas bij de tweede keer kijken opvallen. Zo werken de hersenen blijkbaar. eerst zie je het totaal en als je genoeg rust hebt zie je in tweede instantie allerlei verrassende details. Ik zou niet meer ventilatoren inbouwen. Twee is genoeg en maakt ze juist speciaal.
Gelogd
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai
De Wadlander
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8471
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
«
Reactie #918 Gepost op:
31 december 2018, 12:52:22 »
Als je aan de module staat zie je het wel want dan kijk je verder achter de brug.
Nu heel erg aan het bedenken of er nog een brandtrap komt aan de zijkant links, dat vind ik persoonlijk ook wel een van de mooiste details aan dit soort industrie.
Maar dat wordt nog even lijmsnuiven, en mijn ega kan er niet zo goed tegen.
Ik zoek dus een reukloze lijm.
Wat was dat messing staff draad nou voor spul voor hekwerk( Ronald Hofmeester?
Allez from skratch.
Nog een uurtje of twee voor ze terug is van werk, arm ding.
Gr Koen.
«
Laatst bewerkt op: 31 december 2018, 12:56:40 door NS264
»
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8471
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
«
Reactie #919 Gepost op:
02 januari 2019, 11:27:08 »
Hoi,
From scratch een brandtrap valt nog niet mee.
Daarvoor heb ik toch wat maten nodig.
Even een proefmodel bouwen eerst op basis van een Auhagen setje wat zijn tijd gehad heeft.
Oogt veel te grof dus in de toekomst wel styreen gebruiken en eventueel messing profielbalken voor de draagkooi.
Er viel mooi daglicht doorde afgedekte ramen.
Dit effect wil ik met Led verlichting nabootsen.
Helaas vandaag weer beginnen met werken dus de updates gaan weer langer duren.
Een maattekening op schaal van een dergelijke brandtrap model zou me enorm helpen.
Gr Koen.
«
Laatst bewerkt op: 02 januari 2019, 11:32:52 door NS264
»
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Wim Vink
Offline
Berichten: 22086
Eens komt het goed.
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
«
Reactie #920 Gepost op:
02 januari 2019, 17:06:19 »
Jammer dat we nu langer moeten wachten.
Maar ja er moet nu eenmaal brood op de plank.
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Wim
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8471
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
«
Reactie #921 Gepost op:
03 januari 2019, 23:17:34 »
Toch een kansje gepakt,
Volgens mijn simpele berekening zou dit hem moeten zijn.
Het op maat tekenen is niet mijn sterkste kant, wil ooit nog wel Autocad cursus gaan volgen.
Voor nu maar hier mee.
Gr Koen.
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 2994
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
«
Reactie #922 Gepost op:
03 januari 2019, 23:28:30 »
Ach ook zonder cursus autocad kom je er wel
Gelogd
Groeten,
Richard
Wim Vink
Offline
Berichten: 22086
Eens komt het goed.
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
«
Reactie #923 Gepost op:
04 januari 2019, 02:00:49 »
Koen er zijn toch wel kits waar dergelijke trappen in zitten?!
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Wim
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8471
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
«
Reactie #924 Gepost op:
04 januari 2019, 08:42:16 »
Weinig Wim,
Ik ken dat setje van Auhagen en verder ben ik ze nog niet tegengekomen.
Het is juist iets om hierin deze bouwkunde verder door te zetten.
Loopbruggen en trappen komen in de industrie in elke hoek en verdieping voor.
Vind het naast appendages ook de meest interessante details in de industrie.
Ik denk dat als je een paar keer zoiets zelf maakt het dan wel in de vingers krijg.
Van belang is te kiezen welke dikte van de platte strips en breedte van de hoekprofielen voor de juiste stevigheid.
Ook bepaald het weer de maten.
Zit nu dan ook even te struinen tussen de profielen die ik nodig heb.
gr Koen.
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Ronald1974
Gast
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
«
Reactie #925 Gepost op:
04 januari 2019, 09:35:10 »
Koen,
Dit is aan losse trappen en hekken te koop van Plastruct.
https://www.modelspoorsceneryshop.nl/product/plastruct-90662-2x-trap-stas-4/
https://www.modelspoorsceneryshop.nl/product-categorie/modelbouw/styreen-profielen-en-platen/plastruct-styreen-profielen/plastruct-ladders-en-trappen/
Of zelfbouw zoals ik dat heb gedaan bij de bouw van het VAM gebouw.
