Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

19 Toen door Arjan6511
Vandaag om 08:54:18
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Pauldg
Vandaag om 08:51:36
Station Roodeschool door Cor--24
Vandaag om 08:29:42
Treinreizen met m'n vader door spoorijzer
Vandaag om 08:26:02
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald69
Vandaag om 07:04:37
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 04:14:35
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Lolke Bijlsma
Vandaag om 00:07:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 00:06:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door hmmglaser
23 april 2024, 22:48:27
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ferdinand Bogman
23 april 2024, 22:37:02
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Scratchbuilt
23 april 2024, 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Pools diorama H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
Ton bouwt goederenwagens door TonM
23 april 2024, 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Priegelman
23 april 2024, 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
23 april 2024, 20:45:40
DR4024 door Michaël dB
23 april 2024, 20:11:53
Haandrecht materieel door orientexpress
23 april 2024, 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ruudns
23 april 2024, 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
23 april 2024, 20:01:12
NS 8400 van Werps door Ivo tB
23 april 2024, 19:28:41
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
23 april 2024, 18:58:32
modulebaan jaren 60 door rudi van der Craats
23 april 2024, 17:30:56
Decals Star TE-5933 door Martijn193
23 april 2024, 17:12:11
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
23 april 2024, 16:59:09
  

Auteur Topic: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.  (gelezen 289723 keer)

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1643
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #915 Gepost op: 31 december 2018, 09:58:32 »
Ziet er goed uit Koen, het donker maken van de ventilatoren is erg goed geweest.

Gert-Jan

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8524
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #916 Gepost op: 31 december 2018, 10:03:59 »
Zie er alleen niks meer van, vandaar dat ik ze op elk raam wil doen.
Vindt dat wel druk worden qua detaillering.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 31 december 2018, 10:06:57 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #917 Gepost op: 31 december 2018, 12:44:44 »
Het mooie van dit soort details is, dat ze pas bij de tweede keer kijken opvallen. Zo werken de hersenen blijkbaar. eerst zie je het totaal en als je genoeg rust hebt zie je in tweede instantie allerlei verrassende details. Ik zou niet meer ventilatoren inbouwen. Twee is genoeg en maakt ze juist speciaal.
 
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8524
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #918 Gepost op: 31 december 2018, 12:52:22 »
Als je aan de module staat zie je het wel want dan kijk je verder achter de brug.
Nu heel erg aan het bedenken of er nog een brandtrap komt aan de zijkant links, dat vind ik persoonlijk ook wel een van de mooiste details aan dit soort industrie.

Maar dat wordt nog even lijmsnuiven, en mijn ega kan er niet zo goed tegen.
Ik zoek dus een reukloze lijm.

Wat was dat messing staff draad nou voor spul voor hekwerk( Ronald Hofmeester?

Allez from skratch.  ;D
Nog een uurtje of twee voor ze terug is van werk, arm ding.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 31 december 2018, 12:56:40 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8524
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #919 Gepost op: 02 januari 2019, 11:27:08 »
Hoi,

From scratch een brandtrap valt nog niet mee.
Daarvoor heb ik toch wat maten nodig.



Even een proefmodel bouwen eerst op basis van een Auhagen setje wat zijn tijd gehad heeft.
Oogt veel te grof dus in de toekomst wel styreen gebruiken en eventueel messing profielbalken voor de draagkooi.

Er viel mooi daglicht doorde afgedekte ramen.
Dit effect wil ik met Led verlichting nabootsen.



Helaas vandaag weer beginnen met werken dus de updates gaan weer langer duren.

Een maattekening op schaal van een dergelijke brandtrap model zou me enorm helpen.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 02 januari 2019, 11:32:52 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22431
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #920 Gepost op: 02 januari 2019, 17:06:19 »
Jammer dat we nu langer moeten wachten.
Maar ja er moet nu eenmaal brood op de plank.
Met vriendelijke groet,
Wim

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8524
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #921 Gepost op: 03 januari 2019, 23:17:34 »
Toch een kansje gepakt,



Volgens mijn simpele berekening zou dit hem moeten zijn.

Het op maat tekenen is niet mijn sterkste kant, wil ooit nog wel Autocad cursus gaan volgen.

Voor nu maar hier mee.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3004
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #922 Gepost op: 03 januari 2019, 23:28:30 »
Ach ook zonder cursus autocad kom je er wel  (y)
Groeten,
Richard

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22431
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #923 Gepost op: 04 januari 2019, 02:00:49 »
Koen er zijn toch wel kits waar dergelijke trappen in zitten?!
Met vriendelijke groet,
Wim

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8524
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #924 Gepost op: 04 januari 2019, 08:42:16 »
Weinig Wim,

Ik ken dat setje van Auhagen en verder ben ik ze nog niet tegengekomen.

Het is juist iets om hierin deze bouwkunde verder door te zetten.
Loopbruggen en trappen komen in de industrie in elke hoek en verdieping voor.
Vind het naast appendages ook de meest interessante details in de industrie.

Ik denk dat als je een paar keer zoiets zelf maakt het dan wel in de vingers krijg.

Van belang is te kiezen welke dikte van de platte strips en breedte van de hoekprofielen voor de juiste stevigheid.
Ook bepaald het weer de maten.
Zit nu dan ook even te struinen tussen de profielen die ik nodig heb.

gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Ronald1974

  • Gast
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #925 Gepost op: 04 januari 2019, 09:35:10 »
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2019, 10:59:39 door Ronald Hofmeester »

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8524
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #926 Gepost op: 04 januari 2019, 18:52:42 »
Dat laatste is de bedoeling vrees ik.

Nu alleen nog even waar te bestellen samen met het messing stafdraad.
Of een alternatief.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8524
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #927 Gepost op: 28 januari 2019, 00:43:02 »
Hoi,

De missie "trap" heb ik even laten varen, cliché, maar weinig tijd om er echt voor te gaan zitten.

Heb wel de locatie van de industrie herzien want dat bleef toch wel erg verborgen achter het stadsviaduct.
Dan ben je eenmaal aan het bouwen en dan verdwijnt alles achter een viaduct.
Was dus niet goed gepland. :(

Heb nu het plan opgevat om de industrie voortaan volledig in het zicht te bouwen en anders een ander landschappelijk element uit de stad of industriële scenery.
Dat betekent dat ik de stadswijk weer terug laat komen bovenop het viaduct als verhoogd stadsdeel.
Deze keer dan niet als drukke doorgaande weg maar als een rustige stadswijk in de buurt van een groot station.

Voorheen was alles gebaseerd op Utrecht en omgeving maar ook daar geef ik mezelf wat meer vrijheid om verder te kunnen bouwen.
Ik laat me ook graag inspireren door Nijmegen en omgeving.

Misschien is Midland dan niet helemaal meer van toepassing behalve voor mezelf dat ik grotendeels in Utrecht heb gewoond
Je zou het nu wat breder kunnen zien als Midden des land van West naar Oost. :D

Genoeg ge-O-Hd.

Het bied weer zin in bouwen en oplossingen verzinnen in hoe te bouwen.



Totaal overzicht.
Wordt niet meer in hoek gepropt.
Laat nu speciaal een open ruimte tussen hoek rechts  en de huizen links om de indruk te wekken dat het erachter verder gaat.
Dat wil ik dan tzt uitwerken met de achtergrond.



Hier begint links de stadswijk, daarna een kiosk die aan een park grenst.
Dat wordt nog omgeven door een mooi hekwerk.

Het stadsviaduct bestaat nu uit twee delen, links en rechts.
Opgebouwd uit foam en afgedekt met kurk.
Als ik later nog magneetdraad wil plaatsen kan dat nog redelijk gebeuren.

Ik denk dat ik ook maar een linker en rechter deel maak voorlopig maar als ik met magneetdraad ga werken dan zal het wel uit 1 stuk moeten gezaagd worden.
Voor nu is het even goed zo voor het op maat maken van de stoepen en verder stevigheid aanbrengen.



De overgang naar de hoek bevalt me wel tot nu toe.



De industrie kan nu ook beter uitwerken.

Rustig weer afwerken.

Gr Koen.





 
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2019, 01:27:46 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8524
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #928 Gepost op: 29 januari 2019, 00:56:22 »
Nog een kleine toelichting.



Het stadsdeel wordt deels modulair opgebouwd.
Dmv foamboard bouw ik de viaductmodules op en de gipsmuren zijn er goed tegenaan te lijmen.

Proberen het linkse deel tot na de kiosk als 1 module te bouwen en rechterdeel.

Nog even wat materiaal erbij halen, want er gaat toch een hoop inzitten maar het is low-budgetmateriaal een keertje missnijden is dan niet erg.

Gr Koen.








Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 2103
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #929 Gepost op: 29 januari 2019, 01:01:22 »
Dag Koen

ziet er goed uit, je industriepanden komen nu veel beter tot hun recht.

Groet Meino
A clean desk is a sign of an empty mind

Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg