Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.  (gelezen 290110 keer)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8530
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #750 Gepost op: 11 november 2017, 22:15:11 »
Hoi,

Sinds lange tijd een rode balk: "al tenminste 30 dagen....etc". Dat overkomt mij nooit :'(

In ieder geval weer nieuwe ideeën voor deze 2 modulen.

- hoekpand herbouwen als ik steentjes heb.
- nieuwe locloods bouwen die beter op schaal is en past in het gebouwde deel.
- kade zal verlengd worden tot aan de woonwijk. De grindfabriek gaat in half reliëf naar de rechterhoek.
- verder met de sloperij.
- hoekmodule verder indelen en alles vaste plek geven.
- spoorwegovergang afbouwen en iets schuin weglopend naar de achtergrond leggen.

Hotspot elektronica:

- de verrekte wissels een keer aansluiten en de draden zo goed mogelijk verbinden.
- voedingsleiding verder aanleggen.
- lampen en attributen aansluiten.

Afsluiting hoekmodule met een muur en doorgang naar schaduwbak.

Modules:

Heb nu oud mdf materiaal op 113 mm gezaagd(laten zagen) en wil hiermee onderstellen maken en tevens wat opbergruimte creëren.
Tijd en kunde ontbreken een beetje, kost dus meer tijd om het te maken zoals ik het voor ogen heb.

Tot zover de herziende waslijst van de komende bezigheden.
Nat koud en donker buiten, voor mij het ultieme bouwseizoen. ;)

Gr Koen.

 


« Laatst bewerkt op: 11 november 2017, 22:17:27 door NS264. Reden: tekst »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8530
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #751 Gepost op: 12 november 2017, 14:24:19 »
Hoi,

Ik prakkiseer me nu al tijden suf over hoe ik de mdf zijpanelen zo eenvoudig mogelijk bevestigd krijg.

De panelen zijn nu precies 113 mm lang.
De grote module 1,25 cm, ik hoef dus niks in te korten.
Hiermee komen de modules op 113mm hoogte te staan.(modules zijn ongeveer 35 cm breed)

Heb nu een vuren plank (ongeveer 15 cm breed) gehaald om daarmee de twee zijpanelen mee te verstevigen.
Is gewoon koud schroeven op kopse kanten genoeg of heb ik nog wat steun nodig?
Wil het hout niet verpesten.

Voor extra stevigheid komt er een plank in de modulestelling waar ik wat rotzooi op kwijt kan onder de module.

Zit eventueel ook aan te denken de module bakken met bout en moer op die stelling te bevestigen zodat bij onderhoud slechts 1 kant los hoeft en de bak open scharniert op de achterste bout.

Als iemand hier ervaring mee heeft graag een voorbeeldje, daar zal ik genoeg aan hebben.

Koen.





« Laatst bewerkt op: 12 november 2017, 15:40:49 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3378
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #752 Gepost op: 14 november 2017, 11:59:28 »
Koen,
Uit hé tekst kan ik niet echt opmaken wat je wilt bereiken. Misschien is een tekening met wat uitleg in staat om ons je plannen en vragen duidelijk te maken?
groeten,
Auke

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8530
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #753 Gepost op: 16 november 2017, 08:53:22 »
Bij deze,

Ik dacht, ik kom er wel mee weg met tekst en uitleg, not ;D



Een ander fenomeen wat de bouw opgehouden heeft was dat de tafel bezaaid lag met een rijke oogst aan walnoten bij een vriendin d'r ouders elders in de mooie Betuwe. We moesten wat laten drogen.



Komen we de winter wel mee door.

Gr Koen. (alias Knabbel en Babbel)
« Laatst bewerkt op: 16 november 2017, 08:55:09 door NS264. Reden: tekst »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #754 Gepost op: 16 november 2017, 10:37:00 »
Geweldige voorraad waarom willen jullie die walnoten toch steeds drogen? ??? Zo vers van de boom onmiddellijk nuttigen veel lekkerder. (y)
Groetjes
Johnny

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8530
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #755 Gepost op: 16 november 2017, 11:19:50 »
Ze waren zo vers van de boom gevallen dat er een beetje grondvocht op zat.
Nootje?

Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3378
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #756 Gepost op: 16 november 2017, 12:28:13 »
Ik zou nog een balk vanaf links onder naar rechts boven laten lopen zodat het zijdelings niet veel kan bewegen. De keuze voor mdf als poten vind ik wel wat vreemd. Zal dat goed genoeg blijven om je baan omhoog te houden?
groeten,
Auke

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #757 Gepost op: 16 november 2017, 15:00:46 »
Graag Koen want hier in Belgenland waren er bijna geen. :o
Groetjes
Johnny

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6175
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #758 Gepost op: 16 november 2017, 16:15:58 »
Ik stel dit voor als principe.  De achterwand (4 mm hardboard/triplex) niet doorlaten lopen tot op de grond (voorkomen wiebelen). De wand steekt boven de plank uit om afvallen van opgeborgen materiaal te voorkomen.

Wat is de dikte van het MDF?

Onder de plank zou je nog kleine stukjes balk kunnen aanbrengen, waarop de plank ligt.
Alles is te lijmen.

Het scharnieren op de achterste bout van de modulebak, zoals je hebt bedacht, gaat zooo noooooit lukken.


Ronald Visser


« Laatst bewerkt op: 16 november 2017, 16:25:06 door MOVisser »
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 18 mei sta ik er weer. Ook met N-schaal.

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8530
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #759 Gepost op: 16 november 2017, 18:09:47 »
Hoi,

Ff snel in de pauzestand....
Het mdf is 22 mm dik.
Stamt uit een poging voor een modulebaan voor ik hier begon te lezen.
Ik dacht, dan worden het maar meubeltjes.

Nog andere scharniermogelijkheden?

@Johnny, ik zal es rondvragen op de locale Facebook tamtam. Volgens mij heeft ieder nog wel wat liggen.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8530
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #760 Gepost op: 01 januari 2018, 18:01:46 »
De bouw van de loods gaat hier verder: locloods tijdperk IV HO.

Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1816
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #761 Gepost op: 01 januari 2018, 19:41:46 »
Scratchbuiling, leuk man! Hoekhuis en loods zien er goed Koen!  (y)

« Laatst bewerkt op: 01 januari 2018, 19:44:36 door Niels B »

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8530
    • Midland
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #762 Gepost op: 09 maart 2018, 00:07:50 »
Hallo, allen

Lange tijd rust hier.
Wat doe je als je plan een beetje stil komt te liggen.
Je kan een compleet andere baan bouwen of je oude plan een boost geven.

Het plan Midland dreigde ook wel een beetje te stranden doordat ik er nog niet helemaal uit kwam met de ideeën.
Als modelspoorhobbyist heb je wel veel ideeën maar niet altijd een idee hoe haalbaar iets is of hoe je zo'n idee het beste kan uitvoeren.

Maar gelukkig is er weer nieuw licht in het plan gekomen en met name de linkerhoek.
De rest zal ook wel een beetje mee veranderen.

Hier een getekend overzicht van de komende werkzaamheden.

Plan is nog steeds gebaseerd op USA banen met, voor mij, een Nederlands tintje.



Korte uitleg van links nr rechts:

- links komt een schaduwbak.
- vandaar uit rijdt de trein het raccordement van Midland binnen. Het eerder geplande luchtspoor wordt een stuk hoofdweg maar kan evengoed nog een         enkelbaans stukje decoratief goederenspoor worden.
- het hoger gelegen stuk spoor kan ik mooi afwerken met muurdelen en een betonnen portaal.
- achter het hoge deel komt nog een fabriek, formaat koffiebranderij of iets.
- de fabriek rechts(de Neerlandia staalwaren) wordt gescheiden door een afvoerkanaaltje.
- rechts in de hoek zien we de loc loods, daarachter komt een nieuw half-reliëf pand.
- voorzijde hoekmodule afwerken met ruw grasland.

Overzicht modules zoals ze nu worden, rechts in de hoek is de sloperij en de vernieuwde zandoverslag.


Gaandeweg zal een en ander wel duidelijk worden.
In ieder geval ook wat meer rangeermogelijkheid erbij gekregen.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2018, 01:01:20 door NS264. Reden: tekst en foto »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #763 Gepost op: 09 maart 2018, 20:00:40 »
Mooi dat de inspiratie terug is.
Herkenbaar verhaal. Het liefst zet ik mijn project ook stil om een nieuw iets te starten wat "1000x beter gaat*". Utopie zo blijkt... Dus blijf maar bij m'n baan.
Terug naar jou plan, oogt goed. Ben erg benieuwd naar de rangeer weegingen enzo. Je zou er ook voor kunnen kiezen om 1 groot complex te maken met industrieën die elkaar nodig hebben ( zandafgraving, glasfabriek, flessenmaker, drankenfabriek) bv.

Blijf volgen. Groetjes

Hoontje

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
« Reactie #764 Gepost op: 10 maart 2018, 11:31:37 »
Goed om te zien dat je weer aan de slag bent Koen.
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander