maar als ik het zo begrijp, zijn eigenlijk de enigste ''belangrijke'' verschillen tussen de multimaus en de lokmaus 2 het aantal adressen en het ''cv'' van de locomotief. Maar 99 locomotiefen is toch genoeg zeker?
In de multimaus kun je de loc benoemen als bv. BR50 of NS343 en dat koppelt dan aan het lokadres. Uiteraard werk je met de naam van de lok, bv. "BR50" en niet met het computeradres. De "naam" van de lok wordt ook in het display van de multimaus en in Rocomotion software gebruikt/getoond.
Dit kan in de meeste systemen.Ik wens je veel succes als je meer dan 50 treinen heb.Je moet er kompleet door heen bladeren.Geef mij dan maar een nummer wat ik herken.Ik woon in het laatste huis van de straat, je hoeft maar 16 keer tevergeefs te stoppen om op het naamplaatje te kijken of je bij mij voor de deur staat.Zou je in de Laan van Meerdervoort zo gaan zoeken dan mag je een dag uittrekken.
Even mischien een andere digitale vraag. Hoe weet ik welke decoders erin moeten.
Moet ik verder nog ergens op letten? Dus buiten Dcc. Ik hoorde ook wat over aansluiting met een stekkertje ofzo?
Overigens nog even een vraag van mij. Zoals eerder aangegeven is het bij Rocomotion mogelijk om zowel handmatig als automatisch de treinen aan te kunnen sturen via de PC i.c.m. de Multimaus. Wordt hiermee ook met de beveiliging rekening gehouden, zodat je trein in ieder geval geen botsing veroorzaakt zodra je zelf een trein de baan op stuurt? Alvast bedankt.Groeten, Marnix