M.v.g. Ronald.
«
Laatst bewerkt op: 04 januari 2019, 10:59:39 door Ronald Hofmeester
»
Gelogd
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8471
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
«
Reactie #926 Gepost op:
04 januari 2019, 18:52:42 »
Dat laatste is de bedoeling vrees ik.
Nu alleen nog even waar te bestellen samen met het messing stafdraad.
Of een alternatief.
Gr Koen.
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8471
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
«
Reactie #927 Gepost op:
28 januari 2019, 00:43:02 »
Hoi,
De missie "trap" heb ik even laten varen, cliché, maar weinig tijd om er echt voor te gaan zitten.
Heb wel de locatie van de industrie herzien want dat bleef toch wel erg verborgen achter het stadsviaduct.
Dan ben je eenmaal aan het bouwen en dan verdwijnt alles achter een viaduct.
Was dus niet goed gepland.
Heb nu het plan opgevat om de industrie voortaan volledig in het zicht te bouwen en anders een ander landschappelijk element uit de stad of industriële scenery.
Dat betekent dat ik de stadswijk weer terug laat komen bovenop het viaduct als verhoogd stadsdeel.
Deze keer dan niet als drukke doorgaande weg maar als een rustige stadswijk in de buurt van een groot station.
Voorheen was alles gebaseerd op Utrecht en omgeving maar ook daar geef ik mezelf wat meer vrijheid om verder te kunnen bouwen.
Ik laat me ook graag inspireren door Nijmegen en omgeving.
Misschien is Midland dan niet helemaal meer van toepassing behalve voor mezelf dat ik grotendeels in Utrecht heb gewoond
Je zou het nu wat breder kunnen zien als Midden des land van West naar Oost.
Genoeg ge-O-Hd.
Het bied weer zin in bouwen en oplossingen verzinnen in hoe te bouwen.
Totaal overzicht.
Wordt niet meer in hoek gepropt.
Laat nu speciaal een open ruimte tussen hoek rechts en de huizen links om de indruk te wekken dat het erachter verder gaat.
Dat wil ik dan tzt uitwerken met de achtergrond.
Hier begint links de stadswijk, daarna een kiosk die aan een park grenst.
Dat wordt nog omgeven door een mooi hekwerk.
Het stadsviaduct bestaat nu uit twee delen, links en rechts.
Opgebouwd uit foam en afgedekt met kurk.
Als ik later nog magneetdraad wil plaatsen kan dat nog redelijk gebeuren.
Ik denk dat ik ook maar een linker en rechter deel maak voorlopig maar als ik met magneetdraad ga werken dan zal het wel uit 1 stuk moeten gezaagd worden.
Voor nu is het even goed zo voor het op maat maken van de stoepen en verder stevigheid aanbrengen.
De overgang naar de hoek bevalt me wel tot nu toe.
De industrie kan nu ook beter uitwerken.
Rustig weer afwerken.
Gr Koen.
«
Laatst bewerkt op: 28 januari 2019, 01:27:46 door NS264
»
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8471
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
«
Reactie #928 Gepost op:
29 januari 2019, 00:56:22 »
Nog een kleine toelichting.
Het stadsdeel wordt deels modulair opgebouwd.
Dmv foamboard bouw ik de viaductmodules op en de gipsmuren zijn er goed tegenaan te lijmen.
Proberen het linkse deel tot na de kiosk als 1 module te bouwen en rechterdeel.
Nog even wat materiaal erbij halen, want er gaat toch een hoop inzitten maar het is low-budgetmateriaal een keertje missnijden is dan niet erg.
Gr Koen.
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
meino
Offline
Berichten: 2085
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
«
Reactie #929 Gepost op:
29 januari 2019, 01:01:22 »
Dag Koen
ziet er goed uit, je industriepanden komen nu veel beter tot hun recht.
Groet Meino
Gelogd
A clean desk is a sign of an empty mind
Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
Vorige
-
Volgende
-
1
...
60
61
[
62
]
63
64
...
78
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.